mboost-dp1

Hjælp til nyt tastetur

Gå til bund
Gravatar #1 - Kolklik
14. sep. 2011 06:12
Jeg står i den situation at mit tastetur i forgårs døde.
Dette er jo selvfølgelig sørgeligt da jeg godt kunne lide det, men intet er så skidt det ikke er godt for noget andet, og nu skal jeg jo så finde et nyt!

Jeg har selv været rundt at kigge lidt, men synes ikke jeg kan finde alverden.

det bedste jeg har kunne finde er: Razor blackwidow ultimate
vil egentlig gerne have stealth edition da jeg er programmør og derfor skriver en del!

Jeg har dog hørt en del dårlige ting ( ikke lige om blackwidow men om lycosa og andre razor tasteturer ) og er derfor lidt i tvivl om dette er tasteturet at smide 1200-1500kr efter.

Så hvis i kender nogle fantastiske keyboards som gerne er bare en smule lydløse må i meget gerne skrive, price is not an issue (i en vis grad)

OBS: Eneste krav er at det skal være nordic layout

På forhånd tak!
Gravatar #2 - Corholio
14. sep. 2011 06:30
Logitech DiNovo Edge er et fremragende tastatur, og så er det tilmed pænt at se på.
Gravatar #3 - Elskov
14. sep. 2011 06:36
Kolklik (1) skrev:
Jeg har dog hørt en del dårlige ting ( ikke lige om blackwidow men om lycosa og andre razor tasteturer)

Hvad har du hørt? Jeg overvejede (indtil nu Oo) nemlig at investere i et lycosa...
Gravatar #4 - Kolklik
14. sep. 2011 07:10
Jeg har hørt at belægningen går af tasterne, og at det generelt ikke holder til ret meget slid. Og da jeg ca bruger mit tastetur 10-14 timer om dagen skal det være ret slidstærkt :) - hvertfald til den pris :)
Gravatar #5 - Alrekr
14. sep. 2011 07:14
Har du kigget på Logitechs G510?
Gravatar #6 - Internet-Ekspert KopNudler
14. sep. 2011 07:15
Logitech Illuminated. Har en kammerat der er Web-Integrator og hans holder godt. Han har aldrig haft bedre. Og de gange jeg har prøvet det har jeg hadet mit eget bagefter.
Gravatar #7 - Mnc
14. sep. 2011 07:24
Jeg har også været på udkig efter nyt keyboard i noget tid. Jeg synes bare ikke at jeg kan finde noget der gå an.

- DiNovo edge: Jeg vil gerne have Ins,Home,PgUp etc i bedste IBM keyboard stil.
- G510: No bloody way skal jeg have sådan et tastatur, og det gælder hele deres G serie med skærme og fis.
- Illuminated: Ser umiddelbart godt ud, men med den enter tast, så bliver det også et no-go.

I know, I'm picky.

Samtidigt er jeg jo også interesseret i at planken skal være rar at skrive på, så selvom et "IBM tastatur" ville dække mine behov, så skal det være en smule mere flashy & fancy, end dét.
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. sep. 2011 07:41
Logitech Illuminated er et fantastisk tastatur! Har prøvet en del efterhånden, og det er meget godt! Det med enter-tasten tror jeg nu ikke er noget problem? Har ihvertfald ikke selv problemer med det :)

Et andet godt bud ville være Logitech DiNovo, men som du skriver så sidder funktionstasterne lidt specielt :/

Mit valg ville være Illuminated, da det er intet mindre end fantastisk at skrive på! - og så er det med ledning, DiNovo'en kan godt have lidt bøvl med interferens på 2.4 GHz
Gravatar #9 - Kolklik
14. sep. 2011 07:52
#5 : ja har godt set lidt på G serien men de er lige en tand for fancy synes jeg :)

#7 jeg er måske også lidt kræsen, men synes da heller ikke det er for meget forlangt at et keyboard er: godt at skrive på, pænt, wired, har normale taster :)

#6, #8 jeg vil helt klart kigge lidt nærmere på det illuminated

mht dinovo så bliver det nok et no-go som #8 også siger, så er der lige det med interference på wireless, men godt ser det sku ud!
Gravatar #10 - Internet-Ekspert KopNudler
14. sep. 2011 07:53
Mnc (7) skrev:
Jeg har også været på udkig efter nyt keyboard i noget tid. Jeg synes bare ikke at jeg kan finde noget der gå an.

- DiNovo edge: Jeg vil gerne have Ins,Home,PgUp etc i bedste IBM keyboard stil.
- G510: No bloody way skal jeg have sådan et tastatur, og det gælder hele deres G serie med skærme og fis.
- Illuminated: Ser umiddelbart godt ud, men med den enter tast, så bliver det også et no-go.

I know, I'm picky.

Samtidigt er jeg jo også interesseret i at planken skal være rar at skrive på, så selvom et "IBM tastatur" ville dække mine behov, så skal det være en smule mere flashy & fancy, end dét.

Der er vel altid lidt tilvænning. Og man finder hurtigt ud ad hvor Enter ligger.
Gravatar #11 - Mnc
14. sep. 2011 08:02
Jeg er for vant til en 'ordenlig' Enter tast, så en single-row tast er en deal breaker for mig.

Dit billede har en ordenlig Enter tast. How the.

Er der forskel på Enter tastens udseende, afhængigt af layout eller sådan noget?

Also, Billede i #8 (vs this).
De ser begge ud til at have EN layout (^ på 6).

Jeg syndes ikke at det er fear, at det skal være så besværligt (og forvirrende) at shoppe keyboards.
Gravatar #12 - Kolklik
14. sep. 2011 08:03
nu har jeg kigget en del på logitechs side og både illuminated og g110 (et g uden skærm!) ser fine ud, må prøve at se om jeg kan få fat i en af hver så jeg kan prøve dem af inden jeg køber :)
Gravatar #13 - Kolklik
14. sep. 2011 08:05
Mnc (11) skrev:
Jeg er for vant til en 'ordenlig' Enter tast, så en single-row tast er en deal breaker for mig.

Dit billede har en ordenlig Enter tast. How the.

Er der forskel på Enter tastens udseende, afhængigt af layout eller sådan noget?

Also, Billede i #8 (vs this).
De ser begge ud til at have EN layout (^ på 6).

Jeg syndes ikke at det er fear, at det skal være så besværligt (og forvirrende) at shoppe keyboards.

ja det er alt for besværligt!
Gravatar #14 - Mnc
14. sep. 2011 08:07
Kolklik (12) skrev:
(et g uden skærm!)
Jovist, men det ser stadig ret 'meh' ud.
Jeg kan ikke lade være med at tænke "man er jo ikke 15 mere", når jeg ser det.

Jeg fatter ikke gamers der er på den rette side af 25, som går ud og køber sådan noget grej.
Maybe I'm just getting old...
Gravatar #15 - lorenzen
14. sep. 2011 08:25
MS Natural Pro fantastisk keyboard hvis man skriver meget.
Gravatar #16 - Alrekr
14. sep. 2011 09:42
Mnc (14) skrev:
Jovist, men det ser stadig ret 'meh' ud.
Jeg kan ikke lade være med at tænke "man er jo ikke 15 mere", når jeg ser det.

Jeg fatter ikke gamers der er på den rette side af 25, som går ud og køber sådan noget grej.
Maybe I'm just getting old...

Jeg bruger mit G-tastatur til at lave makroer på. Når man skriver opgaver i Word er det rart at man kan trykke på G11 for at få ny formel, G5 i stedet for at skrive \cdot for en prik, G8 i stedet for \sqrt, en genvej til (, en genvej til [ etc. Når man så arbejder i C++ skifter man Mode, så det er #include, cout, <<, >> etc - og endelig når man skriver i LaTeX, så er det genveje dertil. Spil bruger jeg det slet ikke til.
Gravatar #18 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. sep. 2011 10:11
Hvis du er i nærheden af tønder må du prøve mit illuminated - det har IKKE single-row enter-tast, og er købt for ca 10-12 mdr siden i kvickly.
Gravatar #19 - Slettet Bruger [1090248421]
14. sep. 2011 10:14
Jeg får et Microsoft Arc Keyboard her inden længe...

Will review!
Gravatar #20 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
Billedet med single-row enter er den gamle udgave af illuminated.

Derfor forskellen :)

(lorte iPhone... Det er ikke fear du ændrer min text!)
Gravatar #21 - Slettet Bruger [1090248421]
Thoroughbreed (18) skrev:
single-row enter-tast

Return... Enter sidder ved Num-pad
Gravatar #22 - gumleren
14. sep. 2011 10:20
Jeg har også et Logitech Illuminated (wired), og det har ikke single-row-enter-backspace-thingy-tast.

Jeg er rigtigt glad for det. Det fungerer upåklageligt, og jeg ville nok købe et tilsvarende, hvis det gik i stykker.
Gravatar #23 - Brugernavn
14. sep. 2011 10:24
Det bedste keyboard, jeg har brugt er et IBM server keyboard, dansk i full size. Der er ikke noget lir, men det er bare godt skruet sammen.
Gravatar #24 - Slettet Bruger [1090248421]
14. sep. 2011 10:28
Zhadow (23) skrev:
Det bedste keyboard, jeg har brugt er et IBM server keyboard, dansk i full size. Der er ikke noget lir, men det er bare godt skruet sammen.

Lenovo SK8825 er også udemærket :)
Gravatar #25 - Corholio
14. sep. 2011 10:40
Det undrer mig lidt at der ikke er nogen der har foreslået Das Keyboard, endnu?

EDIT: Linky
EDIT #2: Huskede så at single-row enter-key ikke var en option, never mind... ellers et lækkert keyboard
Gravatar #26 - Brugernavn
14. sep. 2011 11:06
SlettetBruger (24) skrev:
Lenovo SK8825

Jep, det er også det samme keyboard, bare med nyt logo :-)
Gravatar #27 - conFen
14. sep. 2011 12:12
Grunden til at ingen har nævnt Das Keyboard, er at OP beder om keyboards der er nogenlunde lydløse. En ting man ikke rigtigt kan sige om Das Keyboard.
#Edit
Og single-row return.

#Topic
Personligt sidder jeg med et Razer Lycosa som kører på 6. måned.
Jeg har oplevet ingen problemer med det, det er forholdsvist lydløst, er behageligt at skrive på og understøtter macro'er, hvis man ønsker den funktion.

Jeg sikrede mig dog at jeg ikke valgte Mirror udgaven. Glossy og glatte knapper er bare ikke mig.
Gravatar #28 - Mnc
14. sep. 2011 12:30
Hvis du er i nærheden af tønder må du prøve mit illuminated
Lige lovlig langt fra sydsjælland. :D
Gravatar #29 - Mnc
14. sep. 2011 12:31
izym (17) skrev:
http://www.overclock.net/keyboards/491752-mechanical-keyboard-guide.html
Interessant, men magtede ikke lige at indeholde al den info nu. :D
Gravatar #30 - Slettet Bruger [1090248421]
14. sep. 2011 12:38
Microsoft ARC er anbefalet :D lydløst og jeg har ikke tastet mit password forkert endnu(17 tegn, taster det forkert flere gange i timen på lenovotastaturet )
Gravatar #31 - Mnc
14. sep. 2011 12:43
*bande og svovle* Ikke tale om, at jeg skulle købe et tastatur uden numpad. >:(

Fivefingers, and now this?
Gravatar #32 - Kolklik
14. sep. 2011 12:44
#17 en halv lang guide/post men kom da igennem.

De das keyboards ser ret nice ud.

jeg endte med at købe et g510 selvom jeg egentlig synes det er lidt pyntet osv. men så igen, det er jo kun mig selv der skal se det da det er til hjemme kontoret.

(og så kunne jeg få det i dag hvilket altid er rart kontra vente flere dage )

Grunden til det ikke blev et illuminate er at jeg synes det virker for fladt.

Grunden til det ikke blev blackwidow er at en kollega sagde det ikke var ret godt, og at han fornyligt smed sit ud da det havde problem med at tasternes belægning gik istykker.
(og så har det ikke wrist rest)

Grunden til det ikke blev et das var at jeg ikke havde set dem da jeg bestilte, og at jeg ikke gider til at afbestille og genbestiller et das(skal hente keyboard her lidt senere når jeg har fri fra arbejde)
og så var de måske også lidt svære at skaffe, og jeg mangler desperat et tastetur

Grunden til det ikke blev et steelseries g7 som eller er et fint tastetur, er at jeg sidder og skriver på sådan et lige nu, på min arbejdsplads, og det larmer så meget at en af mine kollegaer som har kontor på den anden side af gange ofte råber om ikke jeg kan købe et nyt keyboard haha :)
Gravatar #33 - Mnc
14. sep. 2011 12:48
Kolklik (32) skrev:
Grunden til det ikke blev et steelseries g7 som eller er et fint tastetur, er at jeg sidder og skriver på sådan et lige nu, på min arbejdsplads, og det larmer så meget at en af mine kollegaer som har kontor på den anden side af gange ofte råber om ikke jeg kan købe et nyt keyboard haha :)

Og så følte du lige for, at forklare ekstra grundigt, hvorfor du ikke skulle have de forskellige tastature? :D
Gravatar #34 - Kolklik
14. sep. 2011 12:55
Ja der skal sku være forklaring på hvorfor jeg ikke købte alt det folk foreslog :) Kan vedhæfte en wma med lyden af mit keyboard :P så kan i forstå hvorfor folk på kontoret synes det larmer :D

larm: http://kiwi6.com/file/10a45ft2id
Gravatar #35 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
14. sep. 2011 13:43
Kinda offtopic - das keyboard er fandme for sejt! Sådan et skal jeg vist teste næste gang jeg skal have nyt o_O
Gravatar #36 - Slettet Bruger [1090248421]
14. sep. 2011 14:21
Mnc (31) skrev:
*bande og svovle* Ikke tale om, at jeg skulle købe et tastatur uden numpad. >:(

Fivefingers, and now this?

Det er ikke ARC
Gravatar #37 - izym
14. sep. 2011 14:39
SlettetBruger (36) skrev:
Det er ikke ARC

Men Arc har vel heller ikke numpad? Eller tænker jeg på et helt andet tastatur?

EDIT: Og ingen "rigtige" pile taster :(
Gravatar #38 - Mnc
14. sep. 2011 16:12
dette billede så. Still, no. BAD Porre! Bad.
Gravatar #39 - Alrekr
14. sep. 2011 20:51
izym (37) skrev:
EDIT: Og ingen "rigtige" pile taster :(

Det var da den ringeste løsning jeg nogensinde har set. Fyføj!
Gravatar #40 - Slettet Bruger [1090248421]
15. sep. 2011 05:55
I skal bare åbne hjernen for noget nyt, D-pad'et virker ret godt :)
Gravatar #41 - izym
15. sep. 2011 08:30
Full-size mekanisk tastatur > Kompakt scissor-switch tastatur med underlig D-pad og ingen numpad.
Gravatar #42 - Slettet Bruger [1090248421]
15. sep. 2011 09:14
izym (41) skrev:
Full-size mekanisk tastatur > Kompakt scissor-switch tastatur med underlig D-pad og ingen numpad.

For jer der ikke har styr på finmotorik.
Gravatar #43 - Mnc
15. sep. 2011 09:25
SlettetBruger (42) skrev:
For jer uden homoseksuelle tendenser, bløde hænder & løse håndled.

Fixed that for ya.
Gravatar #44 - Mnc
21. sep. 2011 13:25
Hvis du er i nærheden af tønder må du prøve mit illuminated - det har IKKE single-row enter-tast, og er købt for ca 10-12 mdr siden i kvickly.

Arbejdet har for nyligt købt lidt diverse af nye tastaturer, og der var et Illuminated til mig iblandt.
Har brugt det i lidt over en dag, og selvom det er fint at skrive på, så kan jeg ikke vænne mig til at man ikke kan sidde med hånden på musen, og wacke enter tasten ved numpad, med et "flick of the wrist".
Eller at man skal trykke F5 længere ned end rammen omkring, og derfor ikke bare lige kan køre fingeren op over knappen.

Tror jeg tager Lenovo std tastaturet i brug igen. :P

Det irriterer mig også at tab,caps,shift er mindre end normalt, så qwerty-rækken og talrækken ikke er forskudt lige så meget som normalt.

Jeg er svær at gøre tilfreds, I'm sure. :P
Gravatar #45 - Hithlum
5. okt. 2011 08:07
Jeg sidder med et logitech illuminated wireless, her på arbejdspladsen, rigtigt lækkert tastatur, jeg er godt tilfreds.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login