mboost-dp1

HVad betyder valg af chipset når man køber nyt motherboard?

Gå til bund
Gravatar #1 - Qw_freak
7. nov. 2011 20:18
Overskrift?

og hvad skal et OK motherboard koste?

evt nogen link til læsning / benchmarks...
Gravatar #2 - reefermadness  
8. nov. 2011 09:21
Performance mæssigt mener jeg ikke at der er det store at hente, men hvad angår stabilitet, kompabilitet og overclocking er der lidt at sætte sig ind i.

Men det er jeg sikker på at terracide har mere at sige om, end jeg har.. Jeg valgte intel chipset, da jeg synes jeg havde en del problemer med nForce sidste gang jeg tog det valg.

Får min nye maskine idag, glæder mig :-)
Gravatar #3 - Plimmer
8. nov. 2011 11:11
Det var da et utroligt dovent spørgsmål.

Her er et svar der passer til: www.google.dk
Gravatar #4 - Qw_freak
8. nov. 2011 15:21
Plimmer (3) skrev:
Det var da et utroligt dovent spørgsmål.

Her er et svar der passer til: www.google.dk

Og hvad forslår du så jeg søger efter??

https://www.google.com/search?q=how+does+chipsets+...
hvilket af de
6mio resultater skal jeg læse, eller mener du jeg skal bruge resten af mit liv på at læse hitd indtil jeg rammer noget der fortæller mig det jeg skal bruge?

Eller er det nemmere og bedre at spørge en gruppe af nørder hvori der måske allerede er nogen der kan give mig svaret?
Gravatar #5 - arntc
8. nov. 2011 21:24
Spørgsmålet er jo lidt vagt. Hvis du har valgt en CPU, så kan du jo finde ud af hvilke chipsets der findes til den sokkel-type og derefter læse anmeldelser.

Men typisk bestemmer valget af chipset også om du kan overclocke processoren (intel p vs z) eller hvor mange SATAIII porte der maks understøttes, etc etc
Gravatar #6 - Plimmer
9. nov. 2011 14:53

Du kunne have fortalt hvad dine behov er, hvad maskinen skal bruges til, hvilken cpu du regner med at bruge, om du har et budget, skal du bruge sli/crossfire.

Men for at svare på din overskrift så betyder det som hovedregel hvad for en CPU du kan smide i det valgte bundkort.
Gravatar #7 - Slettet Bruger [2652272317]
9. nov. 2011 15:00
Synes det er nedern at hvis man vil ha SLI+Intel så skal du op og runde 1000kr.
Gravatar #8 - VonDoom
11. nov. 2011 21:55
Toms Hardware plejer at have gode og grundige reviews af Mobos til alle formål.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login