mboost-dp1
Hvilken NAS
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej alle
Jeg står og skal købe en NAS til min kære kone i julegave, som hun skal bruge i forbindelse med arbejde. Det er derfor vigtigt at brugervenlighed er i absolut TOP. Hun skal nemt kunne tilgå NAS fra nettet såvel som forskellige hjemme computere. Hvis der er muligthed for synkronisering på en let måde er det et plus.
Jeg er helt på bar bund hvad angår NAS så håber der er nogen derude som ved lidt og vil tage 2 min til at dele deres viden
Takker
Jeg står og skal købe en NAS til min kære kone i julegave, som hun skal bruge i forbindelse med arbejde. Det er derfor vigtigt at brugervenlighed er i absolut TOP. Hun skal nemt kunne tilgå NAS fra nettet såvel som forskellige hjemme computere. Hvis der er muligthed for synkronisering på en let måde er det et plus.
Jeg er helt på bar bund hvad angår NAS så håber der er nogen derude som ved lidt og vil tage 2 min til at dele deres viden
Takker
Har selv en Buffalo - brugervenligheden er kanon, du kan have flere brugere samt offentligt, HTTP og FTP interface, torrent klient, DLNA og TimeCapsule
Jeg er ihvertfald super glad for den.
Jeg er ihvertfald super glad for den.
Den har forøvrigt også USB samt indbygget print-server
link
Her er et link til "home" udgaven som kan det meste, dog ikke RAID, har en disk, men sidst jeg så prisen kostede en med 1TB harddisk omkring 6-700 kr (mulighed for ekstern hdd via USB)
Kan indstilles til at slukke hvis der ikke er computere på samme netværk (dog lidt dumt hvis den skal tilgås udefra)
link
Her er et link til "home" udgaven som kan det meste, dog ikke RAID, har en disk, men sidst jeg så prisen kostede en med 1TB harddisk omkring 6-700 kr (mulighed for ekstern hdd via USB)
Kan indstilles til at slukke hvis der ikke er computere på samme netværk (dog lidt dumt hvis den skal tilgås udefra)
Jeg har læst rigtig meget godt om Synology diskstation ds211+, især hvad angår interface, støj og varme. Der er i øvrigt en ds212+ i handlen nu også. Men de er selvfølgelig ikke i den billigste ende, slet ikke nu hvor HDD priserne stiger og stiger, og har heller ikke selv prøvet dem.
Tak for jeres svar
#2 Det er lan og internet adgang
#3 Det lyder jo som en glødende anbefaling, jeg vil straks læse mere om Buffalo
#5 Var det ikke en qnap som sonnyboy fra so ein ding sablede ned? Han havde nu mest forkus på sin elskede iphone og den app han havde fundet til den, men det indgyder jo ikke tillid.
Har du den selv?
#6 Jeg har fået at vide synology er godt, men altid fra nogen som ikke selv har prøvet kræfter med det. Håber der er nogen her som har en...Men værd at læse om er det da helt sikkert :)
#2 Det er lan og internet adgang
#3 Det lyder jo som en glødende anbefaling, jeg vil straks læse mere om Buffalo
#5 Var det ikke en qnap som sonnyboy fra so ein ding sablede ned? Han havde nu mest forkus på sin elskede iphone og den app han havde fundet til den, men det indgyder jo ikke tillid.
Har du den selv?
#6 Jeg har fået at vide synology er godt, men altid fra nogen som ikke selv har prøvet kræfter med det. Håber der er nogen her som har en...Men værd at læse om er det da helt sikkert :)
Nej, du kan tilgå den via deres server som laver en forbindelse (SSL? VPN?) til din NAS .. Alternativt kan man også bruge en app til telefon/tablet
#9 er du tilfreds med web tilgangen? Jeg har nu læst et par anmeldelser, og nogen synes det er sløvt...
Synology er so-so.
Vi har en af deres DS1511 her. Jeg faar omkring 40MB/sec til den paa en god dag.
Der sidder 5 3TB diske i.
Vaer opmaerksom paa at deres administrationssoftware laver et raid 1 over alle diske og installerer sig selv deri.
Ikke at det er noget stoerre problem, det er bare en rigtig plat loesning. De kunne godt have smidt en flash i eller lignende for de skide 200MB -.-
Jeg vil anbefale dig at have fast IP hvis den skal tilgaaes fra nettet.
Og ja, det vil jo vaere saa sloevt som din upload/download paa internettet. Jeg tvivler paa at du faar mere end 100Mbit adgang til den, hvilket selve boksen burde kunne klare.
Vi har en af deres DS1511 her. Jeg faar omkring 40MB/sec til den paa en god dag.
Der sidder 5 3TB diske i.
Vaer opmaerksom paa at deres administrationssoftware laver et raid 1 over alle diske og installerer sig selv deri.
Ikke at det er noget stoerre problem, det er bare en rigtig plat loesning. De kunne godt have smidt en flash i eller lignende for de skide 200MB -.-
Og ja, det vil jo vaere saa sloevt som din upload/download paa internettet. Jeg tvivler paa at du faar mere end 100Mbit adgang til den, hvilket selve boksen burde kunne klare.
fidomuh (11) skrev:
Jeg kan trække ca 50MB ud af min 410 i snit.
fidomuh (11) skrev:
Ellers kan du bruge f.eks no-ip.net - så er dynamisk IP ikke mere et problem - det virker i hvert fald på synology.
Jeg har kun godt at sige om Synology :-)
Blergh, public IP mener jeg selvfoelgelig :)
Men ogsaa fast.
Det kan sagtens fikses med dynamisk IP, men ... fast IP.
Dynamisk IP er bare underligt.
Jeg fik lige trukket 55MB/sec ud af den her, men det var saa ogsaa een stor fil.
Jeg tror bare jeg er for vant til mit "rigtige" raid ;)
Blergh, public IP mener jeg selvfoelgelig :)
Men ogsaa fast.
Det kan sagtens fikses med dynamisk IP, men ... fast IP.
Dynamisk IP er bare underligt.
Jeg fik lige trukket 55MB/sec ud af den her, men det var saa ogsaa een stor fil.
Jeg tror bare jeg er for vant til mit "rigtige" raid ;)
Nuvel - Min hjemme NAS ser jeg som en enhed jeg skal købe og det bare virker.
Køb boksen
Smid x-diske I
Installere OS
Setup
Så synes jeg det er en udmærket boks - om det er hensigtsmæssigt at installere OS på et hidden volume, har jeg svært ved at se er et problem - i hvert fald som privat bruger(?) :-)
Nuvel - Min hjemme NAS ser jeg som en enhed jeg skal købe og det bare virker.
Køb boksen
Smid x-diske I
Installere OS
Setup
Så synes jeg det er en udmærket boks - om det er hensigtsmæssigt at installere OS på et hidden volume, har jeg svært ved at se er et problem - i hvert fald som privat bruger(?) :-)
Jeg synes webinterfacen er ganske fin, bruger dog også NASens FTP-interface hvis jeg lige hurtigt skal have noget - kræver dog du kender din hjemme-ip :)
Jeg vil give den 8.5 ud af 10 stjerner, har ikke haft noget problem med den overhovedet, og på mit eget netværk er den dejlig hurtig pga gigabit ethernet (40-50 MB/s)
Jeg vil give den 8.5 ud af 10 stjerner, har ikke haft noget problem med den overhovedet, og på mit eget netværk er den dejlig hurtig pga gigabit ethernet (40-50 MB/s)
Jeg trækker godt 70-90MB/s ud af min TS-219P+ tror jeg den hedder.
Har været meget godt tilfreds med Qnap, og har dårlige erfaringer med Synology som crashede i en uendelighed.. op til 15 gange om dagen.. men der findes folk der siger det modsatte så i sidste ende tror jeg bare du skal vælge den du føler kalder på dig.
Har været meget godt tilfreds med Qnap, og har dårlige erfaringer med Synology som crashede i en uendelighed.. op til 15 gange om dagen.. men der findes folk der siger det modsatte så i sidste ende tror jeg bare du skal vælge den du føler kalder på dig.
Ah, jeg troede bare at du havde noget mere teknisk i tankerne, for umiddelbart har jeg ikek specielt meget godt at sige om Synology.
Alene det at deres boks kun kan saettes op hvis man har et OS der understoetter deres proprietary software, goer at jeg gaar en stor bue udenom naeste gang der skal koebes ind ;)
Ah, jeg troede bare at du havde noget mere teknisk i tankerne, for umiddelbart har jeg ikek specielt meget godt at sige om Synology.
Alene det at deres boks kun kan saettes op hvis man har et OS der understoetter deres proprietary software, goer at jeg gaar en stor bue udenom naeste gang der skal koebes ind ;)
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.