mboost-dp1
Kabel med 8 snoede par
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Er her nogen som ved om man kan købe kabel med 8 snoede par som kan bruges til gigabit Ethernet?
Jeg skal til at trække kabler i mit nye hus, og hver dåse er stor nok til to Ethernet stik. Men med den rulle kabel jeg har liggende bliver det svært at få trukket to kabler i hvert rør, fordi rørene ikke er voldsomt brede.
Der findes kabler med 8 par, men jeg har ikke kunnet finde ud af om nogen af dem er af den nødvendige kvalitet til at kunne bruge det til to 1Gbit/s forbindelser.
Jeg skal til at trække kabler i mit nye hus, og hver dåse er stor nok til to Ethernet stik. Men med den rulle kabel jeg har liggende bliver det svært at få trukket to kabler i hvert rør, fordi rørene ikke er voldsomt brede.
Der findes kabler med 8 par, men jeg har ikke kunnet finde ud af om nogen af dem er af den nødvendige kvalitet til at kunne bruge det til to 1Gbit/s forbindelser.
De dobbeltkabler jeg har set har altid være 2x4-par der er sat sammen på midten, så selve kablet er noget bredere end normalt, f.eks: http://www.greenline.dk/Produkt/19117/Netvaerkskab...
De har hver sin skærm, så der burde ikke være noget problem
Jeg vil nok mere sige at man nok har været lige fedtede nok med størrelsen på flexrør ;)
De har hver sin skærm, så der burde ikke være noget problem
Jeg vil nok mere sige at man nok har været lige fedtede nok med størrelsen på flexrør ;)
Det var også noget i den retning jeg havde forventet. Men jeg havde nok forventet at plastikken bare var rullet udenom de to lag skærming, og at der ingen plastik var mellem de to lag skærming.vibeweb (3) skrev:De har hver sin skærm, så der burde ikke være noget problem
Det har man nok. Det kan jeg desværre ikke lave om på, så jeg er bare nødt til at finde noget der kan trækkes i de rør der er i huset.vibeweb (3) skrev:Jeg vil nok mere sige at man nok har været lige fedtede nok med størrelsen på flexrør
Er det almindeligt 16mm glat rør du trækker i, så kan du lige få 2 kabler igennem. Men er der indblandet flexslange, er det næsten umuligt.
Det ser ud til at der mellem stueetagen og loftet er brugt flexslange, og at der mellem første sal og loftet er brugt 16mm glat rør. Men jeg tror nu at flexslangen bliver det nemmeste at trække kablerne i da den har en større diameter end rørene.Jakob Jakobsen (5) skrev:Er det almindeligt 16mm glat rør du trækker i, så kan du lige få 2 kabler igennem. Men er der indblandet flexslange, er det næsten umuligt.
Jeg målte omkredsen og kom frem til ca. 5cm på rørene og ca. 6cm på slangen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.