mboost-dp1

Kabel med 8 snoede par

Gå til bund
Gravatar #1 - kasperd
11. dec. 2011 15:40
Er her nogen som ved om man kan købe kabel med 8 snoede par som kan bruges til gigabit Ethernet?

Jeg skal til at trække kabler i mit nye hus, og hver dåse er stor nok til to Ethernet stik. Men med den rulle kabel jeg har liggende bliver det svært at få trukket to kabler i hvert rør, fordi rørene ikke er voldsomt brede.

Der findes kabler med 8 par, men jeg har ikke kunnet finde ud af om nogen af dem er af den nødvendige kvalitet til at kunne bruge det til to 1Gbit/s forbindelser.
Gravatar #2 - fe950
11. dec. 2011 17:29
Gravatar #3 - vibeweb
11. dec. 2011 17:31
De dobbeltkabler jeg har set har altid være 2x4-par der er sat sammen på midten, så selve kablet er noget bredere end normalt, f.eks: http://www.greenline.dk/Produkt/19117/Netvaerkskab...

De har hver sin skærm, så der burde ikke være noget problem

Jeg vil nok mere sige at man nok har været lige fedtede nok med størrelsen på flexrør ;)
Gravatar #4 - kasperd
11. dec. 2011 18:16
vibeweb (3) skrev:
De har hver sin skærm, så der burde ikke være noget problem
Det var også noget i den retning jeg havde forventet. Men jeg havde nok forventet at plastikken bare var rullet udenom de to lag skærming, og at der ingen plastik var mellem de to lag skærming.

vibeweb (3) skrev:
Jeg vil nok mere sige at man nok har været lige fedtede nok med størrelsen på flexrør
Det har man nok. Det kan jeg desværre ikke lave om på, så jeg er bare nødt til at finde noget der kan trækkes i de rør der er i huset.
Gravatar #5 - Jakob Jakobsen
11. dec. 2011 18:21
Er det almindeligt 16mm glat rør du trækker i, så kan du lige få 2 kabler igennem. Men er der indblandet flexslange, er det næsten umuligt.
Gravatar #6 - kasperd
22. dec. 2011 13:11
Jakob Jakobsen (5) skrev:
Er det almindeligt 16mm glat rør du trækker i, så kan du lige få 2 kabler igennem. Men er der indblandet flexslange, er det næsten umuligt.
Det ser ud til at der mellem stueetagen og loftet er brugt flexslange, og at der mellem første sal og loftet er brugt 16mm glat rør. Men jeg tror nu at flexslangen bliver det nemmeste at trække kablerne i da den har en større diameter end rørene.

Jeg målte omkredsen og kom frem til ca. 5cm på rørene og ca. 6cm på slangen.
Gravatar #7 - kasperd
29. dec. 2011 21:31
Jeg fik trukket et par kabler ned i et af rørene, og det var overhovedet ikke noget problem. Jeg havde bare ikke nok liggende til resten af rørene, og shg havde ikke noget på lager. Så det bliver først til næste år jeg bliver færdig med mit netværk.
Gravatar #8 - D_V
29. dec. 2011 22:14

Hvis det er CAT6 instalations kabel (solid wires), så har jeg en næsten ubrugt rulle på 300m(tror jeg nok den er) stående.
Som du nok kunne overtage for en billig penge.
Gravatar #9 - Bundy
30. dec. 2011 09:07
#8: Hvad er billige penge her?
Gravatar #10 - D_V
30. dec. 2011 09:18
Skal lige finde ud af hvad jeg gave for det i sin tid, og hvor meget der egentlig er brugt..
Står ikke herhjemme, så finder ud af det efter nytår...
Gravatar #11 - Bundy
30. dec. 2011 12:07
Men hvad nu hvis jeg skal bruge det til at lave et spøg og skæmt netværk til nytår?!
Gravatar #12 - kasperd
30. dec. 2011 13:53
D_V (10) skrev:
Står ikke herhjemme
Hvor står den så henne?
Gravatar #13 - D_V
2. jan. 2012 08:20
Den står i mit firma, som vi er ved at lukke ned.
Men har fundet ud af at vi muligvis sælger det med inventar, så jeg vender tilbage omkring det om en lille uges tid...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login