mboost-dp1
Laptop
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Mojn,
Jeg har fået til opgave at finde en laptop til en veninde, der er arkitekt-studerende.
Hun har opstillet følgende krav:
~15"-skærm (så det er vel 15,6")
Letvægter (så let som den nu kan blive i den størrelse)
Pæn at se på :D
I og med hun er arkitekt-studerende, så bruger de jo lidt forskellige programmer. AutoCAD, CS-pakken, Rhino f.eks.
Så godt med RAM, en i5 eller en i7 og noget i den stil tænker jeg. Jeg anbefalede en Macbook Pro, men hun var ikke villig til at bruge 13.000 kr. på den.. :)
Har i nogle gode bud?
Jeg har fået til opgave at finde en laptop til en veninde, der er arkitekt-studerende.
Hun har opstillet følgende krav:
~15"-skærm (så det er vel 15,6")
Letvægter (så let som den nu kan blive i den størrelse)
Pæn at se på :D
I og med hun er arkitekt-studerende, så bruger de jo lidt forskellige programmer. AutoCAD, CS-pakken, Rhino f.eks.
Så godt med RAM, en i5 eller en i7 og noget i den stil tænker jeg. Jeg anbefalede en Macbook Pro, men hun var ikke villig til at bruge 13.000 kr. på den.. :)
Har i nogle gode bud?
For mig lyder det til at hun skal have en af de dersens ultra-books...
De fleste er knap så dyre som Apples MBP.
Snakker vi PC eller MAC her?
For mig lyder det som om en MacBook Pro 15" kunne være et godt valg. Hun får/har helt sikkert adgang til Apple on Campus = 12% rabat sådan ca.. Hvis ikke, så smid en PM, så kigger vi på det.
Men har hun overvejet en 13" Air m. eskstra skærm hjemme?
For mig lyder det som om en MacBook Pro 15" kunne være et godt valg. Hun får/har helt sikkert adgang til Apple on Campus = 12% rabat sådan ca.. Hvis ikke, så smid en PM, så kigger vi på det.
Jeg ville helt klart anbefale i7, da hun får brug for mange kerner (i5 har så vidt jeg ved ikke hyperthreading på deres i5 mobile processorer, jeg er ikke engang sikker på at der findes quad core.) 8 GB ram er også et must.
Mac er ikke optimalt til 3d, selvom rigtig mange arkitektstuderende bruger Mac, men det er med dual boot, da hverken 3dsmax eller Rhino findes til iOS (Rhino findes i en beta udgave dog.) Og slet ikke en Air, den dur ikke til grafisk arbejde.
Det ville dog også være dumt at ikke bruge nok penge. Lad være med at købe en 6000 kroners asus eller acer, hardwaren er simpelthen bare ikke god nok.
Jeg ville anbefale en Sony Vaio F, med full-hd skærm, nvidia 540m og i7 processor, og så en ekstra stang RAM købt et andet sted så hun får 8 GB. Det vil i alt koste omkring 8k. Den er 16,4", men det er IMO en fordel.
Sony Vaio F-series
Mac er ikke optimalt til 3d, selvom rigtig mange arkitektstuderende bruger Mac, men det er med dual boot, da hverken 3dsmax eller Rhino findes til iOS (Rhino findes i en beta udgave dog.) Og slet ikke en Air, den dur ikke til grafisk arbejde.
Det ville dog også være dumt at ikke bruge nok penge. Lad være med at købe en 6000 kroners asus eller acer, hardwaren er simpelthen bare ikke god nok.
Jeg ville anbefale en Sony Vaio F, med full-hd skærm, nvidia 540m og i7 processor, og så en ekstra stang RAM købt et andet sted så hun får 8 GB. Det vil i alt koste omkring 8k. Den er 16,4", men det er IMO en fordel.
Sony Vaio F-series
Qw_freak (2) skrev:For mig lyder det til at hun skal have en af de dersens ultra-books...
Er lidt usikker på, om der er nok kraft i dem tbh.
Hånter (3) skrev:Snakker vi PC eller MAC her?
PC eller Mac kommer sig ikke så nøje. Der skal alligevel installeres Windows 7 på den.. Iflg. Apples hjemmeside har hendes skole dog ikke adgang til On Campus programmet desværre.
Tror ikke en Air kan klare hendes behov dog.
Når vi siger letvægter, så er det ikke 1,5 kg... der går man for meget på kompromis. En Vaio F kunne måske være en mulighed, men ved ikke om det bliver for stort.
Pt. er der kig på en Dell XPS 15z med 256 GB SSD til 13k. Den ser ganske fornuftig, må man jo sige.
Hånter din gris! Hvorfor siger du først nu at du kan få det dersens Apple-campus-halløj?! Jeg har jo lidt smidt 17 kilo til sådan en Æble-bog ... Ih altså!
- nåja, vil anbefale en VAIO hvis det ikke skal være en MBP (men de er nu også lidt pebret)
- nåja, vil anbefale en VAIO hvis det ikke skal være en MBP (men de er nu også lidt pebret)
Tjah, en 256 GB SSD er jo ikke billig. Desuden gider jeg ikke bruge tid på at skifte alt muligt i den, så det blev den.
Derudover skulle trackpadden være glimragende, og keyboardet ligeså.
Og så er hun meget glad for sin nuværende Dell, hvilket også tæller med i det samlede resultat.
Tjah, en 256 GB SSD er jo ikke billig. Desuden gider jeg ikke bruge tid på at skifte alt muligt i den, så det blev den.
Derudover skulle trackpadden være glimragende, og keyboardet ligeså.
Og så er hun meget glad for sin nuværende Dell, hvilket også tæller med i det samlede resultat.
Thoroughbreed (11) skrev:Hånter din gris! Hvorfor siger du først nu at du kan få det dersens Apple-campus-halløj?! Jeg har jo lidt smidt 17 kilo til sådan en Æble-bog ... Ih altså!
Du kunne sq'da bare have spurgt! Eller oprettet en tråd her på Newz eller noget...
Meeen... Hvis du lige har købt den, kan den returneres inden for 14 dage, og derefter købes igen med rabat. Det er set før ^^
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.