mboost-dp1

Ny SSD

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
11. aug. 2013 10:45
Har PT en OCZ Vertex 3 120 GB SSD i min maskine og overvejer at opgradere til en 256'er, da jeg er træt at pladsmanglen.

Hvad skal man gå efter for tiden? Vil gerne undgå BSOD og firmwareopdateringer i tide og utide, i det omfang det er muligt.

Har googlet lidt og fundet frem til en samsung 840 Pro series

Nogen der kender den, evt. kører med den selv og kan fortælle lidt om hvor stabil den er i brug?
Gravatar #2 - Slettet Bruger [3750162263]
11. aug. 2013 11:15
Jeg bruger selv en Samsung 840 non-Pro i min server, den virker perfekt! Ingen crash eller fald i læse/skrive hastighed.

Pro versionen har jeg været for nærrig til at teste. Jeg overvejer dog at få en non-Pro 250 GB i min bærbar som lager drev. Jeg har en mSATA Crucial M4 som system disk, den er dog ved at være out-of-production og den er ikke med på toppen i hastighed mere.

De SSD'er jeg plejer at anbefale er Intel eller Samsung.
Gravatar #3 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
11. aug. 2013 11:19
Jeg har en 840 Pro i min bærbar, og har haft det i ~ 6 mdr.

Er ikke stødt på problemer endnu :)
Gravatar #5 - csstener(^,^)
11. aug. 2013 11:28
holmen (1) skrev:
Har PT en OCZ Vertex 3 120 GB SSD i min maskine og overvejer at opgradere til en 256'er, da jeg er træt at pladsmanglen.

Hvad skal man gå efter for tiden? Vil gerne undgå BSOD og firmwareopdateringer i tide og utide, i det omfang det er muligt.

Har googlet lidt og fundet frem til en samsung 840 Pro series

Nogen der kender den, evt. kører med den selv og kan fortælle lidt om hvor stabil den er i brug?

sælger du så den gamle sdd'er?
Gravatar #6 - ignuz
11. aug. 2013 11:34

Eneste problem er at samsung evo ikke er udkommet endnu i EU?
Gravatar #7 - IT-ekspert Kejser
11. aug. 2013 11:51
Vi bruger konsekvent kun 840 Pro på work. De sparker røv og bliver tit omtalt og anbefalet herinde i andre tråde.
Gravatar #8 - mrtb
11. aug. 2013 11:58
500GB 840 non-pro her - Kører lige så stabilt som mine gamle Intel SSDs, så de kan helt klart anbefales :)

Jeg ville nok vente en ½-1 måned, og så købe en EVO når de kommer på lager... Det ser yderst lovende ud!
Gravatar #9 - Bundy
13. aug. 2013 09:12
Pro er noget hurtigere på papiret, men jeg tror helt ærligt ikke det er noget du vil mærke forskel på ved normal brug :)
Gravatar #10 - Slettet Bruger [3750162263]
13. aug. 2013 09:18
Jeg kom i går aftes til at smide min Samsung 840 Basic i den bærbare. Hastighedsmæssigt, så tror jeg enten du skal have meget specielle behov for at have behov for Pro versionen, ellers skal det være for at forøge din epeen.
Gravatar #11 - holmen
15. aug. 2013 13:31
http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/ocz-...

http://www.edbpriser.dk/ssd-solid-state-drive/sams...

Synes nu også OCZ's ser god ud, har 120GB MAX IOPS edition nu.

EVO'en er på alger lader det til.

Hælder umiddelbart til vertex'en.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login