mboost-dp1
PC Crash efter frakobling af gammel harddisk
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Hej, jeg havde en gammel hdd som virkede findt indtil igår hvor den pludselig valgte at koble sig selv fra fra tid til anden. Sår derfor valgte jeg at koble den helt fra da det fik nogle ting til at crashe. Men nu oplever jeg en masse random windows crash på min pc og ved godt at det er fordi der nogle ting som er linket til den gamle hdd. Men ved bare ikke lige hvordan jeg fixer det. en full gen installation er desvære ikke muligt da jeg ikke lige har en windows dvd liggende og ville derfor høre om der er nogle af jer som ved hvad jeg skal gøre for at fixe problemet.
//csstener
//csstener
Hvis det udelukkende er pga. at du mangler en windows dvd, kan du vel bare downloade en .iso fra mydigitallife og brænde den ud på dvd/usb.
fjols (2) skrev:Random crash, hvad betyder det?
Er det blå skærm eller bare programmer der crasher?
Random crash = min pc genstarter fra tid til anden
Thoroughbreed (3) skrev:Du burde spejle den defekte harddisk, og smide en ny i?...
Evt scanne den gamle ...
kan først få fat i en ny hdd på torsdag hvor jeg har penge nok til at købe en.
HrJakobsen (4) skrev:Hvis det udelukkende er pga. at du mangler en windows dvd, kan du vel bare downloade en .iso fra mydigitallife og brænde den ud på dvd/usb.
Det kommer til at tage for lang tid på det her net...det tager omkring 3 dage at downloade 2 GB
men er der ikke en måde hvor man kan se vilke programmer som gør at den crasher eller hvad det end er som er linked til den gamle hdd
csstener (5) skrev:
Hvornår gør den det? Er det når du prøver at gøre bestemte ting?
csstener (5) skrev:
Det kommer til at tage for lang tid på det her net...det tager omkring 3 dage at downloade 2 GB
Undskyld mig ... Men hvor fanden i helvede har du fundet dig en 8,09kb/s-linie?
Hvor i landet befinder du dig, hvis det er inden for et par km så skal jeg med glæde downloade hvilket som helst ISO til dig og bringe det på en dvd >_<
csstener (5) skrev:fjols (2) skrev:Random crash, hvad betyder det?
Random crash = min pc genstarter fra tid til andenThoroughbreed (3) skrev:Du burde spejle den defekte harddisk, og smide en ny i?...
Evt scanne den gamle ...
kan først få fat i en ny hdd på torsdag hvor jeg har penge nok til at købe en.HrJakobsen (4) skrev:Hvis det udelukkende er pga. at du mangler en windows dvd, kan du vel bare downloade en .iso fra mydigitallife og brænde den ud på dvd/usb.
men er der ikke en måde hvor man kan se vilke programmer som gør at den crasher eller hvad det end er som er linked til den gamle hdd
Aaben Event Viewer. Find det tidspunkt hvor du crashede, laes alle meddelelser et par minutter tilbage.
Det brodne kar vil hoejst sandsynligt vaere naevnt.
Det tilfældig hvornår den crasher. Den gjore det eks for 2 min siden hvor det eneste jeg havde gjort var at starte chrome andre gange gør den ved start af steam..men det er nogle programmer som lægger på 2 forskellige hdd'er så det giver ingen mening. lige nu er jeg i Ravnstrup (omkring viborg). vil lige prøve #vandmand's forslag først. Mit net køre over mobilen lige for tiden.Thoroughbreed (6) skrev:csstener (5) skrev:
Hvornår gør den det? Er det når du prøver at gøre bestemte ting?csstener (5) skrev:
Undskyld mig ... Men hvor fanden i helvede har du fundet dig en 8,09kb/s-linie?
Hvor i landet befinder du dig, hvis det er inden for et par km så skal jeg med glæde downloade hvilket som helst ISO til dig og bringe det på en dvd >_<
Vandmand (7) skrev:csstener (5) skrev:fjols (2) skrev:Random crash, hvad betyder det?
Random crash = min pc genstarter fra tid til andenThoroughbreed (3) skrev:Du burde spejle den defekte harddisk, og smide en ny i?...
Evt scanne den gamle ...
kan først få fat i en ny hdd på torsdag hvor jeg har penge nok til at købe en.
Aaben Event Viewer. Find det tidspunkt hvor du crashede, laes alle meddelelser et par minutter tilbage.
Det brodne kar vil hoejst sandsynligt vaere naevnt.
skal prøves...
Computeren blev genstartet efter en fejlkontrol. Fejlkontrollen var: 0x00000116 (0xfffffa8007db3010, 0xfffff8800f1ac4d4, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002). Der blev gemt et dump i: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-id: 071812-15054-01.det er hvad bug reporten siger i event view og ville åbne dump filen med notepad++ men det får man ikke serlig meget ud af:-/ så ville uploade den til dropbox... edit men det kunne den ikke
Edit2: #fjols havde ret det er en bluescreen...jeg får bare ikke nogen bluescreen :-/(hurtig google søgning på fejl kode)
skal ivertifald prøves..kan ikke skade at geninstallere grafikdriveren (11) skrev:http://www.carrona.org/bsodindx.html#0x00000116
Kan være grafikkort / driver
Evt. kan du uploade .dmp-filen hertil:
http://www.osronline.com/page.cfm?name=analyze
Så burde du få svar på hvilken fil, der har forårsaget dit crash.
http://www.osronline.com/page.cfm?name=analyze
Så burde du få svar på hvilken fil, der har forårsaget dit crash.
o.0 næsten umuligt at installere driver når pc crasher imens...men ja det er grafik driveren for den crashed lige uden at pc gik i bluescreen. Tror måske min grafikdriver var installeret på den gamle hdd...lidt svært at vide :-/
csstener (14) skrev:o.0 næsten umuligt at installere driver når pc crasher imens...men ja det er grafik driveren for den crashed lige uden at pc gik i bluescreen. Tror måske min grafikdriver var installeret på den gamle hdd...lidt svært at vide :-/
Start i fejlsikret tilstand og fjern den gamle driver først.
Jeg tror ikke på at det symptom kan forårsages af at der er blevet fjernet en harddisk.csstener (5) skrev:Random crash = min pc genstarter fra tid til anden
Det kan være de to ting intet har med hinanden at gøre. Men det kan også tænkes at det problem der får computeren til at genstarte tilfældigt er det samme som er ansvarlig for at den harddisk holdt op med at virke.
Du har ikke fortalt nok om symptomerne på den harddisk til at jeg kan vurdere præcist hvad der skete med den.
Min fornemmelse siger 70% chance for at dit problem skyldes defekt hardware.
uhm ...undskyld at jeg ikke havde mulighed for at komme p[ f'r nu. men fik en kamarat til at komme med en crackedTotal lovlig version af win 7 ultimate og nu virker alt som det skal. dog skal jeg lige have skiftet mit tastertur s[ jeg igen kan skrive æ,ø og å
vil meget gerne vide hvad du mener??fjols (20) skrev:Du kunne ikke have brugt bare 1 minut på at tjekke dit indlæg igennem før du trykkede post?
Sory..var ikke ment på den måde.fjols (22) skrev:De manglende æøå, som du alligevel godt kan skrive til sidst. Samt s-tag der er i stykker.
Når folk har brugt tid på at hjælpe dig synes jeg også godt du kunne bruge tid på at rette dit indlæg.
fjols (22) skrev:De manglende æøå, som du alligevel godt kan skrive til sidst. Samt s-tag der er i stykker.
Når folk har brugt tid på at hjælpe dig synes jeg også godt du kunne bruge tid på at rette dit indlæg.
Vi fattede alle pointen i hans indlæg og blev glade for at han fik løst sit problem, ikke?
Bare fordi det er newz behøver man ikke absolut gå i skostørrelse grammarnazi ;)
Det har intet med grammarnazi at gøre. Jeg påpegede ikke en eneste stave- eller grammatikfejl.
Jeg synes ikke det er at gå i små sko at bede folk om at poste ordentligt når man har brugt tid på at hjælpe ham.
Alternativt kunne jeg ignorere ham, men i stedet har jeg påpeget det og nu lader det til han vil prøve at gøre sig mere umage en anden gang.
Er det ikke win/win?
Jeg synes ikke det er at gå i små sko at bede folk om at poste ordentligt når man har brugt tid på at hjælpe ham.
Alternativt kunne jeg ignorere ham, men i stedet har jeg påpeget det og nu lader det til han vil prøve at gøre sig mere umage en anden gang.
Er det ikke win/win?
fjols (27) skrev:Det har intet med grammarnazi at gøre. Jeg påpegede ikke en eneste stave- eller grammatikfejl.
Er det ikke win/win?
Jeg forstår ikke helt at du gider bruge tid på at påpege det når du udemærket forstår ham, hans fejlramte post er jo ikke et udtryk for ligegyldighed eller disrespekt...
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.