mboost-dp1

PCB/printplade hjælp

Gå til bund
Gravatar #1 - Jo38
28. feb. 2012 06:26
Hej Newz

Jeg skal lave et fysisk produkt samt fremlægge om IT/hardware i anledning af projektuge i skolen. Så jeg fik den idé med at lave en printplade. Hvad var jeres første printplade I lavede? Jeg kan prøve og lave en ret simpel printplade, som ikke kan SÅ meget, men som I det mindste er lidt nyttigt. Det jeg har brug for lige nu er små projekter, jeg kan gå i gang med.

Kan jeg købe elektroniske komponenter udover på internettet.. gerne i århusområdet? Det skal fremvises på fredag d. 2. marts, så det haster lidt. Eller så har jeg en plan B, hvor jeg bare koder noget software.

På forhånd tak ;)
Gravatar #2 - XorpiZ
28. feb. 2012 07:17
Kunne du ikke købe en Arduino og gå igang med den? Jeg vil tro det er noget nemmere (og hurtigere, ikke mindst) end at skulle til at lave printpladen fra bunden :)
Gravatar #3 - BlackFalcon
28. feb. 2012 08:37
Ved ikke om de stadig findes, men Århus Radiolager har alt hvad du kan ønske dig.

De har fx. også kits som disse: https://www.elextra.dk/main.aspx?page=articlelist&...
Gravatar #4 - D_V
28. feb. 2012 09:29
#3 Århus radiolager blev vist solgt for nogen år tilbage, ved ikke om de stadig sælger til private..

Ellers er der http://elektronik-lavpris.dk/ som ligger i Århus, ved ikke om de også har butik.

Det første printkort jeg selv lavede, var bare til et måle interface på et DSUB-25 stik, eg.. et han og et hun interface, og så printbaner imellem, med montering af nogen ben som jeg kunne måle på.

Gravatar #5 - Zombie Steve Jobs
28. feb. 2012 10:12
#4 Der ligger en elektronik-skrammel butik ved ceres krydset, det er elektronik lavpris, så yep, de har en butik :)

Ville også sige arduino, men ved ikke, om de har det liggende hos elektronik lavpris.
Lav en laser-triggered lysafbryder/tænder, det er forholdsvist simpelt og "wow green"?
Gravatar #6 - Jo38
28. feb. 2012 16:13
Hvor kan jeg så købe sådan en Arduino? Jeg skal helst allerede have den i morgen, så jeg har onsdag og torsdag til at lave det.

laser-triggered lysafbryder/tænder? Så skal jeg vel også købe en lasersensor udover arduino boarded?
Gravatar #7 - reefermadness  
28. feb. 2012 16:23
Tror det bliver svært at få den hjem til imorgen, specielt fordi klokken er over 17 nu.. Jeg har købt en arduino på www.electrokit.se engang, ved dog ikke om der er kommer forhandlere i Danmark også..
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login