mboost-dp1

Relamationsret på tabt telefon

Gå til bund
Gravatar #1 - coday
21. feb. 2012 13:16
Hej jeg har tabt min smartphone og glasset er flækket i displayet. Der er gået under 6 måneder siden at jeg fik den, har jeg en chance for at få den byttet?

Edit: Købt i butik i Danmark.
Gravatar #2 - mfriis
21. feb. 2012 13:23
hvis du har købt forsikring eller din egen indbo forsikring dækker det så kan du få nogen penge.

Hverken reklamationsret eller garanti dækker idioti eller uheld.
Gravatar #3 - Bachy
21. feb. 2012 13:25
Reklamationsretten dækker jo ikke hvis du selv påfører varen en skade, altså feks taber den eller lign. Reklamationsretten dækker kun hvis det er en skade som ikke burde ske, feks at displayet i telefonen går i stykker mens den blot ligger på bordet.

Jeg tror de i forsikrings branchen kalder det noget med udefra kommende påvirkining :)

Ganske kort, nej, reklamatiosnretten dækker ikke i dit tilfælde.
Gravatar #4 - Manofsciencemanoffaith
21. feb. 2012 13:30
Reklamationsretten gælder godt nok i 24 måneder efter du har købt produktet, men kun hvis produktet går i stykker af sig selv, ikke hvis man kaster med det eller misbruger det.

Prøv at kigge din indboforsikring igennem, måske kan du få noget der (husk at regne selvrisikoen med).
Gravatar #5 - Chewy
21. feb. 2012 15:12
Det bør nok også nævnes at det første halve år, er det producenten der skal bevise at fejlen ikke er pga. fabrikations fejl eller lignende. De sidste 1½ år ligger bevisbyrden hos dig selv...
Gravatar #6 - Mnc
21. feb. 2012 16:52
Mon ikke der har en shock sensor eller lign.?

Men ellers jo, det er korrekt.
Gravatar #7 - Chewy
21. feb. 2012 17:29
@ #6
Jeg ved intet med sikkerhed, men det skulle ikke komme bag på mig, set i lyset af hvilke andre sensorer der er i sådan en fætter...
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login