mboost-dp1
Router til max 300
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg skal have købt en trådløs router der opfylder følgende krav:
- Max 300 kr
- Rækkevidde minimum 10 meter radius
- Stabil
- Mindst 4 ethernet porte
- Den skal selvfølgelig understøtte nutidens standarder
- Lavt strømforbrug
- 100% lydløs
- Overskueligt interface
- Må gerne være brugt
Har selv gode erfaringer med specifikke Linksys og D-link routere, men de er udenfor mit prisområde.
Nogle forslag? :)
- Max 300 kr
- Rækkevidde minimum 10 meter radius
- Stabil
- Mindst 4 ethernet porte
- Den skal selvfølgelig understøtte nutidens standarder
- Lavt strømforbrug
- 100% lydløs
- Overskueligt interface
- Må gerne være brugt
Har selv gode erfaringer med specifikke Linksys og D-link routere, men de er udenfor mit prisområde.
Nogle forslag? :)
Nogle gange er Netgears routere på tilbud. F.eks. denne RP614 som jeg selv bruger.
Hr. Kejser (2) skrev:Nogle gange er Netgears routere på tilbud. F.eks. denne RP614 som jeg selv bruger.
Og den har ikke problemer med interferens fra 20 andre routere indenfor en radius på 30 meter?
Skal også lige sikre mig at den er 100% lydløs. Den kommer nemlig til at stå tæt på min seng og har erfaret tidligere at nogle routere godt kan have en (meget svag) hyletone. Det er irriterende når man skal sove.
JesperZ (4) skrev:Og den har ikke problemer med interferens fra 20 andre routere indenfor en radius på 30 meter?
Du skifter bare kanal.
Jeg havde vist troet at #7 var en anbefaling til #1, jeg havde overset at de var skrevet af samme person. Men mit råd gælder naturligvis stadig for alle andre der har brug for at købe en router.JesperZ (10) skrev:Har allerede købt
Hvordan er IPv6 supporten så på den router? Jeg søgte på Google og fandt Linksys WRT54GL, men den side fortæller mig intet om supporten.JesperZ (10) skrev:det er intet problem.
kasperd (11) skrev:Hvordan er IPv6 supporten så på den router? Jeg søgte på Google og fandt Linksys WRT54GL, men den side fortæller mig intet om supporten.
IP er jo bare en protokol. En firmwareopdatering eller udskiftning til alternativ firmware vil give den IPv6 support hvis den ikke allerede har det.
At vælge en router som kan køre OpenWrt er selvfølgelig en mulighed. Man behøver ikke engang installere OpenWrt med det samme, man kan vente indtil man faktisk har brug for IPv6 support på routeren.
Hvis man skulle stå med en router som kun kan håndtere IPv6 gennem en tunnel, så er man nok heller ikke helt dårligt stillet. Hvis den slags routere viser sig at være udbredte skal der nok være en udbyder som tilbyder tunneler lokalt gennem deres eget netværk. Det er en løsning som også kunne tænkes at blive anvendt hvis modems har problemer med IPv6.
Men egentlig tvivler jeg på at routere med support for IPv6 tunneller men uden support for native IPv6 er særligt udbredte. Det er nok lidt nemmere at implementere native IPv6 support i routeren end gennem tunnel. Den eneste grund til at implementere support for IPv6 over tunnel før man implementerer native er at IPv6 over en tunnel kan man afprøve gennem de fleste udbydere.
Hvis man skulle stå med en router som kun kan håndtere IPv6 gennem en tunnel, så er man nok heller ikke helt dårligt stillet. Hvis den slags routere viser sig at være udbredte skal der nok være en udbyder som tilbyder tunneler lokalt gennem deres eget netværk. Det er en løsning som også kunne tænkes at blive anvendt hvis modems har problemer med IPv6.
Men egentlig tvivler jeg på at routere med support for IPv6 tunneller men uden support for native IPv6 er særligt udbredte. Det er nok lidt nemmere at implementere native IPv6 support i routeren end gennem tunnel. Den eneste grund til at implementere support for IPv6 over tunnel før man implementerer native er at IPv6 over en tunnel kan man afprøve gennem de fleste udbydere.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.