mboost-dp1

Sandwichkøler!

Gå til bund
Gravatar #1 - KokAmok
24. jul. 2005 11:18
Hej!

Jeg har et Radeon 9600xt med en lille møgkøler der larmer som en støvsuger (næsten ;) )
Jeg har læst lidt om de her såkaldte sandwichkølere som er passive.

Er de svære at sætte på? Kan man bruge dem uden blæser af nogen form overhovedet?

KokAmok
Gravatar #2 - Scherlund
24. jul. 2005 11:30
Jeg har selv smidt sådan en på min Radeon 9500p og det sværeste var at få den gamle køler af. Hvis du har prøvet at sætte en køler på en AMD Thunderbird så skulle der ikke være nogen problemer. Grunden til at jeg nævner det er at på mit kort var kernen på blotlagt som på Thunderbird CPUerne, så samme forsigtighed skal udvises.

Om en blæser er påkrævet kommer helt an på om du har god udluftning i din maskine. Jeg har selv sat en 12db papst blæser på min. Jeg har dog givet den 7V, da den er praktisk taget lydløs der.
Gravatar #3 - amokk
24. jul. 2005 12:14
Jeg tror du tænker på zalmans sandwichkølrere, ZM80 eller hvad de hedder.

Du skal være opmærksomme på, at de for det første er lidt dyre
De er også besværlige at installere, der er meget der skal samles
De køler ikke nævneværdigt godt
De kræver at der er god udluftning i kabinettet

Hvis jeg var dig, ville jeg tage en Zalman VF700Cu, jeg har min kørende på laveste speed, den siger ingenting, den bliver i hvert fald overdøvet af CPU og HDer. Samtidig køler den meget bedre end standardkøleren, og var nem at montere.

http://memos.dk/sbn/zalman-coolers.jpg
Gravatar #4 - KokAmok
24. jul. 2005 12:30
Ok det lyder fornuftigt! Tak for de gode svar!

KokAmok
Gravatar #5 - TWFH
24. jul. 2005 15:27
#3: Fakkertalt er jeg selv ganske tilfreds med min sandwich-fætter (Radeon 9600XT), har monteret den ekstra-blæser man kan købe til dem, sat den til at køre 5v, og så bliver køleprofilen ikke mere end håndvarm under load.

Og så skal man ikke undervurdere effekten af, at man åbner siden på kabinettet og folk udbryder "hvad fanden er det?"

Monteringen synes jeg i øvrigt var ligetil, men er nok også lidt mere erfaren inden for disciplinen end gennemsnits PC-indehaveren =P
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login