mboost-dp1
SSD Harddisk.
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Ja jeg ville installere spillene på SSDen også, men smide film, musik, billeder mm på en alm roterende disk
Sømand61 (6) skrev:Så skal man da op i en anselig størrelse - win7 fylder omkring 60 GB. Hvad med en evt office pakke? Smider man den på en roterende?
VH
L
Jeg vil anbefale, at du smider Windows 7, div. programmer og WoW på SSD'en, og så bruger en normal harddisk som lager til alt muligt andet.
Darwind (8) skrev:Et lille "sidespørgsmål": holder SSD generelt ikke kortere tid end "roterende" diske? Eller er det en myte?
Det er en myte, mig bekendt.
Darwind (8) skrev:Et lille "sidespørgsmål": holder SSD generelt ikke kortere tid end "roterende" diske? Eller er det en myte?
Det er teknisk set korrekt, men effektivt uden betydning, da vi er ude i at snakke om en levetid, hvor du højst sandsynlig har smidt computeren over højre skulder alligevel. Men husk backup af SSD-data.
BlackFalcon (11) skrev:Det er teknisk set korrekt, men effektivt uden betydning, da vi er ude i at snakke om en levetid, hvor du højst sandsynlig har smidt computeren over højre skulder alligevel. Men husk backup af SSD-data.
Anand regnede lidt på det, på Intels 710...han kom frem til at den ville holde i +18 år:
http://www.anandtech.com/show/4902/intel-ssd-710-2...
Once the workloads finished looping I measured 0.0145% wear on the drive for a day of our stats DB workload. That works out to be 5.3% of wear per year or around 18.9 years before the NAND is done for. I'd be able to find more storage in my pocket before the 710 died due to NAND wear running our stats DB
Og her snakker vi Enterprise loads, som giver +4 år på en consumer SSD:
For comparison I ran the same test on an Intel SSD 320 and ended up with a much shorter 4.6 year lifespan. Our stats DB does much more than just these two tasks however - chances are we'd see failure much sooner than 4.6 years on the 320. An even heavier workload would quickly favor the 710's MLC-HET NAND.
Vores servere kører på SAS diske...og det er sgu sjældnet at de holder 4 år.
Nok også derfor vores nye server bruger Intel SDD's i RAID...pålidelighed.
Sømand61 (16) skrev:First-person shooter (FPS)....bare til info, men tak for info. Men man skal vel op i mindst 128 GB SSD hvis man skal have en WIN7 og et par store spil.
VH
L
Jeg har en 64GB SSD, og der er stadig ca. 30GB ledig. Jeg har dog ikke installeret WoW, som vel i sig selv fylder 15-20GB.
terracide (17) skrev:Sømand61 (16) skrev:First-person shooter (FPS)....bare til info, men tak for info. Men man skal vel op i mindst 128 GB SSD hvis man skal have en WIN7 og et par store spil.
VH
L
Frames Per Second..læs dog tråden før du poster.
Det betyder begge dele.
pewbe (20) skrev:terracide (17) skrev:Sømand61 (16) skrev:First-person shooter (FPS)....bare til info, men tak for info. Men man skal vel op i mindst 128 GB SSD hvis man skal have en WIN7 og et par store spil.
VH
L
Det betyder begge dele.
Nej, wikipedia har indsat fake informationer for at drille folk
#22, jeg har ™ på det der http://newz.dk/forum/newz-dk/langsomme-newz-116573...
terracide (17) skrev:Sømand61 (16) skrev:First-person shooter (FPS)....bare til info, men tak for info. Men man skal vel op i mindst 128 GB SSD hvis man skal have en WIN7 og et par store spil.
VH
L
Nu gik det ellers lige så godt for dig... :(
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.