mboost-dp1
Styr computer med tv'ets fjernbetjening
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- Hardware
Jeg har et relativt nyt Sony Bravia-fjernsyn, der er koblet til min computers grafikkort med et HDMI-kabel. I mit fjernsyn kan jeg synce med andre HDMI-enheder, således at jeg f.eks. kan styre en Blu-Ray-afspiller fra min tv-fjernbetjening.
Kan det samme lade sig gøre til min pc?
Det kunne jo være lækkert, hvis man lige kunne pause noget video direkte fra fjernbetjeningen.
Mit grafikkort er et Gigabyte GV-R675SL-1GI, med Radeon HD 6750-chipsæt, hvis det skulle gøre en forskel.
Kan det samme lade sig gøre til min pc?
Det kunne jo være lækkert, hvis man lige kunne pause noget video direkte fra fjernbetjeningen.
Mit grafikkort er et Gigabyte GV-R675SL-1GI, med Radeon HD 6750-chipsæt, hvis det skulle gøre en forskel.
Jeg kan styre min Raspberry Pi med Raspbmc, jeg tror din computer skal understøtte CEC. http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#CEC
Jeg ved ikke om CEC er noget på hardware-level eller software-level.
Jeg ved ikke om CEC er noget på hardware-level eller software-level.
www.hdmicec.blogspot.com
1: Dit TV skal understøtte det, det tror jeg dit gør
2: Din computer skal understøtte det. Det er straks et større problem.
Men som du kan se så har nogen fået det til at virke
1: Dit TV skal understøtte det, det tror jeg dit gør
2: Din computer skal understøtte det. Det er straks et større problem.
Men som du kan se så har nogen fået det til at virke
Men Apple TV? Den Remote virker på andre æble-enheder ...
Glem det - misforstod problemstillingen
Jeg har sådan en pulse-eight hdmi-cec usb ting liggende, den er ca. 2 måneder gammel og købt fordi der på det tidspunkt ikke var ordentlig support for hdmi-cec på raspberry pi, det er der nu - så hvis der kommer et fornuftigt bud så kan jeg overveje ikke at have den liggende til "bedre" tider
plazm (11) skrev:det lyder som en plan - kan du ikke smide en adresse og så sender jeg med posten så snart der øjner sig en mulighed (en af de kommende dage)
Hey. Har skrevet et par gange i besked-systemet, men den skrev noget om "Ingen token fundet" begge gange, hvorefter jeg prøvede igen. Vil lige høre, om min besked er kommet frem, da jeg ikke har fået noget svar :D
plazm (13) skrev:Hey - de er lige væltet ind - jeg prøver om jeg kan få den sendt inden jeg tager til Sverige om lidt - ellers så kommer den afsted lørdag når jeg kommer hjem,
Fint fint. Glæder mig :D
PS: Hvis den fint kan være i en foret konvolut, så må du for min skyld gerne sende den sådan i stedet for som pakke :D
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.