mboost-dp1

Thunderbolt til pc

Gå til bund
Gravatar #1 - Norrah
13. sep. 2012 06:56
Nogen der ved om Thunderbolt til dedikerede grafikkort er på vej?
Eller om det so far kun er onboard gfx løsninger der kan klare det..
Jeg ved nemlig ikke om det er teknisk muligt at trække en thunderbolt controller over PCI-X, når den jo principielt selv skal stille den feature til rådighed.

Har googlet det lidt, men syntes ikke det er blevet opklaret.

Essensen er at jeg overvejer en Thunderbolt skærm, men at jeg ikke vil bruge pengene til en skærm som tilnærmelsesvis kun fungere til min laptop. (stationær er ofc. en windows boks)
Gravatar #2 - fidomuh
13. sep. 2012 07:05

Det er, saavidt jeg kan se, kun Apple der laver "Thunderbolt" skaerme og mig bekendt er der ingen PC'er med Thunderbolt - overhovedet.

Mon ikke du taenker paa DisplayPort?
Mini-DisplayPort er kompatibel med Thunderbolt, saa mit bud er at du kan smide DP i din skaerm og computer uden problemer :)

Hvilken skaerm overvejer du?
Hvilket grafikkort har du?
Gravatar #3 - Slettet Bruger [1527968412]
13. sep. 2012 07:30
Norrah (1) skrev:
Nogen der ved om Thunderbolt til dedikerede grafikkort er på vej?

Findes allerede, fx til Sony Vaio Z

http://gizmodo.com/5816136/sonys-vaio-z-laptop-con...

Norrah bliver måske forvirret over at Apple har valgt at bruge Displayport som connecter til deres Thunderbolt løsninger, hvor den oprindeligt (i Sonys tlfælde fx) er designet til at være kompatibel med USB.
Gravatar #4 - Norrah
13. sep. 2012 08:12
SlettetBruger (3) skrev:
Norrah bliver måske forvirret

Nope..

http://newsroom.intel.com/community/intel_newsroom...

Det eksistere skam til pc, men kun som onboard, jeg vil bare gerne havde en solid løsning til et gfx, hvor jeg stadig kan bibeholde f.eks. usb og firewire til pc'en.. gider ikke at skulle skifte mus og tastatur hele tiden.
Gravatar #5 - Slettet Bruger [1527968412]
13. sep. 2012 08:34
Nedern, at Intel har valgt at bruge Apple-connecteren -.-
Gravatar #6 - fidomuh
13. sep. 2012 08:35

Er det ikke Intel der har udviklet den til Apple? :)

JEg kan ikke se problemet. Gogo DisplayPort.
Apple/Intel connectoren er kompatibel.
Gravatar #7 - Norrah
13. sep. 2012 09:11
fidomuh (6) skrev:
JEg kan ikke se problemet. Gogo DisplayPort.
Apple/Intel connectoren er kompatibel.

Ja til billedet, men så virker usb portene ikke.. webcam, højtalere und so weiter...
Gravatar #8 - kinaholm
13. sep. 2012 09:14
Det er jo thunderbolt, der kan bare sættes en usb-hub i skærmen som så "router" signalet igennem thunderbolt, alt kan jo komme igennem det kabel?
Gravatar #9 - Norrah
13. sep. 2012 09:23
kinaholm (8) skrev:
Det er jo thunderbolt, der kan bare sættes en usb-hub i skærmen som så "router" signalet igennem thunderbolt, alt kan jo komme igennem det kabel?
...
HVordan skal jeg kunne route det gennem thunderbolt, hvis der ikke er thunderbolt i pc'en? :D

Hele pointen er, at jeg har en mus og tastatur dongle, som jeg ikke ønsker at skulle flytte rundt, samtidig vil jeg i ny og næ gerne bruge min laptop til skærmen, så derfor skal donglen sidde i skærmen, og både laptop og pc skal derfor bruge thunderbolt.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login