mboost-dp1

V: haswell selvbyg

Gå til bund
Gravatar #1 - ignuz
2. jun. 2013 18:30
Hej

Jeg er i gang med at finde ud af hvilke komponenter jeg skal vælge til min næste stationære PC. Budgettet er ca. 8000 og der skal være rigtig gode grunde hvis dette skal overskrides væsentligt.

Corsair Carbide 200R
Intel Core i5-4670K Haswell - Box
Corsair TX650 V2 - 650W PSU
Kingston HyperX Gen DDR3-1600 DC
Samsung 840 Basic SSD (Bulk) - 120GB
GIGABYTE GeForce GTX 770 OC - 2GB GDDR5

Ovenstående giver ca. 7000 sammenlagt og dertil skal jeg så naturligvis have et bundkort. Dette er jeg kraftigt i tvivl om hvilken jeg skal vælge af de nye haswell bundkort. Dens overclocking egenskaber må ikke være elendige men samtidig har jeg heller ikke behov for noget ekstremt . Jeg har heller ikke nogle særlige krav udover minimum 2x sata 3.0 og ps/2. SLI understøttelse ville også være et plus men ikke en nødvendighed.

Tak på forhånd.

Tldr version: Billigt solidt bundkort til socket1150 og tjek om komponenterne er optimale
Gravatar #2 - csstener(^,^)
3. jun. 2013 10:43
jeg ville nok bruge denne: http://www.proshop.dk/Bundkort/GIGABYTE-GA-Z87X-OC...

eller luksus udgaven: http://www.proshop.dk/Bundkort/GIGABYTE-GA-Z87X-OC...

de har fået temmelig gode reviews og skulle være gode til overclocking.
Gravatar #3 - ignuz
3. jun. 2013 10:46
Ville gerne have noget der ligger tættere på 1000 kroner. Må meget gerne være fra proshop da resten af delene er derfra.
Gravatar #4 - csstener(^,^)
3. jun. 2013 10:56
der er bare ikke rigtig nogen spec på nogen af de nye bundkort inu...
Gravatar #5 - ignuz
3. jun. 2013 10:59
Jeg regner med at ende på http://www.proshop.dk/Bundkort/GIGABYTE-GA-Z87-D3H... selvom der ikke er SLI support.
Gravatar #6 - Wraith
3. jun. 2013 17:53
Hvis du er en alm. gamer, tror jeg også, at du kommer til at køre delene døde, før der er behov for at opgradere... Altså.. der bliver nok ikke investeret i en 770 til, da der er noget bedre/billigere end dette på daværende tidspunkt. Sådan sidder jeg, og har det lige nu med et 570. Den kan godt køres et par år endnu, og så udskifter jeg det hele i stedet...
Gravatar #7 - csstener(^,^)
3. jun. 2013 19:55
newz-Wraith (6) skrev:
nu med et 570

vil gerne se dig køre Metro Last Light i full grafik med det der
Gravatar #8 - Wraith
3. jun. 2013 20:15
csstener (7) skrev:
vil gerne se dig køre Metro Last Light i full grafik med det der

hvem siger noget om fuld grafik?? jeg kan heller ikke køre BF3 fuld... min pointe er blot, at man som alm. gamer højst sandsynlig køber et setup og ud fra dette opgraderer man næppe senere hen.

Jeg har lavet mit setup til at kunne kører SLI etc. men jeg har valgt at spare pengene, da det alligevel ikke kan betale sig for mig, at gå ud og købe et 570 til, for at smide det i SLI.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login