mboost-dp1

Vga + hdmi = vga + vga - boks?

Gå til bund
Gravatar #1 - zymes
25. aug. 2013 14:06
Halløj newz'ere

Jeg har lige nu to stk skærme, begge med vga stik. De er lige nu sat til min aldrende stationær, den ene direkte i vga-out og den anden med et omformerstik i dvi-out.

Nu har jeg så fået en ny laptop, og tænker - hvordan får jeg begge skærme sat til den istedet? Jeg har allerede prøvet med den ene skærm i vga og fjernsynet i hdmi stikket, det virker udmærket (hvis man slår computerens egen skærm fra).

Men hvordan får jeg lavet den ene skærm om til hdmi? Har set at man kan få et dvi->hdmi stik, men dette vil vel ikke virke bare at sætte i enden af den omformer der allerede sidder på den ene skærm? Eller? Skal man godt nok ud og have fat i sådan en "converterboks"?
-----
Altså to stk skærme med vga stik, hvordan sætter jeg billigst dem til vga+hdmi?

Edit:
Overskriften burde vel være: VGA + VGA -> VGA + HDMI - How?
Gravatar #2 - zymes
25. aug. 2013 14:12
Og begge skærme kører btw. 1440*900..
Gravatar #3 - mrtb
25. aug. 2013 14:15
Der er så vidt jeg ved ikke nogen billig måde at gøre det på. HDMI er ren digitalt, så du skal have en aktiv konverter for at konvertere fra HDMI til VGA.

Det første der dukker op på Google: Link
Edit: Sorry, det var fra VGA til HDMI.
Edit2: Her var der et HDMI til VGA Link

Grunden til at man passivt kan konvertere fra DVI til HDMI, er fordi DVI både har en analog og en digital del, så der bruger man blot den digitale.
Gravatar #4 - zymes
25. aug. 2013 14:19
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. aug. 2013 14:21

Den vil virke, men jeg vil næsten anbefale en der er powered. aktiv? Passiv? Whatever ... De kan i hvert fald sluge en del strøm ...

Det er i hvert fald hvad alle fora omhandlende Raspberry Pi skriver.

Prøv evt. at kigge på amazon.co.uk
Gravatar #6 - csstener(^,^)
25. aug. 2013 14:22
den er billigere her: http://www.av-cables.dk/vga-converter/vga-til-hdmi...

og jeg vil også råde dig til at tage den istedet for den anden omformer som du fandt på proshop.

edit: denne her skulle være magen til og er lidt billigere: http://www.av-cables.dk/vga-converter/vga-til-hdmi-converter-9055.html[/s] havde misforstået det og trode dette var hvad han havde brug for...bare ignurere denne post
Gravatar #7 - mrtb
25. aug. 2013 14:24
Umiddelbart ser det ud til at den fra Proshop trækker strøm fra USB - Der står i hvert fald "indgang til strømkilde med USB Type Micro B"
Gravatar #8 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. aug. 2013 14:26

Det er VGA til HDMI lille skat :)
Gravatar #9 - chrolle
25. aug. 2013 15:24
Jeg løste samme problem med sådan en her. virker dog underligt at spille på to skærme, hvor der er en ramme i midten. Du skal være opmærksom på, at ikke alle computere understøtter du sender billede ud på mere end et stik, hvis den interne skærm også skal være aktiv.
Gravatar #10 - kasperd
25. aug. 2013 18:28
Er det CRT eller LCD skærme? Man skal være opmærksom på, at hvis man bruger VGA kabel til en LCD skærm, så bliver billedekvaliteten ikke i orden. Man skal bruge et digitalt signal for at få den fulde kvalitet på en LCD skærm.

Lidt simplificeret fortalt, så er DVI blot et VGA stik og et HDMI stik samlet i et enkelt stik. Kabler og stik kan gøres lidt billigere ved at fjerne nogle af benene, hvis man ikke har brug for både det digitale og det analoge signal.

Det giver fem forskellige varianter af stikket. DVI-A er en glimrende oxymoron. Det er den rent analoge udgave af digital-visual-interface.

HDMI kan konverteres til DVI-D. DVI-I eller DVI-A kan konverteres til VGA. DVI-A stikket passer i en DVI-I udgang, men ikke i en DVI-D udgang.
Gravatar #11 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
25. aug. 2013 19:54
Synes nu ellers ikke at min gamle Acer LCD skærm der kun brugte VGA havde et problem - andet end billige kabler :)

Jeg bruger en til min Raspberry Pi, finder lige ud af om jeg kan finde et link i morgen ved min computer.
Gravatar #12 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
26. aug. 2013 04:01
Jeg fik denne anbefalet da jeg søgte efter en til min Raspberry Pi

http://www.amazon.co.uk/Adapter-Laptop-Power-Free-...

Koster ca 70 kr, så det er vel et forsøg værd :)
Gravatar #13 - zymes
26. aug. 2013 09:29
CRT er de store gamle kasser, ikk? Så er det LCD. De er ihvertfald flade ;)
Og jeg synes nu billedkvaliteten er fin, men jeg er så heller ikk pro. fotograf eller lignende der skal bruge det bedste af det bedste.
Gravatar #14 - Bundy
4. sep. 2013 11:09
I stedet for at bruge et par 100 på en konverter, ville jeg nok bare bruge lidt mere på en ny skærm med DVI. Kan kun give meget bedre billede, og skærme er ikke skide dyre i dag :)
Gravatar #15 - kasperd
4. sep. 2013 16:43
Bundy (14) skrev:
I stedet for at bruge et par 100 på en konverter, ville jeg nok bare bruge lidt mere på en ny skærm med DVI. Kan kun give meget bedre billede, og skærme er ikke skide dyre i dag
Hvad kan man købe til en rimelig pris? Jeg er ved at være lidt træt af lydniveauet på min HPw22 LCD. Findes der nogen med en powered USB hub, hvor man ikke skal give flere tusinde kroner ekstra for at få en hub i? Og findes der skærme med USB lyd?
Gravatar #16 - Bundy
5. sep. 2013 07:36
#15: Min telefon lader stadig, selvom jeg fjerner usb linket mellem skærm og computer, når den er sat til min dell U2410 på work - Det leder mig til at tro at den i hvert fald har en powered usb hub. Den skærm er dog en smule pebret :)
Gravatar #17 - kinaholm
5. sep. 2013 08:40
Jeg har en gammel Dell skærm med powered usb hub, jeg ved den har kostet ca. 1800.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login