mboost-dp1

Åbn links i nyt vindue

Gå til bund
Gravatar #1 - praktikant muffe AKA pewbe
6. sep. 2010 10:43
Virker ikke altid.
Oftest bliver links åbnet i et nyt vindue, men tre gange de sidste par dage er det ikke sket, og det er ret træls at skulle finde tilbage til hvor man var.

Firefox 4 beta 4
Gravatar #2 - Faergemeister
6. sep. 2010 10:46
1) Din browser har tabs
2) Midterklik for at åbne en side i en ny tab.
Gravatar #3 - onetreehell
6. sep. 2010 11:01
shift-click hvis du virkelig ønsker det i et nyt seperat vindue.
Gravatar #4 - Jakob Jakobsen
6. sep. 2010 11:19
#2 og #3

Det er irrelevant hvordan man åbner i ny fane, når systemet på Newz.dk ikke fungerer rigtigt.
Jeg har i lang tid været irriteret over at 9 ud af 10 gange, så åbnes links i et nyt vindue, men ikke den tiende gang.
Enten skal det virke hver gang, ellers skal det ikke.
Gravatar #5 - Faergemeister
6. sep. 2010 11:59
Hvad med bare at indse at det er år 2010, og at tabs er det alle bruger, i stedet for at brokke sig over at newz.dk har forsøgt at give jer en tidstunnel tilbage til 1990'erne.
Gravatar #6 - Jakob Jakobsen
6. sep. 2010 12:06
Jeg mener selvfølgelig ny fane, når jeg skrev nyt vindue og jeg er ret sikker på at det er det samme OP mener.
Gravatar #7 - paradise_lost
6. sep. 2010 12:09
Sådan er det på newz. Der er desværre flere små bugs. Ihvertfald i Opera
Gravatar #8 - praktikant muffe AKA pewbe
6. sep. 2010 16:54
Jakob Jakobsen (6) skrev:
Jeg mener selvfølgelig ny fane, når jeg skrev nyt vindue og jeg er ret sikker på at det er det samme OP mener.

Nemlig (yay for tabs :D)
Gravatar #9 - trylleklovn
6. sep. 2010 16:58
Så vidt jeg ved er det depreciated at tvinge vinduer til at åbne i et nyt vindue, man bør derimod lade brugeren vælge selv.
Gravatar #10 - praktikant muffe AKA pewbe
6. sep. 2010 17:12
trylleklovn (9) skrev:
Så vidt jeg ved er det depreciated at tvinge vinduer til at åbne i et nyt vindue, man bør derimod lade brugeren vælge selv.

Det gør jeg også, men det er bare ikke altid det virker...
Gravatar #11 - XorpiZ
6. sep. 2010 17:30
pewbe (10) skrev:
Det gør jeg også, men det er bare ikke altid det virker...

Så problemet er, at din browser ikke åbner links i en ny tab, selvom du beder den om det?
Gravatar #12 - praktikant muffe AKA pewbe
6. sep. 2010 19:35
XorpiZ (11) skrev:
Så problemet er, at din browser ikke åbner links i en ny tab, selvom du beder den om det?

Jeg har i indstillinger på newz.dk sat den til at åbne links i et nyt vindue (=tab), men det er ikke altid den gør det.
Gravatar #13 - markjensen
6. sep. 2010 19:40
Jeg har lidt samme problem (uden indstillingen som pewbe taler om, så måske er det ikke helt det samme). Hvis jeg holder ctrl nede for at åbne i nyt tab, sker det sommetider at den bare åbner i samme tab.
Gravatar #14 - Daniel-Dane
8. sep. 2010 20:25
Failbrowsere (som IE og Chrome) tillader siden at override brugerens ønske om at åbne noget i en ny fane, og dog. Mellemklik og ctrl+m1 kan overrides, men højreklik->"åbn i ny fane" kan ikke.

On topic:
Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kender til problemet, da jeg altid mellemklikker, hvis det skal være i en ny fane (hvilket det næsten altid skal).
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login