mboost-dp1

abonnement system

Gå til bund
Gravatar #1 - hmn
25. feb. 2011 10:04
Jeg er så småt gået igang med at kigge på betalingssystem til newz som kan håndtere abonnementer, så vi kan få lavet mulighed for at i kan betale for ikke at se bannere.

For at være fri for at kode et helt abo system, har jeg kigget på http://recurly.com/ , http://chargify.com/ og http://www.spreedly.com/ men så vidt jeg kan se er det kun chargify der supporterer en dansk betalings gateway.

Er der nogen af jer der har erfaringer med ovenstående systemer, eller kender andre gode abo systemer?

Eneste krav er egentlig at det kan håndtere abonnementer og danske betalingskort.
Gravatar #2 - Slettet Bruger [4001531885]
25. feb. 2011 10:08
INB4 ad block
Gravatar #3 - vandfarve
25. feb. 2011 10:09
Af ren interesse, hvad forventer I så, at et årsabonnement vil koste, og vil det give andre fordele end at fjerne bannerne?
Gravatar #4 - BurningShadow
25. feb. 2011 10:19
Det er det mest fantastiske jeg har hørt i flere år, fra jeres side :-)
Jeg vil gerne støtte Newz, men jeg er så træt af reklamerne at jeg har smidt dem i hosts, for at slippe for dem. Hvad forventes tidshorisonten at være?
Gravatar #5 - hmn
25. feb. 2011 10:21
#3 vi har ikke rigtigt regnet på tallene, men jeg tror det bliver lidt valgfrit, så i kan vælge hvor meget i vil støtte os med, men hvad minimum beløbet bliver ved jeg ikke rigtigt.

Der har tidligere været snakket om en 10-20 kr, så vil gætte på det bliver i det leje.

Til at starte med vil jeg tro bannere bliver det eneste, men på sigt kunne vi nok godt finde på at smide tunge eller meget specifikke bruger features ind i et eventuelt pro abo, men grundlæggende så skal alt på sitet være åbent for alle.
Gravatar #6 - hmn
25. feb. 2011 10:22
#4 jeg har lidt forskellige projekter i øjeblikket, og den her er ikke helt prioriteret endnu, men jo lettere det er at implementere jo hurtigere bliver det nok lavet :)
Gravatar #7 - vandfarve
25. feb. 2011 11:04
hmn (5) skrev:
Der har tidligere været snakket om en 10-20 kr, så vil gætte på det bliver i det leje.

Jeg tænker rettere i omegnen af 100-200 kroner/år, som jeg ville synes at være retfærdigt at smide efter jer.
Gravatar #8 - hmn
25. feb. 2011 11:20
vandfarve (7) skrev:
Jeg tænker rettere i omegnen af 100-200 kroner/år, som jeg ville synes at være retfærdigt at smide efter jer.

Sorry jeg fik ikke lige skrevet at det var 10-20 om måneden
Gravatar #9 - Daniel-Dane
25. feb. 2011 11:22
Det er okay, vandfarve er ikke så skarp.
Gravatar #10 - vandfarve
25. feb. 2011 12:01
Everybody loves Raymond.
Gravatar #11 - LinguaIgnota
25. feb. 2011 13:45
Jeg må indrømme, at for 240 kr om året, vil jeg have flere fordele end bare manglen på reklamer. Det behøver ikke at være noget stort, men et eller andet skal der helt sikkert være.
Gravatar #12 - MiniatureZeus
25. feb. 2011 13:49
LinguaIgnota (11) skrev:
Jeg må indrømme, at for 240 kr om året, vil jeg have flere fordele end bare manglen på reklamer. Det behøver ikke at være noget stort, men et eller andet skal der helt sikkert være.

boobz.newz.dk for eksempel?
Gravatar #13 - BurningShadow
25. feb. 2011 14:11

Tjaa, der er jo ingen der tvinger dig til at betale, så du fortsætter bare med reklamerne...

-

Jeg vil hellere end gerne betale de 200-300 kr. årligt, for at slippe for reklamerne, og kommer der flere fordele senere, så fint, og gør der ikke, så er det også helt fint.
Men nu har reklamefrihed også været et meget stort ønske, for mig, lige siden de begyndte at gå helt amok, og droppede Google's diskrete reklamer.

Men altså, boobz.newz.dk ville da ikke være helt dårligt...
Gravatar #14 - LinguaIgnota
25. feb. 2011 14:14
BurningShadow (13) skrev:
Tjaa, der er jo ingen der tvinger dig til at betale, så du fortsætter bare med reklamerne...

Thank you, Captain Obvious.
Gravatar #15 - vandfarve
25. feb. 2011 15:40
Er det ikke bare at lave en RSS-feed på /s/?
Gravatar #16 - meh
25. feb. 2011 16:12
I kan få jeres navn/nick i pink, happy now ?
Gravatar #17 - Jakob Jakobsen
25. feb. 2011 16:18
Tjae...
Jeg har tidligere ytret at jeg gerne ville betale for at slippe for reklvalmerne. Dette har jeg dog ikke til sende på dette tidspunkt. Specielt ikke efter sidens sidste degradering.
Nej, en side der ikke gider løfte en finger for deres brugere og i stedet bruger bruger alle sine ressourcer på at gøre siden tung og ubruglig for den gennemsnitlige bruger, får ikke min støtte. Så jeg har i sinde at fortsætte med min adblocker.
Gravatar #18 - Fjolle
25. feb. 2011 16:22
LinguaIgnota (11) skrev:

Du kan få lov til at trolle i kommentarerne på de nyheder der ikke kan komme på forsiden endnu. Tilfreds?
Gravatar #19 - LinguaIgnota
25. feb. 2011 16:24
NEJ, JEG VIL HAVE ET LILLE EMBLEM PÅ MIN PROFILSIDE, HVOR DER STÅR "VIP" FOR VERY IMPORTANT POSTER! Og så vil jeg have en oversigt over, hvem der har sat mig på ignore, så jeg ved, hvem jeg skal bruge energi på at pisse af.
Gravatar #20 - Magten
25. feb. 2011 18:26
Jakob Jakobsen (17) skrev:
Nej, en side der ikke gider løfte en finger for deres brugere og i stedet bruger bruger alle sine ressourcer på at gøre siden tung og ubruglig for den gennemsnitlige bruger, får ikke min støtte. Så jeg har i sinde at fortsætte med min adblocker.
Jeg ved ikke hvad det er du mener der er tungt og ubrugeligt, men jeg går ud fra det bl.a. er Facebook/Twitter knapperne?

Det er allerede meldt ud at der vil blive en mulighed for at disable dem i sin profil.
Gravatar #21 - gnаrfsan
25. feb. 2011 18:39
LinguaIgnota (19) skrev:
Og så vil jeg have en oversigt over, hvem der har sat mig på ignore
så må du sgu også betale ekstra for trafik, kammerat.
Gravatar #22 - Jakob Jakobsen
25. feb. 2011 18:43
Der er blevet tilføjet endnu en barre i toppen af siden, der i forvejen har så stor en reklame, så man på netbooks og andre mindre enheder, ikke kan se andet og skal scrolle mindst en side for at komme til indholdet... hver gang man får trykket på et link.
Og så er der flash-reklamerne. De skal helst bringe alt andet end en high-end maskine i knæ, samtidig med at de ofte er optimeret som epilepsi-tests, hvilket gør siden ulidelig at kigge på.

Siden fylder 2,5MB+. Hvilket er ufatteligt da grafik osv. optimeret burde fylde under ½MB og tekst... ja det fylder ikke ret meget.

Så er der, som du nævner, de irriterende reklameknapper som af en eller anden grund, helst skal tage et par sekunder at loade og gøre siden ubrugelig indtil da.

Ideen med at man skal melde sig til en 3. parts hjemmeside for at få en avatar, er fuldstændig idiotisk. Er det virkeligt så dyrt at opbevare en avatar der måske fylder 10KB?

Så er der det irriterende problem når man er så dum at komme til at trykke sig ind på en nyhed fra en underside. Ja så skal man absolut sidde og glo på et latterligt design optimeret til farveblinde.
For at blive fri fra dette, skal man forfra ind på newz og den underside man var på.
Temaet burde kun skifte når man direkte vælger at gå ind på railgun, MacNation osv. Ikke fordi man har valgt at have alle nyheder på forsiden.

Jeg har længe været meget tæt på at forlade newz.dk. Det eneste der holder mig her endnu, er foraet, som, på grund af brugerne, ikke newz.dk, faktisk er rigtigt godt.
Gravatar #23 - Magten
25. feb. 2011 18:56
Jakob Jakobsen (22) skrev:
Og så er der flash-reklamerne. De skal helst bringe alt andet end en high-end maskine i knæ, samtidig med at de ofte er optimeret som epilepsi-tests, hvilket gør siden ulidelig at kigge på.
Nu ved jeg ikke hvad du/i definerer som en highend maskine, men jeg har aldrig oplevet problemer på min Atom maskine. Jeg forstår virkelig ikke at folks computere på et nørd site som newz kan gå i knæ over så lidt. Men hvis det virkelig er så slemt som folk giver udtryk for, så må der vel være et eller andet galt et sted...
Reklamerne er en sjælden gang imellem irriterende, men det er sgu ikke tit det sker mere, og gør det så bliver det jo skrevet herinde og den bliver forsøgt fjernet.

Så er der, som du nævner, de irriterende reklameknapper som af en eller anden grund, helst skal tage et par sekunder at loade og gøre siden ubrugelig indtil da.
Og som der er blevet lovet at der kigges på :)

Resten er jeg helt eller delvist enig i (pånær de sidste 3 linjer ^^) ;)
Gravatar #24 - hmn
27. feb. 2011 02:37
Der er blevet tilføjet endnu en barre i toppen af siden, der i forvejen har så stor en reklame, så man på netbooks og andre mindre enheder, ikke kan se andet og skal scrolle mindst en side for at komme til indholdet... hver gang man får trykket på et link.

Det er en langt mere effektiv måde at vise login på, og jeg tvivler meget på at de 25px ødelægger hele sitet.

Men hvis man betaler for at få fjernet reklamerne vil dette jo ikke rigtigt være et problem.

Det er vist lidt en overdrivelse af hvor slemt problemet er, og når der virkelig er noget galt så prøver vi jo altså også at gøre noget ved det, men reklamer bliver lavet generelt til alle sites i danmark, så det er jo lidt begrænset hvad vi kan gøre.

Men med mindre der er desiderede fejl så overholder reklamerne stort set altid fdim's regler.

Og igen så vil dette jo ikke være et problem hvis man betaler for at fjerne reklamerne.

Siden fylder 2,5MB+. Hvilket er ufatteligt da grafik osv. optimeret burde fylde under ½MB og tekst... ja det fylder ikke ret meget.

Det er vist lidt en overdrivelse, min firebug siger ca. 867k total.

Ikke sagt at der ikke kan optimeres, men hvis du sammenligner med andre større sites forsider, så er vi vist ikke så slemme endda.

Jeg går ud fra du mener social share knapperne, og det er allerede blevet meldt ud at det bliver muligt for brugere at slå dem fra.

Ideen med at man skal melde sig til en 3. parts hjemmeside for at få en avatar, er fuldstændig idiotisk. Er det virkeligt så dyrt at opbevare en avatar der måske fylder 10KB?

Personligt syntes jeg det er lavet bedre, da man kan nøjes med at have sit billede et sted og bruge det på alle sites, men jeg har åbenlyst lavet en fejl, og fundet ud af at brugerne ikke vil benytte dette.

Vi har allerede meldt ud at det bliver lavet, så der er vist ingen grund til at blive ved med at køre i det.

Så er der det irriterende problem når man er så dum at komme til at trykke sig ind på en nyhed fra en underside. Ja så skal man absolut sidde og glo på et latterligt design optimeret til farveblinde.
For at blive fri fra dette, skal man forfra ind på newz og den underside man var på.
Temaet burde kun skifte når man direkte vælger at gå ind på railgun, MacNation osv. Ikke fordi man har valgt at have alle nyheder på forsiden.

Det er by design, men jeg har allerede meldt ud at ens personlige forside vil blive lavet om så man har en "my newz" side hvor man kan vælge at gøre siden personligt, og dermed navigere alt et sted fra.

Jeg har længe været meget tæt på at forlade newz.dk. Det eneste der holder mig her endnu, er foraet, som, på grund af brugerne, ikke newz.dk, faktisk er rigtigt godt.

Det er selvfølgelig altid ærgeligt hvis folk vælger at forlade siden, men jeg syntes nu vi gør ret meget for at lave hvad brugerne gerne vil have.

Nogle gange skal i bare huske at der er mange brugere med mange forskellige meninger, så det er ikke sikkert det man foreslår er en god ide, men hvis du kigger tilbage i newz.dk forum gruppen, så bliver der da svaret på stort set alle requests der kommer.

Men for at den her tråd ikke kører fuldstændig af sporet, så vil jeg egentlig gerne tilbage til hvad jeg oprindeligt spurgte om :)
Gravatar #25 - gnаrfsan
27. feb. 2011 09:02
Tilbyder alle de store betalingsservices ikke recurring transactions? Selv det, jeg lavede engang gjorde da... det findes desværre ikke længere.
Gravatar #26 - hmn
27. feb. 2011 09:55
gnarfsan (25) skrev:
Tilbyder alle de store betalingsservices ikke recurring transactions? Selv det, jeg lavede engang gjorde da... det findes desværre ikke længere.

Jo, men så skal jeg stadig kode hele systemet med at håndtere betalinger, fakturaer, fejlede kort m.m. selv, og det var jo den udviklingstid jeg gerne ville undgå.

Det er jo rimelig standard det vi skal lave, så tænkte der måtte være nogen der har lavet et godt standard system
Gravatar #27 - Scherlund
27. feb. 2011 11:13
hmn (24) skrev:

Det er vist lidt en overdrivelse, min firebug siger ca. 867k total.

Ikke sagt at der ikke kan optimeres, men hvis du sammenligner med andre større sites forsider, så er vi vist ikke så slemme endda.

Tja eller også var du bare heldig (eller køre uden reklamer). Min Firebug svinger mellem ca. 800kB og ca. 2 MB. Umiddelbart hænger det sammen med hvilke reklamer der bliver vist, hvor filmz med sine ca. 900kB billeder nok er den værste.
Gravatar #28 - Jakob Jakobsen
27. feb. 2011 12:44
Jeg har bare brugt Web Page Analyzer, hvilket giver dette resultat.
Gravatar #29 - hmn
27. feb. 2011 13:22
#28 jeg er ret sikker på den regner forkert, for den tager billeder med som ikke benyttes
Gravatar #30 - Windcape
27. feb. 2011 22:05
LinguaIgnota (19) skrev:
NEJ, JEG VIL HAVE ET LILLE EMBLEM PÅ MIN PROFILSIDE, HVOR DER STÅR "VIP" FOR VERY IMPORTANT POSTER! Og så vil jeg have en oversigt over, hvem der har sat mig på ignore, så jeg ved, hvem jeg skal bruge energi på at pisse af.
+1

I'd pay for that :p
Gravatar #31 - Windcape
27. feb. 2011 22:10
SlettetBruger (2) skrev:
INB4 ad block
Vi skal have udviklet en form for ad-blocking der fjerne reklamerne, men så foretager en forsinket forespørgsel på reklamens URL, så at siderne stadigvæk for deres penge, og vi slipper for at se på selve reklamen :p

Gad vide om man kan få penge, for at have et JavaScript der gør det, kørende?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login