mboost-dp1
Ang. profilbillede
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
http://peecee.dk/uploads/012011/Dem_fra_wow-toons_...
Skal jeg virkelig signe up til et eller andet gejl, før I kan få glæde af mit glade runde ansigt? Jeg kan godt selv undvære det, men kan I?
Skal jeg virkelig signe up til et eller andet gejl, før I kan få glæde af mit glade runde ansigt? Jeg kan godt selv undvære det, men kan I?
Jeg nægter også at skulle registrere mig på 3. parts hjemmeside for at få en avatar og kan ikke se hvorfor newz skal have forbindelse til mine andre fora, så jeg håber de finder ud af at det faktisk kan lade sig gøre at have dem liggende lokalt.
Men jeg overvejer dog at kvitte newz helt, specielt med den mængde af irrelevante ting der skal loades, samt knapper der laver popups ved mouseover og en masse andet fnidder ved den nye arto v2.0 side.
Men jeg overvejer dog at kvitte newz helt, specielt med den mængde af irrelevante ting der skal loades, samt knapper der laver popups ved mouseover og en masse andet fnidder ved den nye arto v2.0 side.
Hvis mit fesne "ret-få-bit-farver"-billede var et rumskib fra et gammelt spil, ligesom dit billede, så ville mit skamskyde dit skib, din lange flade tissekone.vandfarve (11) skrev:Det spurgte hun også om i går, og svaret var bestemt i positv retning, men mere kan jeg ikke afsløre på nuværende tidspunkt.
holmen (12) skrev:Hvis mit fesne "ret-få-bit-farver"-billede var et rumskib fra et gammelt spil, ligesom dit billede, så ville mit skamskyde dit skib, din lange flade tissekone.
Så er det sgu heldigt, at min gravatar er Charmander.
Charmander, DRAGON RACE @ holmen!
Jakob Jakobsen (2) skrev:Jeg nægter også at skulle registrere mig på 3. parts hjemmeside for at få en avatar og kan ikke se hvorfor newz skal have forbindelse til mine andre fora, så jeg håber de finder ud af at det faktisk kan lade sig gøre at have dem liggende lokalt.
Too late. Dit avatar er allerede genereret af gravatar udfra din mail adresse.
paradise_lost (20) skrev:<title>Newz: Stedet hvor folk er mestre i at gå Offtopic</title>
newz.dk - offtopic
Det undrede mig faktisk også da jeg ville oprette mig på gravatar og jeg fik af vide min email allerede var registreret.gnarfsan (21) skrev:Too late. Dit avatar er allerede genereret af gravatar udfra din mail adresse.
Jeg er som sådan selv ligeglad med hvem newz giver den til så længe det har relevans for sitet, men det kunne alligevel være meget rart at man vidste det.
Uanset om man registrerer sig på den side eller ej, så vil de kunne logge alle dine besøg på newz forum da din browser jo kontakter deres server for at hente billederne.Jakob Jakobsen (2) skrev:Jeg nægter også at skulle registrere mig på 3. parts hjemmeside for at få en avatar
Det får mig til seriøst at overveje at lægge gravatar i min DNS blacklist. Alternativt kunne jeg pege det på min egen webserver og selv tildele folk de billeder jeg synes de skal have når jeg ser siden.
Magten (24) skrev:Det undrede mig faktisk også da jeg ville oprette mig på gravatar og jeg fik af vide min email allerede var registreret.
Jeg er som sådan selv ligeglad med hvem newz giver den til så længe det har relevans for sitet, men det kunne alligevel være meget rart at man vidste det.
Det er da forhåbentligt løgn, at Newz-crew har givet min email til en 3.-parts hjemmeside? Og hvor i alverden kan jeg se Newz' privacy policy?
Umiddelbart er det ikke så slemt med Gravatar (eller hvad det nu en gang hedder). Men min email var da ikke oprettet derinde, så ved ikke helt hvad der sker her?
Jeg skulle opgive mail for at oprette en bruger og det var så det. Det syntes jeg nu ikke er så slemt, ifht. til så mange andre sider der både vil vide navn, adresse, første gang man duskede naboens datter og så videre.
At jeg så ikke har tænkt mig at bruge Gravatar andre steder end newz.dk, hvilket så ødelægger pointen med det, er så en helt anden sag.
Jeg skulle opgive mail for at oprette en bruger og det var så det. Det syntes jeg nu ikke er så slemt, ifht. til så mange andre sider der både vil vide navn, adresse, første gang man duskede naboens datter og så videre.
At jeg så ikke har tænkt mig at bruge Gravatar andre steder end newz.dk, hvilket så ødelægger pointen med det, er så en helt anden sag.
csstener (29) skrev:stackoverflow.com bruger også gravatar..men ja ellers er den en hel del ubrugelig
Stort set alle blog-systemer bruger gravatar, inkl. wordpress og blogger.
What the h...
Jeg gider da ikke oprette mig på en tredjeparts side bare for at have en avatar... og den skal altså heller ikke tage mit profilbillede fra facebook
Hvor er den gode gamle standard mulighed for at uploade en profil billede, eller linke til mit billede jeg har uploaded et andet sted? :(
Jeg gider da ikke oprette mig på en tredjeparts side bare for at have en avatar... og den skal altså heller ikke tage mit profilbillede fra facebook
Hvor er den gode gamle standard mulighed for at uploade en profil billede, eller linke til mit billede jeg har uploaded et andet sted? :(
So, det lader til at ens billede også skal være på en hvis rating... Gider hmn eller en anden lige informere om hvad rating der er OK på newz.dk?
Der benyttes et "lidt" sært system, der listes således:
G - "alle"
PG - "Lidt" skidt
R - Hard drugs etc. Ret skidt.
X - Uden for kategori.
X er åbenbart ikke OK. :-P
Der benyttes et "lidt" sært system, der listes således:
G - "alle"
PG - "Lidt" skidt
R - Hard drugs etc. Ret skidt.
X - Uden for kategori.
X er åbenbart ikke OK. :-P
Enig i kritikken af 3.parts site for en avatar. Uden advarsel er mit facebook-billede trukket ind her på newz.dk. Her har jeg ellers levet i totalt anonymitet siden min oprettelse. Suk :)
Men jeg valgte så alligevel at prøve det. Føj hvor det system stinker.
a) Jeg kunne ikke oprette mig med mit brugernavn. Årsag: Gravatar.com er for nylig blevet slået sammen med WordPress.com og dér er der allerede har BlackFalcon. WTF!
b) Jeg ændrer mit brugernavn, idet jeg ikke regner med det skal vises, og uploader mit gamle billede som jeg måtte ud og finde på nettet da newz.dk bare har slettet det uden at advare. Mit billede er dog lidt højere end det er bredere, og Gravatar undersøtter kun symmetrisk crop, så fødderne af min avatar bliver klippet. Jeg tænker først det var pga. billedet var for stort, og bruger 20 min på at opdage det med symmetrien. WTF!
c) Jeg får det uploadet og vælger det under "ret profil" og mit Facebook-billede vises stadig! WTF!
Sidst men ikke mindst har alle brugere nu fået ny avatar, hvilket jeg finder lidt ærgeligt da jeg ofte læste indlæg udfra folks avatars. Visse ignorede jeg prompte, mens andre altid blev læst.
Håber på disse bugs osv. bliver rettet hurtigt :). Mvh
Men jeg valgte så alligevel at prøve det. Føj hvor det system stinker.
a) Jeg kunne ikke oprette mig med mit brugernavn. Årsag: Gravatar.com er for nylig blevet slået sammen med WordPress.com og dér er der allerede har BlackFalcon. WTF!
b) Jeg ændrer mit brugernavn, idet jeg ikke regner med det skal vises, og uploader mit gamle billede som jeg måtte ud og finde på nettet da newz.dk bare har slettet det uden at advare. Mit billede er dog lidt højere end det er bredere, og Gravatar undersøtter kun symmetrisk crop, så fødderne af min avatar bliver klippet. Jeg tænker først det var pga. billedet var for stort, og bruger 20 min på at opdage det med symmetrien. WTF!
c) Jeg får det uploadet og vælger det under "ret profil" og mit Facebook-billede vises stadig! WTF!
Sidst men ikke mindst har alle brugere nu fået ny avatar, hvilket jeg finder lidt ærgeligt da jeg ofte læste indlæg udfra folks avatars. Visse ignorede jeg prompte, mens andre altid blev læst.
Håber på disse bugs osv. bliver rettet hurtigt :). Mvh
Jeg uploadede engang et billede på gravatar til brug med min github konto. Det var bare et billede med random bogstaver som mig bekendt ikke betyder noget på noget sprog. Anyway, da jeg skulle vælge rating valgte jeg X, bare for sjov, for jeg synes sådan noget rating er lamt.
Nu er det sådan at hver eneste gang jeg går ind på github kan jeg kun se et default billede. Jeg må af en eller anden grund ikke se det fordi det er X-rated -.-
Jeg uploadede engang et billede på gravatar til brug med min github konto. Det var bare et billede med random bogstaver som mig bekendt ikke betyder noget på noget sprog. Anyway, da jeg skulle vælge rating valgte jeg X, bare for sjov, for jeg synes sådan noget rating er lamt.
Nu er det sådan at hver eneste gang jeg går ind på github kan jeg kun se et default billede. Jeg må af en eller anden grund ikke se det fordi det er X-rated -.-
Jeg bruger en anden email her :)
btw, jeg ville kigge i EULA'en/TOS'en eller hvad de nu hedder, for at se om newz.dk havde lovet at de ikke ville videregive min email til tredje part (som vel må have været nødvendigt for at få oprettet gravatar-brugeren). Jeg kunne simpelt hen ikke finde noget der lignede... Jeg prøvede også at oprette en ny bruger for at se om den blev vist der, men nej.
Jeg bruger en anden email her :)
btw, jeg ville kigge i EULA'en/TOS'en eller hvad de nu hedder, for at se om newz.dk havde lovet at de ikke ville videregive min email til tredje part (som vel må have været nødvendigt for at få oprettet gravatar-brugeren). Jeg kunne simpelt hen ikke finde noget der lignede... Jeg prøvede også at oprette en ny bruger for at se om den blev vist der, men nej.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.