mboost-dp1

angående Iphone OS4

Gå til bund
Gravatar #1 - spacefractal
9. apr. 2010 11:57
For at ungår for meget offtypic fra iAD tråden, så skriver jeg lige here også.

Det er efter min mening skrevet alt for mange nyheder angående iPhone OS4, som jeg synes skulle have været samlet som en artikel istedet for. En funktion, der godt kunne været brug for mere, og vil være rigtigt godt passende for en dyb artikel med de nye funktioner.

Det ville være mere overskuligt at se det samlet i en artikel.

Som det er nu, så virker det så om at det netop er sådan et, der er blevet splittet af som nyheder, og det gør det kun noget forvirrende pt.

Dette er så kun personlig mening.

PS. Jeg ejer iPhone og en enkelt Mac, og dermed skal det ikke ses som Apple modstander.
Gravatar #2 - Billy Blaze
9. apr. 2010 12:05
Jeg kan seriøst ikke se hvad problemet er. Hvis man ikke gider at læse nyheder om Apple, så kan man vel bare springe dem over. Sværere er det ikke. I stedet for bruger man tid på at skrive hvor lidt tid man har lyst til at bruge på det...

btw. så synes jeg at det er fint at man har delt nyhederne op, så man f.eks. ikke blandet gamecenter ind i multitasking osv.

Og nej, jeg synes ikke at det er forvirrende.
Gravatar #3 - spacefractal
9. apr. 2010 12:27
Læs hvad jeg skriver i PS: Jeg har en iPhone.... Så gæt engang.

Det er jo iPhone OS4, og det er jo en enkelt (større) updatering. Emnet her er jo iPhone OS4 generalt.

Det slags skal altid være en artikel, som gerne må være lang. Jeg så det bare gerne samlet og ser ud til at flere er enig i, og hermed sikkert på at man fik alt med, da noget af det så vil ryge på side to, og dermed ikke lige holde øje med alt.
Gravatar #4 - Wickedmike
9. apr. 2010 12:27
#2 Jeg må give #1 ret, det er altså lidt kloset af skrive 100 nyheder om 1 event.

- Det ville være det samme som at skrive om hver enkelt ændring af en Mac
Eller for at tage et andet eksempel.

Det ville være det samme som at dele en f.eks Service Pack op i flere nyheder omhandelde en ny feature pr. nyhed.

Det bliver meget uoverskueligt.
Jeg syntes godt man kunne have brugt en flydende overgang i en enkelt nyhed.
Gravatar #5 - Billy Blaze
9. apr. 2010 12:32
Øh jeg har læst hvad du skriver og jeg kan stadig ikke se hvad det har med sagen at gøre at du har en iPhone...

Jeg kan absolut ikke se at det er uoverskueligt, snarere tværtimod. Det giver også god mening at dele den op i 7 dele, da der nemlig var 7 nye store tiltag i keynoten.

Men jeg kan ikke lige se hvad i ellers ville have gjort? Samlet dem allesammen i en nyhed? Det ville jo bare gøre kommentarsystemet uoverskueligt.
Gravatar #6 - Billy Blaze
9. apr. 2010 12:33
Dog kunne man måske godt have undladt nogle af de mindre vigtige, f.eks. iBooks og mail. Men jeg synes at det er fint at f.eks. multitasking fik sin egen tråd.
Gravatar #7 - Wickedmike
9. apr. 2010 12:45
#5 Så du foretrækker at kommentar system kommer i første række fremfor at nyhederne laves korrekt, javel ja.
Gravatar #8 - Billy Blaze
9. apr. 2010 12:52
Det har jeg aldrig skrevet, så here you go: stråmand.

Jeg synes ikke at det er uoverskuligt med flere nyheder, tværtimod. Jeg synes det både giver en overskuelig nyhed og et overskueligt kommentarsystem at man har delt keynoten op.

Jeg faldt lige over hvad spacefractal har skrevet og det lyder da umiddelbart som et fint alternativ(så i kan stoppe med at whine).

spacefractal (25) skrev:
sikker da nogle flamebits etc.

Hvis man spørger mig, så skulle alle OS4 nyheder have været samlet som en artikel med en link fra den første generalle nyhed angående det.

Det virker mere som en artikel der er blevet splittet ad.

Det ville hjælpe noget på overskuligheden.
Gravatar #9 - spacefractal
9. apr. 2010 12:59
jeg skrev bare egen tråd for at undgå for meget offtypic og var et forslag at bruge artikel funktionen noget mere til den slags større nyheder, således det vil debateret her.

Jeg kan da ikke se problemet, hvad folk mener har været bedst ved denne updatering, selvom at det ville være samlet, samt at kommentere det som en samlet event (som jeg var mere interreseret i).

Så mange kommentar har det jo ikke været, at det næppe vil blive et problem, og det ville være nemt at kommenter alle OS nyheder samlet også.
Gravatar #10 - Wickedmike
9. apr. 2010 13:02
Captain Awesome (5) skrev:
Men jeg kan ikke lige se hvad i ellers ville have gjort? Samlet dem allesammen i en nyhed? Det ville jo bare gøre kommentarsystemet uoverskueligt.

Det ser jeg da helt klart som en "Kommentarsytem > Nyheder"

Men vi kan godt blive enig om at det ville have været endnu mere perfekt artikel end en nyhed.
Gravatar #11 - trylleklovn
10. apr. 2010 16:11
Øhm det ville da netop være mest overskueligt at have
alle kommentarerne i en enkelt tråd. Jeg er enig med trådstarter. Det virker lidt som om at fordi macnation normalt er et dødt kødmarkede af uinteressante nyheder, at når der så kommer en smule content så
skal det spredes ud over så stor en flade som muligt.
Gravatar #12 - Tumleren
10. apr. 2010 19:50
Captain Awesome (8) skrev:
(så i kan stoppe med at whine).

Fuck jeg hader folk der kommer med forslag til hvordan man kunne ændre på måden man håndterer store mængder nyheder om det samme emne, det er slet ikke konstruktivt

Enig med OP - Selvom jeg ikke har læst dem alle ved jeg udmærket godt hvor irriterende det er når det sker. På wow.com lavede de sådan ca 1 post for hvert spec i spillet (det er 3x10, plus/minus et par stykker) efter en Q&A på Twitter.
Det er måske umiddelbart nemmere at håndtere (bare at indsende en spand små nyheder), men de piler sig jo bare op.
Ville nok have været bedre med 1 nyhed (der kom frem som en nyhed) hvori der så var links til alle sub-nyhederne (som ikke kom frem som nyheder)
Gravatar #13 - spacefractal
14. apr. 2010 21:19
øhhh, Tumleren, oh hvorfor må man ikke give forslag så det kan blive bedre.?

Jeg mener stadig at især større nyheder skal bruges til artikler, hvor denne ville være helt ideél at bruge den til sådan en dyb artikel om det.´

Jeg tror ikke ideen med sub nyheder kan gøres, eftersom der ikke er lavet sådan en funktion hos newz, så den skal først laves, hvor derimod artikler allerede kan bruges som den var......

PS. for at gøre det klart, så har jeg en iPhone, så det er ikke fordi jeg er imod Apple eller disse nyheder som sådan (tværtimod).
Gravatar #14 - Tumleren
15. apr. 2010 07:04
spacefractal (13) skrev:
øhhh, Tumleren, oh hvorfor må man ikke give forslag så det kan blive bedre.?

Jeg var sarkastisk - Jeg er enig med dig, og synes Captain Awesome's argumenter er dårlige
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login