mboost-dp1

Bannerne på newz.dk tvinger min PC i knæ

Gå til bund
Gravatar #1 - thethufir
24. okt. 2009 22:34
Hej folkens!

Jeg har gennem et stykke tid observeret at min firefox efter at have været inde på newz.dk i et stykke tid begynder at bruge af min ram og af min cpu. Til sidst står den og tygger på omkring 50% af min cpu.

Jeg har så i et stykke tid prøvet på at finde frem til den hjemmeside der er synderen. Og ved at lukke det faneblad hvor jeg kører newz.dk i (når den vel at mærke går agurk) så hopper cpuforbruget let og elegant ned på 1-3% alt efter hvad man laver.

Er der andre der oplever det samme som mig?

Det skal siges jeg har oplevet det selvsamme på min bærbar. (Dog samme styresystem og browser)
Gravatar #2 - sissy
24. okt. 2009 22:36
ja, det sker tit, det er de dejlige reklamer :D
Gravatar #3 - shantri
24. okt. 2009 22:37
Prøv google chrome? Har ingen problemer i hvert fald
Gravatar #4 - JesperZ
25. okt. 2009 00:08
Adblock Plus <3
Gravatar #5 - myplacedk
25. okt. 2009 05:26
Jeg har oplevet det samme, jeg har løst det (og flere andre problemer, fx. uønsket lyd) med plugin'et "flashblock".

Så er al flash disabled, medmindre jeg klikker på det, eller har whitelistet det.
Gravatar #6 - Saxov
25. okt. 2009 08:16
Tror det er et Fx specifikt problem, har ihvertfald aldrig oplevet det i IE... men har set Fx gå helt i knæ over flash.
Gravatar #7 - Windcape
25. okt. 2009 08:17
Saxov (6) skrev:
Tror det er et Fx specifikt problem, har ihvertfald aldrig oplevet det i IE... men har set Fx gå helt i knæ over flash.
Tror mere specifikt det er Shockwave (Som kommer sammen med Flash plugin'et).

Og ja, det kører elendigt i Firefox.
Gravatar #8 - trylleklovn
25. okt. 2009 08:23
Flashblock.

Til webudbyderne: Lav reklamer der ikke forkorter min batteritid, læs: ikke flash, og så kigger jeg med glæde på dem.
Gravatar #9 - Jakob Jakobsen
25. okt. 2009 08:24
Google Chrome og Ad-Muncher, så har du ikke problemer med det mere.
Min EEE PC går godtnok i knæ hvis jeg prøver newz med reklamer, samtidig med at top-reklamen fylder hele skærmen ud.
Men med Ad-muncher, kører det bare fint igennem.
Gravatar #10 - kasperd
25. okt. 2009 17:49
Jeg har oplevet at newz krævede ekstreme mænder CPU resourcer. Men jeg troede egentlig det var alt det javscript på siden, der var problemet.
Gravatar #11 - Systran
25. okt. 2009 18:28
Klik på dem, så går de væk.
Gravatar #12 - themuss
25. okt. 2009 18:43
"men bare rolig folkens, selvom newz.dk får reklamer vil I aldrig nogensinde komme til at opleve blinkede reklamer eller reklamer med lyd"

Se mor! En flyvende gris!
Gravatar #13 - Frandsen
26. okt. 2009 10:19
Jakob Jakobsen (9) skrev:
Google Chrome og Ad-Muncher, så har du ikke problemer med det mere.

TAK, det var dog en lækker opdagelse! Slut med at skulle installere og opdatere separate løsninger for hver browser, men bare have én samlet pakke der nakker ads for alle browsere, billeder som flash. Ad Muncher er da nok det mest geniale stykke software jeg har stødt på i lang tid.
Gravatar #14 - Jakob Jakobsen
26. okt. 2009 13:07
Også derfor jeg har købt 5 licenser :)
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login