mboost-dp1
Billeder der bliver skaleret forkert..
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Hey,
Jeg henviser lige til den her tråd.
Jeg mener at have fixet fejlen nu. Jeg har rettet en afrundingsfejl, desværre kan man nok ikke se sig helt fri for det fordi nogle billeder skal afrundes anderledes.
Jeg har til gengæld sørget for at de der bliver afrundet forkert ikke bliver strukket.
Jeg henviser lige til den her tråd.
Jeg mener at have fixet fejlen nu. Jeg har rettet en afrundingsfejl, desværre kan man nok ikke se sig helt fri for det fordi nogle billeder skal afrundes anderledes.
Jeg har til gengæld sørget for at de der bliver afrundet forkert ikke bliver strukket.
mandalae (1) skrev:Jeg mener at have fixet fejlen nu. Jeg har rettet en afrundingsfejl, desværre kan man nok ikke se sig helt fri for det fordi nogle billeder skal afrundes anderledes.
Når billederne har variabel højde, er det jo intet problem altid at sikre dem en fast bredde. Det kan selvfølgelig betyde, at formatet ændres en smule, men den ene pixel i højden, man muligvis fjerner, ødelægger nok ikke billedet.
mandalae (4) skrev:#3,
Enig, men ikke alle billederne har variabel højde. Der er jo ikke lavet en speciel algoritme for nyhedsbilleder :)
Så lav et parameter, der angiver, om skaleringen skal tage hensyn til bredden eller til formatet.
Nyhedsbilleder er vel trods alt den mest gængse brug af billeder på newz.dk.
Acro (5) skrev:Så lav et parameter, der angiver, om skaleringen skal tage hensyn til bredden eller til formatet.
Det er der taget højde for. Jeg spurgte ikke om hjælp, jeg ville bare forklare hvorfor det er tilbage til scratch.
Jeg skal bare finde den rigtige fejl før den kan blive rettet og jeg har rigtig dårlig tid til det lige nu.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.