mboost-dp1
Deltager Newz i SOPA-strejken?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
terracide (50) skrev:Brugernavn (49) skrev:
Og det svarer helt fint til import af udenlandske informationer, synes du ikke?
DNS blokeringen invaderer ikke private hjem. Og at der er situationer hvor man ikke må konfiskere noget, betyder ikke at der er situationer, hvor man må.
Helt fint, det var bare info til kegler der mener der skal en kendelse til at åbne dit handskerum
Ok. Takker. Jeg er ikke helt sikker på om politiet må. Men jeg kan ikke se at det er relevant for DNS filtre :-) Pointen med mit indlæg var at der er masser af situationer, hvor der handles på loven uden en dommerkendelse. Selv situationer hvor ejendom beslaglægges.
Rainmeter (38) skrev:Jeg ser personlig internettet ligesom en gade jeg kan gå ned af,
Det er så der hvor dit problem er - din opfattelse af internettet. Dansk lovgivning gælder kun for personer i Kongeriget Danmark. Du kan ikke tage dansk lovgivning og tvinge andre lande til at følge den. Det er fuldstændig umuligt og vil være en overtrædelse af disse landes suverænitet.
Mnc (53) skrev:Der blev snakket om politiet, ikke grænsekontrollen.
Og? Der er stadig masser af situationer, hvor politiet må konfiskere uden en retssag eller dommerkendelse.
Mnc (55) skrev:Som eksempelvis dem jeg nævnte?
Ja, det er rigtigt nok. Duh?
Jeg forstår slet ikke din pointe med indlæg 46.
Brugernavn (56) skrev:Jeg forstår slet ikke din pointe med indlæg 46.
Det var ellers ret simpelt, men fair nok.
Brugernavn (43) skrev:Politiet må konfiskere stoffer og ulovlige våben.
Daniel-Dane (44) skrev:Der skal dog en dommerkendelse til nogle gange.
Brugernavn (45) skrev:Ja, hvis de skal ind i en bygning.
Min pointe var, at der ikke kun kræves en dommerkendelse for at komme ind i en bygning. Der skal en dommerkendelse til at undersøge alt som de ikke kan få øje på, fra steder de godt må færdes anyway.
Hvis du har et våben i handskerummet, så må politiet ikke undersøge dit køretøj før de har kunnet se våbnet udefra. Eksempelvis hvis du tager forsikringspapirer ud af handskerummet, og de får øje på våbnet.
Mnc (57) skrev:Min pointe var, at der ikke kun kræves en dommerkendelse for at komme ind i en bygning. Der skal en dommerkendelse til at undersøge alt som de ikke kan få øje på, fra steder de godt må færdes anyway.
Jeg atak, jeg kan godt læse hvad du skriver, men jeg kan ikke forstå hvad din pointe er i forhold til mit eksempel. Pointen med mit eksempel, var at vise et sted, hvor en myndighed handler uden en dommerkendelse eller retssag fordi noget er ulovligt.
Jeg gider sgu ikke skrive en WOT om situationer, hvor de ikke kan, når min pointe er at der er steder hvor de kan. Og det er der jo.
Tilføjelse til mit oprindelige spørgsmål:
http://penny-arcade.com/patv/episode/stand-togethe...
Bør Newz (Railgun) droppe dækning af E3, indtil ESA vælger at droppe støtten til SOPA/PISA?
http://penny-arcade.com/patv/episode/stand-togethe...
Bør Newz (Railgun) droppe dækning af E3, indtil ESA vælger at droppe støtten til SOPA/PISA?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.