mboost-dp1

Egen hovedkategori til smartphones?

Gå til bund
Gravatar #1 - tentakkelmonster
20. sep. 2012 16:16
Smartphones er populære, alle har dem, og hver tredie nyhed handler om dem. Bør de have deres egen kategori oppe i toppen (ligesom railgun, macnation og raid1)?

Bare en løs tanke jeg lige fik...
Gravatar #2 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. sep. 2012 17:10
Det #1 siger

Spørgsmålet er så, hvad går under den kategori?
- telefon-handsken er f.eks. en fed ting, som passer fint til hovedsiden, omend det er en telefon (smartphone) gadget :)
Gravatar #3 - Dr_Mo
20. sep. 2012 17:26
Man kan sagtens (og det bliver ogsaa gjort) vise den samme nyhed paa fx baade macnation og hovedsiden, eller railgun og hovedsiden. Saa den nyhed ville kunne vises begge steder.

Synes det umiddelbart lyder som en god ide! +1
Gravatar #4 - Magten
20. sep. 2012 17:33
Jeg har længe tænkt over det. Spørgsmålet er bare om der vil være nok aktivitet til at det kan retfærdiggøre en ny underside?

Macnation synes jeg er lidt dødt når jeg endelig kigger derind, måske lige undtagen når Apple præsenterer noget nyt.
RAID1 er lidt det samme, der kommer en nyhed når staff lige føler for det.

Man skal også passe på der ikke kommer for mange sider så længe man ikke har så mange til at skrive nyhederne. Som det er nu bliver der jo afvist tonsvis af nyheder pga manglende tid.
Gravatar #5 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
20. sep. 2012 17:36
Tjae, hvor mange Apple brugere har vi? Jeg bruger siden for at få Apple nyheder som ikke handler om iPhone/iPad?.. Det hedder jo også Macnation :)

- men det er vel kun Railgun der får 10+ nyheder om ugen?.. Har blacklistet den :)
Gravatar #6 - kasperd
20. sep. 2012 17:46
Magten (4) skrev:
RAID1 er lidt det samme, der kommer en nyhed når staff lige føler for det.
Nok mere et spørgsmål om hvilke sektioner brugeren som indsender nyheden synes den er relevant for. Og hvor mange brugere er egentlig klar over, hvad kriteriet er for om en nyhed er relevant for raid1?

Det er lidt til grin at antallet af nyheder der vises fra hver sektion i boksene øverst og nederst på siderne ikke afhænger af aktivitetsniveauet i den sektion. Det er meget ofte man ser raid1 nyheder der, som er så gamle, at man ikke engang kan kommentere på dem.

Om raid1 sektionen eksisterer eller ej har nok ikke ret meget at sige for antallet af nyheder som indsendes. Og alle nyheder indsendt under raid1 er nok også relevante for forsiden, så det er helt naturligt, at den bliver en delmængde.

Spørgsmålet er så om der er brugere, som kun læser raid1 og ikke forsiden, fordi de synes er er for mange uinteressante nyhederne på forsiden. Jeg tror det er et fåtal af brugere, fordi mange nyheder som ville være relevante for raid1 alligevel kun bringes på forsiden.

Min tanke er at lige nu er det ret lige meget. Der er nok ingen som bruger ret meget tid på raid1, og næsten alle nyhederne på raid1 kommer alligevel på forsiden.
Gravatar #7 - Magten
20. sep. 2012 17:53
Jeg bruger skam også siden for at få andet end iPhone/iPad nyheder. Men i forhold til tidligere synes jeg der er utrolig få af de nyheder.. Det kan også være jeg bare har kigget på uheldige tidspunkter :)

Enig. Der er ikke rigtig nogen klare linjer for hvad RAID1 dækker så det kan være svært at finde ud af. Min opfattelse er at det er site til folk der arbejder med IT, og gerne af den mere tekniske slags. Der har været én dedikeret nyhed til RAID1 i september måned.
Gravatar #8 - arne_v
20. sep. 2012 18:11
#RAID1

Mit indtryk er at den kategori er for nyheder som er relevante for professionel brug af IT men ikke interessante for nørder.

Eksempler: ny version af Oracle DB, ny model for virksomheders Windows licenser, prisfald på SAN etc..

Nogle nyheder vil være tekniske andre vil være mere forretningsorienterede.

Men at det er målgruppen som er forskellig.

hvis interessant for IT intereresseret studerendes hjemme PC så
bring på Newz
ellers hvis kun interessant form firmaets IT afdeling så
bring på RAID1
ellers
out of scope for denne tråd
slut hvis
Gravatar #9 - kasperd
21. sep. 2012 07:07
arne_v (8) skrev:
Mit indtryk er at den kategori er for nyheder som er relevante for professionel brug af IT men ikke interessante for nørder.
Hvis den er interessant for begge grupper, så synes jeg den bør bringes begge steder. Når man indsender en nyhed kan man angive et primært site, samt hvilke den også skal bringes på. Det primære site afgør vist nok kun hvad der kommer til at stå i URLen når man går ind på nyheden.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login