mboost-dp1

Fejl i Bannerscript

Gå til bund
Gravatar #1 - searchia
17. nov. 2010 21:32
Hej
Nogle gange når jeg besøger Newz for jeg denne meddelse og min browser begynde at "fryse"

A script on this page may be busy, or it may have stopped responding. You can stop the script now, or you can continue to see if the script will complete.

Script: http://newz.dk.js.zfour.dk/z4/min/?g=bannerFramewo...

Jeg bruge Firefox 4 Beta 7 og som OS Windows 7
Gravatar #2 - LinguaIgnota
17. nov. 2010 21:34
Mon det også kan være årsag til, at min flash player crasher, hver gang jeg reloader på Newz, I wonder.

Jeg troede, det var sådan en slags ny feature, der skulle spare mig for ressourcekrævende reklamer.
Oh well, om ikke andet, så rækker batteriet langt længere på denne måde.
Gravatar #3 - kasperd
17. nov. 2010 22:17
Siden den nye brugerflade på newz blev indført for et par år siden har javascript på siden vist altid brugt meget CPU kraft.

Men beskederne om scripts der bruger for meget CPU har dog en tendens til at være ret upræcise i deres vurdering af om scripts er for langsomme.

F.eks. har jeg med flere forskellige browsere oplevet at få den type meldinger blot fordi der ikke var ret meget RAM fri. Til gengæld kan der sagtens gå længere tid end jeg synes er rimeligt før sådan en besked slår igennem.

Dybest set er den slags beskeder et dårligt design fra browsernes side. (En modal dialogboks hører ikke til i det her årtusind, det er dårligt UI design).

En lille advarsel i bunden eller toppen af siden der fortæller hvor længe scriptet har kørt og indeholder en knap til at pause scriptet ville være bedre. Og selvfølgelig skal browseren kunne foretage sig andet imens sådan et script kører. Der er ingen grund til at et langsomt script skulle forhindre at man kunne skifte til en anden tab og arbejde med den side imens man venter på at scriptet kører færdigt.
Gravatar #4 - searchia
27. nov. 2010 21:00
Men er der en admin der kan se nærmer på problemet da jeg stadig oplever problemet
Gravatar #5 - MiniatureZeus
27. nov. 2010 21:12
#4 Nej
Gravatar #6 - Slettet Bruger [2823738407]
27. nov. 2010 21:59

STFU

"meget få brugere har problemer med bannerreklamer"

vs

"newz crasher dagligt for samtlige brugere + laver en eller andet latterlig roll-back jævnligt der sletter kommentarer postet på uheldige tidspunkter"

Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login