mboost-dp1

Forslag til bekæmpelse af spam

Gå til bund
Gravatar #1 - Daniel-Dane
17. mar. 2011 11:54
I takt med newz.dk's overtalelse af verdensherredømmet er kineserne så småt begyndt at liste ind ad døren. Vi (læs: I) må altså tage fat, inden de får smag for newz.dk-kød.

Derfor foreslår jeg, at der indføres moderatorer, som selv eller via. en rapporteringsfunktion kan få slettet tråde og indlæg skrevet af spammerne (og få en admin til at kigge på brugeren). Jeg er godt klar over, at man normalt lader forummet være i fred (med undtagelse af sager, hvor personlige oplysninger kommer frem, men nok om det), og man kan da også få sig et grin eller to, men spammerne og deres spam forsvinder ikke, hvis man lader dem være i fred.
Gravatar #2 - D_V
18. mar. 2011 09:10
Hvad med at indføre CAPTCHA for de første x antal indlæg, det vil ikke være til gene for de faste brugere. Og burde gøre det en del svære for spammere.
Gravatar #3 - Daniel-Dane
18. mar. 2011 16:25
Første gang burde være nok, men spammerne har styr på CAPTCHA (de sender bare billederne til en bunke kinesere).
Gravatar #4 - Slettet Bruger [236751787]
18. mar. 2011 16:27
CAPTCHA med en timeout efter 6 sekunder?
Gravatar #5 - Daniel-Dane
18. mar. 2011 16:39
SlettetBruger, du troller jo.
Gravatar #6 - arne_v
18. mar. 2011 17:15

Inden man diskuterer løsningen - er der et reelt problem som har brug for en løsning?

Er antallet af spam tråde per måned steget over tid?
Gravatar #7 - Daniel-Dane
18. mar. 2011 17:20
Ja, og de er blevet mere sofistikerede. Problemet ligger dog langt ude i fremtiden, men spammen kan sagtens pludselig slå igennem. Jeg er dog egentlig ligeglad - det går jo ikke ud over mig. (:
Gravatar #8 - arne_v
18. mar. 2011 17:40

Forslaget er altså for at forberede sig mod et fremtidigt problem?
Gravatar #9 - Daniel-Dane
18. mar. 2011 18:47
Og det fremgik ikke af #1's første afsnit?
Gravatar #10 - Riotfellow
18. mar. 2011 23:12
Kunne man ikke indføre en rating der hed spam?

Ratingen ville medføre at indlægget med det samme blev skjult, og ved x antal spam ratings bliver det enten automatisk flagged til staff eller bare slettet.

Gentagen misbrug af den rating (lidt a la jeg er uenig=flamebait) ville så medføre at man ikke kunne rate i en vis periode.
Gravatar #11 - Ronson ⅍
18. mar. 2011 23:20
Det betyder jo bare, at jo mere spam der kommer, jo flere vil ikke kunne rate det som spam.
Gravatar #12 - Riotfellow
18. mar. 2011 23:39
Alternativt kunne brugerne også bare lade være med at bruge en sådan rating i personlige/religiøse flamewars. Bruger man ratingen korrekt vil der jo ikke være nogen konsekvens?
Gravatar #13 - Ronson ⅍
18. mar. 2011 23:49
Problemet er jo at man får negativ karma ved at hjælpe til.

Tænk hvis politiet troede mindre og mindre på dem der hjalp dem. Til sidst står man med en kniv i ryggen og siger "det var ham der!".
"Desværre du har brugt din kvote, kom igen om en måned!"

Desværre, ingen bilanalogier...
Gravatar #14 - Riotfellow
18. mar. 2011 23:58
Ikke hvis ratingen tæller positivt. Der er da ingen der har sagt at ratingen skulle være negativ, for andre end den ratede selvfølgelig.

Man kunne måske endda indføre en lille bonus i form af noget karma hvis man har rated nok (bekræftede) spammere.
Gravatar #15 - arne_v
19. mar. 2011 01:45
Daniel-Dane (9) skrev:
Og det fremgik ikke af #1's første afsnit?

Det synes jeg ikke.

"er begyndt at" er nutid ikke fremtid.
Gravatar #16 - Daniel-Dane
19. mar. 2011 09:29
Så forstår du vitterligt ikke, hvad der står.
Gravatar #17 - GormDK
20. mar. 2011 17:02
Daniel-Dane (1) skrev:
I takt med newz.dk's overtalelse af verdensherredømmet er kineserne så småt begyndt at liste ind ad døren. Vi (læs: I) må altså tage fat, inden de får smag for newz.dk-kød.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login