mboost-dp1

Hjælp til spassere med Thinkpads

Gå til bund
Gravatar #1 - Benjamin Krogh
22. jun. 2010 19:20
Kære newz.dk

Jeg er en geek med spastiske bevægelser (åbenbart), der ofte prøver at skrive et indlæg til en debat her på newz.dk. Desværre for mig hamrer jeg 50% af gangene på et af de uendeligt dumt placerede knapper omkring piletasterne der får firefox til enten at hoppe frem eller tilbage.

Sammenhold det med at firefox fungerer som en dement, dvs. bruger uendeligt meget hukommelse, arbejder langsomt og alligevel glemmer det hele, medfører det at jeg skal genindtaste en del. På lange indlæg forringer det desværre kvaliteten noget da jeg ikke gider lægge samme arbejde i det 2 gange.

Kan vi ikke få en stump JS der siger: "du er ved at skrive et indlæg, er du sikker på du vil væk fra denne side?" når jeg en af disse satans taster?
Gravatar #2 - onetreehell
22. jun. 2010 19:23
Uha! Det kunne være rigtig smart, det sker også tit for mig. Jeg bruger dog opera, og der er en notetagningsting indbygget, så jeg på den måde kan tage noter og browser (dvs. skrive indlæg mens jeg læser andres). Du kan sikkert finde et note-add-on til firefox, men add-ons har det med at gøre firefox endnu sløvere...
Gravatar #3 - Fjolle
22. jun. 2010 19:52
Hmm i kan da også bare bruge en rigtig browser der ikke sletter indholdet af skrivefeltet når du trykker tilbage :)
Gravatar #4 - Windcape
22. jun. 2010 20:21
Fjolle (3) skrev:
Hmm i kan da også bare bruge en rigtig browser der ikke sletter indholdet af skrivefeltet når du trykker tilbage :)
Firefox skulle gerne beholde det, men jeg tror at newz.dk's underlige Javascript virvar forhindre det.
Gravatar #5 - Benjamin Krogh
22. jun. 2010 20:34
#2 min løsning er som regel at skrive i *gasp* emacs. Men det er nu lidt træls at starte et andet OS for at poste her.

#3 løsningen er selvfølgelig oplagt. Men kan ikke rigtigt med Opera, Chrome synes beklageligvis ikke særligt godt om min Gentoo installation (-men så kan du jo bare bruge et RIGTIGT OS høhø.), lynx er bare ikke eye-candy nok til mig, og så er vi vist tilbage ved FF.

Note: Jeg bruger også Windows, men det er lige i overkanten at reboote for at poste på newz, ikk?

#4 jeg tror faktisk at FF engang huskede tingene på newz. Men så kom der en ny version/newz ændrede noget, Schrödinger's kat kom i dårligt humør.
Gravatar #6 - Fjolle
22. jun. 2010 20:34
Det virker fint i chrome.

(Min thinkpad virker dog ikke mere så jeg bruger frem og tilbage knapperne i browseren)
Gravatar #7 - Systran
22. jun. 2010 20:50
Hvis du skal skrive et rigtig langt indlæg, så skriv det i et Word-dokument. Så får du også en ordentlig stavekontrol. :)

(selvfølgelig lidt upraktisk med quotes osv.)

Ellers lav med mellemrum en hurtig Ctrl+A -> Ctrl+C. Det tager under ét sekund. Også med spasserfingre :)
Gravatar #8 - Benjamin Krogh
22. jun. 2010 21:05
Systran (7) skrev:
Hvis du skal skrive et rigtig langt indlæg, så skriv det i et Word-dokument. Så får du også en ordentlig stavekontrol. :)
Fornemmer man en subtil henvisning til at undertegnede staver som vinden blæser en god dag i oktober?
Gravatar #9 - mELIeha
22. jun. 2010 21:51
Hejsa

Du kan med fordel bruge IBM/Lenovos tastaturtilpasningsprogram, så kan du sætte delay på knapperne, så de skal holdes nede i eksempelvis et sekund, før de reagerer - Det nyder jeg MEGET, på både frem/tilbage knapperne, og caps lock.
Gravatar #10 - Magten
23. jun. 2010 06:56
Sejt, nu har jeg brugt Thinkpad i 1½ år, og jeg har aldrig skænket de to knapper en tanke.. Det er først nu hvor jeg har lagt mærke til hvad de egentlig kan bruges til :D

Tak for info :p
Gravatar #11 - Benjamin Krogh
23. jun. 2010 09:15
WTF?

Nu virker det pludselig...

Fuck jer newz*. Rette fejlen i stedet for at gøre som jeg siger og implementere evil hacks. Hvad bliver det næste? At politikere stopper med blowjob politik og laver fornuftige love?

*Og mange tak btw!
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login