mboost-dp1

"Hus mig" virker ikke

Gå til bund
Gravatar #1 - inckie
21. aug. 2009 16:14
Hej, hvordan kan det være at Husk mig ikke virker

jeg bruger firefox, og har ryttet mine cookies, også prøvet at sætte kryds i "Husk mig" men næste gang jeg besøger sitet, så har den glemt mig.

Det samme gør sig ikke gældende i IE8

jeg har følgende plugins i FF:

IE Tab
Java quick starter
Microsoft .Net Framework Asissant
VMWare Remote Console Plugin

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2 (.NET CLR 3.5.30729)

Bruger WinXP SP3
Gravatar #2 - Magten
21. aug. 2009 16:29
Fordi du er jyde..
Gravatar #3 - Bjørn
21. aug. 2009 17:17
Min browser husker ikke mig hvis jeg logger på forskellieg forbindelser -

Don´t know why -
Gravatar #4 - myplacedk
21. aug. 2009 17:53
Jeg tror det er en sikkerhedsfeature, som er designet uden at tænke på at jeg går på newz via min hjemmets, arbejdspladsens og mobiltelefonens forbindelse.
Gravatar #5 - johanmw
21. aug. 2009 20:25
Skulle forresten hilse at sige at jeg ikke bliver logget ind overhovedet, hvis jeg krydser af i husk mig, og derefter logger ind.
Gravatar #6 - praktikant muffe AKA pewbe
21. aug. 2009 20:39
johanmw (5) skrev:
Skulle forresten hilse at sige at jeg ikke bliver logget ind overhovedet, hvis jeg krydser af i husk mig, og derefter logger ind.

Har du prøvet at trykke F5?
Gravatar #7 - cyandk
21. aug. 2009 20:54
johanmw (5) skrev:

Samme problem her med FF!

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; da; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2
Gravatar #8 - Ronson ⅍
21. aug. 2009 21:11
Har samme problemer som visse andre med at newz-crew tror vi stadig lever i 2008 hvor vi alle kun havde en computer.

Sæt grænsen op, om det er 2, 5 eller 10 IP'er som autologin virker for har da ingen effekt på f.eks. bugmenot.
Gravatar #9 - Mandalae
22. aug. 2009 12:30
Jeg skal nok lige kigge på det når jeg får noget ordentligt internet på onsdag :)
Gravatar #10 - Mandalae
22. aug. 2009 12:54
Det skal måske lige nævnes at det faktisk bør være muligt at have 5 forskellige IP'er at logge på fra.

Jeg skal nok gennemgå checket samtidig med at jeg fixer autologin :)
Gravatar #11 - ignuz
22. aug. 2009 13:22
Jeg oplever samme problem som #3 på alle sider, selvom jeg har sat den op til at huske en og automatisk login de steder det muligt.
Gravatar #12 - trylleklovn
22. aug. 2009 13:52
Jeg oplever samme problem med at blive logget ud, konsekvent når jeg flytter mig til et sted med en anden IP. Jeg bruger højest 3-4 forskellige IP adresser.

Befinder jeg mig kun på 1 IP adresse har jeg ingen problemer.
Gravatar #13 - inckie
28. aug. 2009 08:17
Hvad så drenge, hvad er status?
Gravatar #14 - Adagio
28. aug. 2009 09:46
Jeg har samme problem, den kan ikke huske mig på hjemmecomputeren. På arbejdscomputeren virker det fint

Jeg skal altid logge ind to gange på hjemmecomputeren før jeg faktisk er logget ind, men den gidder ikke huske mig. Jeg slettede cookies derhjemme her for en uge siden, virkede e dage, nu er det tilbage til det gamle "øh, hvem er det lige du er igen" :(
Gravatar #15 - ZnabelA
28. aug. 2009 11:34
Jeg skal altid logge på til trods for at jeg vælger "husk mig". FF husker fint mine login oplysninger, men jeg SKAL klikke på "login" hver gang jeg lukker min browser og kommer tilbage igen.

Har en laptop som jeg transportere til/fra arbejde, reelt set skifter jeg kun mellem 2 ip'er.

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-GB; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2 (.NET CLR 3.5.30729)
Gravatar #16 - Mandalae
31. aug. 2009 16:47
Inckie (13) skrev:
Hvad så drenge, hvad er status?

Mit internet blev forsinket og jeg har været optaget i weekenden, men jeg kigger på det i morgen, tirsdag :)
Gravatar #17 - paradise_lost
31. aug. 2009 16:50
Samme problem med Opera her, problemet har kun været her de sidste par uger. Heldigvis så kan Wanden huske brugernavn og kode så man slipper for at skrive det :)
Gravatar #18 - Mandalae
2. sep. 2009 08:02
Vi er pt i gang med at teste en mulig løsning på problemet. Jeg vender tilbage når jeg ved mere :)
Gravatar #19 - ZnabelA
8. sep. 2009 12:25
Virker stadig ikke - logger på - lukker for FF - starter newz.dk igen på samme maskine - stadig ikke logget på! fubar!
Gravatar #20 - Mandalae
8. sep. 2009 12:33
#19,

Og du har ikke slået private mode til eller noget? :)
Gravatar #21 - cyandk
9. sep. 2009 07:34
mandalae (20) skrev:
#19,

Og du har ikke slået private mode til eller noget? :)

Jeg har ikke og det virker stadigvæk ikke.
Gravatar #22 - Mandalae
9. sep. 2009 07:47
Jeg tror lige jeg forklarer systemet igen..

Husk mig og vores login cookie virker sådan her:

Første gang du kommer ind på siden logger du ind og siger at den skal huske dig.
Herefter bliver cookien gemt på din computer i en måned. Så længe du kommer fra den samme IP er der ingen problemer. Hvis du pludselig skifter IP skal du logge ind igen. Du har nu 2 gemte IP'er i iprange cookien, så længe du kommer fra en af de to IP'er bliver du logget ind automatisk hvis du har valgt husk mig.
Sådan virker det indtil 5 IP'er så begynder systemet at fjerne de først registrerede IP'er.

Hvis logincookien eller iprange cookien af uvisse grunde bliver slettet vil du blive bedt om at logge ind igen.

#21,

Jeg kan ikke finde noget om dig i loggen, hvad er det der stadig ikke virker for dig?

Jeg vil bestemt ikke afvise at der er fejl her, men jeg kan kun sige at det virker fint for mig, så det er lidt svært at fixe fejlen når alt ser ud til at virke.
Gravatar #23 - mbw2001
9. sep. 2009 07:57
Du har ikke tilfældigvis sat FX til til at slette cookies når du lukker browseren?
Gravatar #24 - cyandk
9. sep. 2009 08:22
mandalae (22) skrev:

#21,

Jeg kan ikke finde noget om dig i loggen, hvad er det der stadig ikke virker for dig?

Jeg vil bestemt ikke afvise at der er fejl her, men jeg kan kun sige at det virker fint for mig, så det er lidt svært at fixe fejlen når alt ser ud til at virke.

Problemet er at jeg ikke bliver logget ind automatisk.

Jeg har en fast ip.
Gravatar #25 - Mandalae
9. sep. 2009 08:29
#24,

Hvad er din IP?

Prøv lige at gå ind i din profili på følgende side:

http://newz.dk/user/edit/properties

Der kan du se hvilke IP'er newz har registreret dig til.. Hvis du ikke vil poste dem her er du velkommen til at sende mig et PM med dem :)
Gravatar #26 - Ronson ⅍
9. sep. 2009 08:58
Der står ingen IP-adresser hos mig i hvert fald, der står blot "Dine registrerede IP'er er:"
Gravatar #27 - Niklas H
9. sep. 2009 09:07
There's your problem :)
Gravatar #28 - cyandk
9. sep. 2009 09:48
87.57.7.241
87.57.7.50
87.57.99.192
87.57.7.81
87.57.6.57

De 4 første 4 er oldgamle, over 1½ år.. Kører med fast ip som hedder 87.57.6.57 nu
Gravatar #29 - IT-ekspert Kejser
9. sep. 2009 09:57
På min skole får jeg forskellige IP og derhjemme får jeg også forskellige IP.

Kunne man ikke tilføje et range så dem som sidder på en skole eller en arbejdsplads kunne logge på fra alle IP´er i det range??

Gravatar #30 - XorpiZ
9. sep. 2009 10:10

Med fare for at blive til grin, så vil jeg mene, at langt de fleste arbejdspladser kører NAT eller tilsvarende, så man altid har den samme ip-adresse ud af til.

Hvorvidt det gør sig gældende for skoler, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler på, at din ip skifter så tit, at det er et problem.
Gravatar #31 - IT-ekspert Kejser
9. sep. 2009 10:13

Du har ret i at de fleste gør det. På min skole er der flere IP-adresser udaf til.. Derhjemme har jeg Sydfyns Intranet - der får jeg også forskellige adresser udaf til..
Gravatar #32 - Mandalae
9. sep. 2009 10:18
#28,

Hm det virker jo som om det burde fungere.. Jeg undersøger det lige :)
Gravatar #33 - Mandalae
9. sep. 2009 11:28
#28,

Bliver login cookien lavet rigtigt? - Jeg kan som nævnt tidligere ikke få det til at fejle hos mig, min iprange ligner din, med min rigtige IP til sidst i kagen..
Gravatar #34 - Adagio
9. sep. 2009 11:44
Ved min profil står der ikke nogen IP'er
Jeg tilgår newz både derhjemme og på arbejdet. Begge steder bruger jeg firefox 3.5. På arbejdet virker det fint, derhjemme glemmer den mig hele tiden
Gravatar #35 - Mandalae
9. sep. 2009 11:45
#34,

Bruger du den samme computer begge steder? - Har du statisk IP hjemme eller skifter du hele tiden?

Der er ingen IP'er på den her side: http://newz.dk/user/edit/properties ?

Oppe i toppen af siden
Gravatar #36 - cyandk
9. sep. 2009 11:51
mandalae (33) skrev:
#28,

Bliver login cookien lavet rigtigt?

Jeg har absolut ingen forstand på cookies og deres funktion, har aldrig haft brug for det, men jeg kan se jeg har en masse liggende.

http://img5.imageshack.us/img5/6974/cookiesh.png

Aner ikke om screenshot kan hjælpe, evt. andet jeg skal tjekke?
Gravatar #37 - Ronson ⅍
9. sep. 2009 12:26
Der er heller ingen IP'er på listen herhjemme, ligesom der heller ikke var på min arbejdscomputer (som altså er to forskellige computere på to forskellige forbindelser)
Gravatar #38 - Mandalae
9. sep. 2009 12:29
#37,

Ingen IP'er betyder ingen cookie sat, derfor, har du noget der sørger for at cookien ikke kan blive lavet når den gerne skulle?

Har du en cookie der hedder iprange?
Gravatar #39 - Ronson ⅍
9. sep. 2009 15:37
#38: Nej, har ingen cookies der indeholder eller hedder "iprange", har heller ingen newz.dk-cookies der indeholder noget der ligner

Begge maskiner er med FF3.5.2 der ikke kører private mode.

Det skal lige siges at jeg ikke har loginproblemer pt., det var egentlig mere end generel tilbagemelding at der heller ingen ip-adresser stod her
Gravatar #40 - Adagio
10. sep. 2009 08:19
mandalae (35) skrev:
#34,

Bruger du den samme computer begge steder? - Har du statisk IP hjemme eller skifter du hele tiden?

Der er ingen IP'er på den her side: http://newz.dk/user/edit/properties ?

Oppe i toppen af siden

Det er forskellige computere. Derhjemme har jeg ikke statisk IP

Det eneste der står på siden er

"Dine registrerede IP'er er: "

Jeg har ikke problemet på andre sider (næsten... Gamespot som den eneste logger mig ud ca. en gang i måneden)
Gravatar #41 - Mandalae
10. sep. 2009 09:46
#40,

Er det på din hjemmecomputer der ikke er nogen registrerede IP'er?

Forklaringen for dig er sandsynligvis at du skifter IP hver gang du logger på, hvorfor du nødvendigvis skal logge ind hver gang da vi skal være sikker på det er dig :)
Gravatar #42 - Mandalae
10. sep. 2009 09:50
cyandk (36) skrev:
Aner ikke om screenshot kan hjælpe, evt. andet jeg skal tjekke?

Fik du ikke min PM?
Gravatar #43 - Adagio
10. sep. 2009 10:21
mandalae (41) skrev:
#40,
Er det på din hjemmecomputer der ikke er nogen registrerede IP'er?

Der er heller ikke registreret nogen IP på arbejds computeren

mandalae (41) skrev:
#40,
Forklaringen for dig er sandsynligvis at du skifter IP hver gang du logger på, hvorfor du nødvendigvis skal logge ind hver gang da vi skal være sikker på det er dig :)

Så vidt jeg har lagt mærke til så er det ikke så ofte den skifter IP, måske en gang i måneden, så jeg får ikke en ny IP hver gang jeg starter computeren

Men hvorfor er newz.dk's måde at gemme login anderledes end andre stedet?
Gravatar #44 - Mandalae
10. sep. 2009 11:19
#43,

Jeg skal ikke kunne svare for andre websites. Her på newz har vi bare valgt den mest sikre løsning vi kunne finde på :)
Gravatar #45 - IT-ekspert Kejser
14. sep. 2009 19:43
HEY!!!

Nu kan jeg ikke logge på omme på skolen længere..

Det er kommet fra den ene dag til den anden.

Jeg har sat FF til at huske mine informationer - jeg skal så selv klikke fluebenet til så den husker mig resten af dagen - og trykke log in.

Når jeg trykker log in reloader den bare siden men logger mig ikke ind..!!

Her hjemme skulle jeg klikke 3 gange før den loggede mig ind.

Why??
Gravatar #46 - Mandalae
15. sep. 2009 08:02
#45,

Odds er at din cookie er gået i stykker, prøv at slette dem og log så ind igen.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login