mboost-dp1
"Hus mig" virker ikke
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Hej, hvordan kan det være at Husk mig ikke virker
jeg bruger firefox, og har ryttet mine cookies, også prøvet at sætte kryds i "Husk mig" men næste gang jeg besøger sitet, så har den glemt mig.
Det samme gør sig ikke gældende i IE8
jeg har følgende plugins i FF:
IE Tab
Java quick starter
Microsoft .Net Framework Asissant
VMWare Remote Console Plugin
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2 (.NET CLR 3.5.30729)
Bruger WinXP SP3
jeg bruger firefox, og har ryttet mine cookies, også prøvet at sætte kryds i "Husk mig" men næste gang jeg besøger sitet, så har den glemt mig.
Det samme gør sig ikke gældende i IE8
jeg har følgende plugins i FF:
IE Tab
Java quick starter
Microsoft .Net Framework Asissant
VMWare Remote Console Plugin
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; da; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2 (.NET CLR 3.5.30729)
Bruger WinXP SP3
johanmw (5) skrev:Skulle forresten hilse at sige at jeg ikke bliver logget ind overhovedet, hvis jeg krydser af i husk mig, og derefter logger ind.
Har du prøvet at trykke F5?
Jeg oplever samme problem med at blive logget ud, konsekvent når jeg flytter mig til et sted med en anden IP. Jeg bruger højest 3-4 forskellige IP adresser.
Befinder jeg mig kun på 1 IP adresse har jeg ingen problemer.
Befinder jeg mig kun på 1 IP adresse har jeg ingen problemer.
Jeg har samme problem, den kan ikke huske mig på hjemmecomputeren. På arbejdscomputeren virker det fint
Jeg skal altid logge ind to gange på hjemmecomputeren før jeg faktisk er logget ind, men den gidder ikke huske mig. Jeg slettede cookies derhjemme her for en uge siden, virkede e dage, nu er det tilbage til det gamle "øh, hvem er det lige du er igen" :(
Jeg skal altid logge ind to gange på hjemmecomputeren før jeg faktisk er logget ind, men den gidder ikke huske mig. Jeg slettede cookies derhjemme her for en uge siden, virkede e dage, nu er det tilbage til det gamle "øh, hvem er det lige du er igen" :(
Jeg skal altid logge på til trods for at jeg vælger "husk mig". FF husker fint mine login oplysninger, men jeg SKAL klikke på "login" hver gang jeg lukker min browser og kommer tilbage igen.
Har en laptop som jeg transportere til/fra arbejde, reelt set skifter jeg kun mellem 2 ip'er.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-GB; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2 (.NET CLR 3.5.30729)
Har en laptop som jeg transportere til/fra arbejde, reelt set skifter jeg kun mellem 2 ip'er.
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.0; en-GB; rv:1.9.1.2) Gecko/20090729 Firefox/3.5.2 (.NET CLR 3.5.30729)
Samme problem med Opera her, problemet har kun været her de sidste par uger. Heldigvis så kan Wanden huske brugernavn og kode så man slipper for at skrive det :)
Jeg tror lige jeg forklarer systemet igen..
Husk mig og vores login cookie virker sådan her:
Første gang du kommer ind på siden logger du ind og siger at den skal huske dig.
Herefter bliver cookien gemt på din computer i en måned. Så længe du kommer fra den samme IP er der ingen problemer. Hvis du pludselig skifter IP skal du logge ind igen. Du har nu 2 gemte IP'er i iprange cookien, så længe du kommer fra en af de to IP'er bliver du logget ind automatisk hvis du har valgt husk mig.
Sådan virker det indtil 5 IP'er så begynder systemet at fjerne de først registrerede IP'er.
Hvis logincookien eller iprange cookien af uvisse grunde bliver slettet vil du blive bedt om at logge ind igen.
#21,
Jeg kan ikke finde noget om dig i loggen, hvad er det der stadig ikke virker for dig?
Jeg vil bestemt ikke afvise at der er fejl her, men jeg kan kun sige at det virker fint for mig, så det er lidt svært at fixe fejlen når alt ser ud til at virke.
Husk mig og vores login cookie virker sådan her:
Første gang du kommer ind på siden logger du ind og siger at den skal huske dig.
Herefter bliver cookien gemt på din computer i en måned. Så længe du kommer fra den samme IP er der ingen problemer. Hvis du pludselig skifter IP skal du logge ind igen. Du har nu 2 gemte IP'er i iprange cookien, så længe du kommer fra en af de to IP'er bliver du logget ind automatisk hvis du har valgt husk mig.
Sådan virker det indtil 5 IP'er så begynder systemet at fjerne de først registrerede IP'er.
Hvis logincookien eller iprange cookien af uvisse grunde bliver slettet vil du blive bedt om at logge ind igen.
#21,
Jeg kan ikke finde noget om dig i loggen, hvad er det der stadig ikke virker for dig?
Jeg vil bestemt ikke afvise at der er fejl her, men jeg kan kun sige at det virker fint for mig, så det er lidt svært at fixe fejlen når alt ser ud til at virke.
mandalae (22) skrev:
#21,
Problemet er at jeg ikke bliver logget ind automatisk.
Jeg har en fast ip.
#24,
Hvad er din IP?
Prøv lige at gå ind i din profili på følgende side:
http://newz.dk/user/edit/properties
Der kan du se hvilke IP'er newz har registreret dig til.. Hvis du ikke vil poste dem her er du velkommen til at sende mig et PM med dem :)
Hvad er din IP?
Prøv lige at gå ind i din profili på følgende side:
http://newz.dk/user/edit/properties
Der kan du se hvilke IP'er newz har registreret dig til.. Hvis du ikke vil poste dem her er du velkommen til at sende mig et PM med dem :)
På min skole får jeg forskellige IP og derhjemme får jeg også forskellige IP.
Kunne man ikke tilføje et range så dem som sidder på en skole eller en arbejdsplads kunne logge på fra alle IP´er i det range??
Kunne man ikke tilføje et range så dem som sidder på en skole eller en arbejdsplads kunne logge på fra alle IP´er i det range??
Med fare for at blive til grin, så vil jeg mene, at langt de fleste arbejdspladser kører NAT eller tilsvarende, så man altid har den samme ip-adresse ud af til.
Hvorvidt det gør sig gældende for skoler, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler på, at din ip skifter så tit, at det er et problem.
Med fare for at blive til grin, så vil jeg mene, at langt de fleste arbejdspladser kører NAT eller tilsvarende, så man altid har den samme ip-adresse ud af til.
Hvorvidt det gør sig gældende for skoler, skal jeg ikke kunne sige, men jeg tvivler på, at din ip skifter så tit, at det er et problem.
Du har ret i at de fleste gør det. På min skole er der flere IP-adresser udaf til.. Derhjemme har jeg Sydfyns Intranet - der får jeg også forskellige adresser udaf til..
Du har ret i at de fleste gør det. På min skole er der flere IP-adresser udaf til.. Derhjemme har jeg Sydfyns Intranet - der får jeg også forskellige adresser udaf til..
#34,
Bruger du den samme computer begge steder? - Har du statisk IP hjemme eller skifter du hele tiden?
Der er ingen IP'er på den her side: http://newz.dk/user/edit/properties ?
Oppe i toppen af siden
Bruger du den samme computer begge steder? - Har du statisk IP hjemme eller skifter du hele tiden?
Oppe i toppen af siden
mandalae (33) skrev:#28,
Bliver login cookien lavet rigtigt?
Jeg har absolut ingen forstand på cookies og deres funktion, har aldrig haft brug for det, men jeg kan se jeg har en masse liggende.
http://img5.imageshack.us/img5/6974/cookiesh.png
Aner ikke om screenshot kan hjælpe, evt. andet jeg skal tjekke?
#38: Nej, har ingen cookies der indeholder eller hedder "iprange", har heller ingen newz.dk-cookies der indeholder noget der ligner
Begge maskiner er med FF3.5.2 der ikke kører private mode.
Det skal lige siges at jeg ikke har loginproblemer pt., det var egentlig mere end generel tilbagemelding at der heller ingen ip-adresser stod her
Begge maskiner er med FF3.5.2 der ikke kører private mode.
Det skal lige siges at jeg ikke har loginproblemer pt., det var egentlig mere end generel tilbagemelding at der heller ingen ip-adresser stod her
mandalae (35) skrev:#34,
Oppe i toppen af siden
Det er forskellige computere. Derhjemme har jeg ikke statisk IP
Det eneste der står på siden er
"Dine registrerede IP'er er: "
Jeg har ikke problemet på andre sider (næsten... Gamespot som den eneste logger mig ud ca. en gang i måneden)
mandalae (41) skrev:#40,
Er det på din hjemmecomputer der ikke er nogen registrerede IP'er?
Der er heller ikke registreret nogen IP på arbejds computeren
mandalae (41) skrev:#40,
Forklaringen for dig er sandsynligvis at du skifter IP hver gang du logger på, hvorfor du nødvendigvis skal logge ind hver gang da vi skal være sikker på det er dig :)
Så vidt jeg har lagt mærke til så er det ikke så ofte den skifter IP, måske en gang i måneden, så jeg får ikke en ny IP hver gang jeg starter computeren
Men hvorfor er newz.dk's måde at gemme login anderledes end andre stedet?
HEY!!!
Nu kan jeg ikke logge på omme på skolen længere..
Det er kommet fra den ene dag til den anden.
Jeg har sat FF til at huske mine informationer - jeg skal så selv klikke fluebenet til så den husker mig resten af dagen - og trykke log in.
Når jeg trykker log in reloader den bare siden men logger mig ikke ind..!!
Her hjemme skulle jeg klikke 3 gange før den loggede mig ind.
Why??
Nu kan jeg ikke logge på omme på skolen længere..
Det er kommet fra den ene dag til den anden.
Jeg har sat FF til at huske mine informationer - jeg skal så selv klikke fluebenet til så den husker mig resten af dagen - og trykke log in.
Når jeg trykker log in reloader den bare siden men logger mig ikke ind..!!
Her hjemme skulle jeg klikke 3 gange før den loggede mig ind.
Why??
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.