mboost-dp1

Husk Mig -Login bøvl - Igen igen

Gå til bund
Gravatar #1 - JSebastian
15. sep. 2010 16:06
Så ledes skrives der i tråden "Husk mig"

#7: mandalae26. apr. 2010 11:00
Vi har et projekt til at lave hele login systemet om inden for et par måneder. Jeg tør godt garantere at vi vil se på netop dette problem :)
Lige nu har jeg desværre ikke rigtig tid til at gøre mere ved det. Så jeg håber I vil leve med det lidt endnu og se frem til løsningen :)

Nu er der så gået et par måneder...og et par måneder til.
Hvad er status?

Jeg kan ikke huske Newz uden denne fejl :(

C'mon
Gravatar #2 - Chewy
15. sep. 2010 16:09
Hvilken fejl er det præcist du tænker på?
Gravatar #3 - JSebastian
15. sep. 2010 16:14
Fejlen at Newz.dk ikke husker ens login eller blot login-oplysninger.

Derfor skal de tastes/vælges fra browseren, hver gang.

Eller med andre ord: "Knappen 'Husk mig' virker ikke".
Gravatar #4 - Chewy
15. sep. 2010 16:36
Ok..
Den oplever jeg så ikke umiddelbart..

Jeg logger automatisk ind hver gang jeg åbner mit link til newz.dk...

Det eneste tidspunkt jeg oplever det på er på min mobil. Og dette er udelukkende pga. newz.dk ekstra ip sikkerhedslag....

Men dermed ikke sagt at andre ikke skal kunne opleve det..
Gravatar #5 - Daniel-Dane
15. sep. 2010 17:10
Chewy (4) skrev:
Ok..
Den oplever jeg så ikke umiddelbart..

Jeg logger automatisk ind hver gang jeg åbner mit link til newz.dk...

Det eneste tidspunkt jeg oplever det på er på min mobil. Og dette er udelukkende pga. newz.dk ekstra ip sikkerhedslag....

Men dermed ikke sagt at andre ikke skal kunne opleve det..
Speaking of which;
Man kan SLET IKKE logge ind, hvis man bruger Hotspot Shield.
Gravatar #6 - Chewy
15. sep. 2010 17:20
@5
Speaking of which;
Man kan SLET IKKE logge ind, hvis man bruger Hotspot Shield.

Det giver så også meget god mening. Eftersom Hotspot Shield "gemmer" din IP adresse. Og newz.dk som nævnt kræver IP adresse for at kunne logge ind :-)
Gravatar #7 - Daniel-Dane
15. sep. 2010 17:26
Men det er vel HS's IP-adresse, den burde gemme i så fald. Jeg har heller ikke cookiesproblemer med f.eks. Gmail.
Gravatar #8 - JSebastian
15. sep. 2010 18:09
Daniel-Dane (7) skrev:
Men det er vel HS's IP-adresse, den burde gemme i så fald. Jeg har heller ikke cookiesproblemer med f.eks. Gmail.

Nej og det virker bare så tamt at et nørdet teknologi-site med i 100'vis af web-kyndige til deres fri rådighed, ikke kan få login-funktionen til at virke i årevis :(
Gravatar #9 - Bastardo
15. sep. 2010 18:13
Herfra beder den også kun om re-login har været logget ind fra anden IP.
Og det er vel sådan der er meningen der skal fungere?

Har du prøvet flere browsere?
Gravatar #10 - Chewy
15. sep. 2010 18:18
@8

Kan du prøve at uddybe præcist hvad du mener med fejl ved login?
Altså skridt for skridt...
Evt. også hvilken browser du bruger.. Som sagt, så har jeg aldrig stødt på den omtalte fejl...
Gravatar #11 - JSebastian
16. sep. 2010 15:49
Chewy (10) skrev:
@8

Kan du prøve at uddybe præcist hvad du mener med fejl ved login?
Altså skridt for skridt...
Evt. også hvilken browser du bruger.. Som sagt, så har jeg aldrig stødt på den omtalte fejl...

Jeg bruger IE 8, kan ikke huske om FF var bedre, det er nogle år siden jeg var FF-bruger.

Det er også lige meget, det bør virke i alle browsere uden problemer.

En "skridt for skridt" beskrivelse siger du...

Skridt nr. 1: Tilgå www.newz.dk
Skridt nr. 2: Ingen auto-login og/eller ens login-oplysninger huskes ikke << Det er her, i dette skridt, at fejlen opstræder :)
Gravatar #12 - MiniatureZeus
16. sep. 2010 16:04
newz.dk gemmer 5 (mener jeg) forskellige IP-adresser, som du automatisk kan logge ind fra. Hvis du for eksempel sidder derhjemme har du jo kun 1, men hvis du tilgår fra dit arbejde eller skole kan du sagtens få flere forskellige hver gang du bruger du opretter forbindelse til netværket, og derved kan du hurtigt få brugt de 5 pladser.
Gravatar #13 - Windcape
16. sep. 2010 16:19

Og det virker slet ikke, just for the record...

Jeg forstår virkelig ikke hvordan det kan være så svært for newz.dk at få det til at virke. Andre sider som Stackoverflow, Google, Facebook, Twitter, etc. taber aldrig login info, ved at jeg skifter ip.

Det samme gælder OpenId på newz. Jeg har givet helt op, det kører slet ikke så stabilt som man kunne forvente. Hvor at f.eks. på Stackoverflow virker det flawless (og der er knapper til de alm. open-id's, som f.eks. Google -- hvem kan dog huske deres open-id url anyway?!?)

Imellemtiden kan vi så vente på at store bloated 404 reklamer hjælper med at sløve siden ned, og irretere synsfeltet med blinked "VIND EN AUDI" reklamer, eller reklamer for newz's andre tossesider som f.eks. bilexpressen.

For slet ikke og tale om diverse go-die-in-a-fire facebook login-javascript-pis som giver siden en 2 minutters load-tid fra gang til gang.
Gravatar #14 - Mamad (moveax1ret)
16. sep. 2010 17:03
#13 de taber altså ikke logon info, det er en feature for at øge sikkerheden
Gravatar #15 - Chewy
16. sep. 2010 17:59
@11

Det min tanke var med mine spørgsmål, var mere at finde ud af om det var en desideret fejl. Eller er grundet newz.dks sikkerhedsfeature.

Newz.dk er designet til at gemme login oplysninger sammen med ip-adresse.
Dette er som nævnt et ekstra sikkerhedslag som folkene bag newz.dk ikke har tænkt sig at ændre på (med mindre der er kommet at holdningsskifte).
Det betyder at hvis du logger ind på din egen computer (og med den samme ip-adresse), så burde login oplsningerne forblive gemt.
Men så snart du vælger at logge på newz.dk fra en anden ip-adresse (det værende mobiltelefon, arbejdscomputer, bibliotek, whatever), så bliver login oplysningerne slettet. Og på ny sammenkædet med den nye ip-adresse. Det betyder at for at den automatiske login skal fungere kræver det 2 ting.

1. Den korrekte ip-adresse
2. Den rigtige cookie

Derfor er det ret relevant at finde ud af om det er det beviste valg som newz.dk har valgt (og altså ikke en fejl). Eller en fejl du oplever.

Hvis du ikke oplever at login oplysningerne er forsvundet så længe du befinder dig på den samme ip-adresse, men kun når du logger en fra en anden ip-adresse. Så er der ikke tale om en fejl.

Hvis du oplever det hver gang du lukker din browser (og cookies etc. ikke bliver slettet automatisk), så er der tale om en fejl...

Derfor er det som nævnt ret relevant at finde ud af hvilket scenarie du oplever. Og indtil videre har jeg ikke kunne finde noget i dine indlæg der indikere det ene eller det andet..

Hvis du har spørgsmål omkring præcist hvorfor de har valgt at gøre det på den måde. Så må du hive fat i HMN, Pernicius eller Mandalae. På det punkt vil jeg kun kunne være dig svar skyldig...
Gravatar #16 - MiniatureZeus
16. sep. 2010 18:45
Chewy (15) skrev:
Hvis du har spørgsmål omkring præcist hvorfor de har valgt at gøre det på den måde. Så må du hive fat i HMN, Pernicius eller Mandalae. På det punkt vil jeg kun kunne være dig svar skyldig...

Mener det var pga. TGG sagen.
Gravatar #17 - Mamad (moveax1ret)
16. sep. 2010 18:59
yarh, det var eddermanme flovt da de brød ind anden gang.......... fordi newz.dk brugte eval på user supplied input der ikke blev saniteret.........DUH!

Hvordan var det de kom ind første gang?
Gravatar #18 - hmn
16. sep. 2010 19:54
Det er bevist vi checker ip, så man ikke kan få hugget sin cookie, lige nu er det ikke noget der er planer om at ændre.

Jeg er dog igang med at kigge på at flytte alt login til http://www.janrain.com/ da jeg så er fri for at bruge alt for meget tid på at vedligholde vores eget system, og på sigt også kunne lave noget sso login mellem alle vores sites.

jeg har dog en lidt presset tidsplan i øjeblikket, så jeg kan ikke sige så meget om hvornår der bliver kigget på det.
Gravatar #19 - Mamad (moveax1ret)
16. sep. 2010 19:58
hvad med at bruge nemID ? sidens brugere virker ret begejstret for det...............
Gravatar #20 - Windcape
16. sep. 2010 20:01
Shared login mellem alle newz-media sites ville være fornuftigt.
Gravatar #21 - arne_v
16. sep. 2010 20:20

Deres brugere klager ihvertfald ikke over at de skal logge ind igen og igen.

:-)
Gravatar #22 - Chewy
17. sep. 2010 00:27
@16
Mener det var pga. TGG sagen.

Hvis jeg ikke husker helt galt så var featuren til stede allerede inden TGG sagen..
Men jeg kan huske forkert...
Gravatar #23 - Slettet Bruger [330169121]
17. sep. 2010 05:58
Oplever nogengange at jeg kan komme siden. automatisk login.

Åbner måske 6 tabs med tråde der har været aktivitet i. så i 3 af dem er jeg ikke længere logget ind.
og hvis jeg skriver i nogen af de 3 første sletter newz hvad jeg skriver og logger mig ud -.-
Gravatar #24 - JSebastian
18. sep. 2010 19:55
Undskyld mit sene svar, jeg skulle lige logge ind :)

Chewy - tak for indsatsen, men jeg gik bare udfra at der var en fejl og ikke en "feature", da der som sagt er lovet et bedre login-system, for lang tid siden.

HMN - tak for dit svar.
Med al respekt, kan man ikke bare hyre nogle professionelle til at løse opgaven? I har jo en indtægt og et godt login-system er jo essentielt for brugernes oplevelse med Newz-siderne.

-
Fælles-login ville være smart, som det nævnes.
Gravatar #25 - Mamad (moveax1ret)
18. sep. 2010 20:04
"hyre nogle professionelle"

Jesus det var da en latterlig ting at sige, tror du at det er fordi at newz.dk udviklerne mangler kompetencen?????

Tror du ikke det er pga. tidsmangel og at crewet har nok at se til.
Jeg kan godt forstå at denne opgave ikke har superhøj prioritet.

I øvrigt ville det tage 10 gange så lang tid at sætte en anden person ind i hvordan systemet virker, og kræve ligeså meget af de udviklerere der er her nu for at oplære dem, som det vil tage dem at gøre det selv.

Plus administration til løn, finde manden etc.

Hvis det generer dig så meget kan du da donere et par tusind kroner så udviklerne kan hyre en pige til at tage deres opvask, og den tid de sparer på det kan de bruge til at rette login systemet.
Gravatar #26 - arne_v
19. sep. 2010 01:26

Har du overvejet om de eventuelt også har nogle udgifter som deres indtægter skal bruges på?
Gravatar #27 - fjols
19. sep. 2010 09:06
Jeg oplever kun "problemet" når jeg kommer til et sted med en ny IP adresse.
På min stationære og min studio bærbare logger jeg automatisk ind hjemmefra.
På min studio bærbare logger jeg automatisk ind når jeg er på skole.
Min arbejds computer logger automatisk ind fra arbejdet.

Jeg kan absolut intet problem se.
Gravatar #28 - meh
19. sep. 2010 09:57
Tror vi lige så godt kan erkende de der skulle udvikle newz har fokus på mange andre ting = projekter formentlig.

Fokus på newz er i den grad reduceret. Få kan måske huske hvordan gnisten, lysten og kommunikation var i de gamle dage da newz havde et noget yngre udseende og år på bagen.

Nu vist har de fået en todo eller Iwish list men den er der ikke meget gang i at nedbringe eller informere om hvilken retning man ønsker fra udviklerne. Der er tidligere spurgt om udvikling på næste version, svar: der er ingen næste version på bordet.

Nu vist skal der tjenes penge, men for dem der var med før det blev business var der noget mere over newz samt mere kontakt imellem crew og brugerskaren. Da var flere over for at code gratis endda.
Gravatar #29 - OpenSourceCookieKid
19. sep. 2010 11:54
Nu loggede min Macbook så automatisk ind...

Gravatar #30 - OpenSourceCookieKid
19. sep. 2010 11:58
Vil i se video proof eller? :)
Gravatar #31 - Clauzii
19. sep. 2010 14:14
Jeg sidder lige nu logget ind på en andens bærbar. Og jeg kan snildt auto logge ind når jeg kommer hjem. Der har været et problem én gang i de år jeg ar været her, og der var fejlen at finde i min FF opsætning..
Gravatar #32 - JSebastian
20. sep. 2010 18:02
moveax1ret (25) skrev:
"hyre nogle professionelle"

Jesus det var da en latterlig ting at sige, tror du at det er fordi at newz.dk udviklerne mangler kompetencen?????

Nej

arne_v (26) skrev:

Har du overvejet om de eventuelt også har nogle udgifter som deres indtægter skal bruges på?

Ja
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login