mboost-dp1

Hvad sker der med MacNation?

Gå til bund
Gravatar #1 - Tyler Durden
3. dec. 2009 03:02
Kære MacNation Team

Ang. MacNation. MacNation-sitet har godt nok været sløvt på det sidste, hvad angår mængden af nyheder, og friskheden deraf! Hvor får i jeres nyheder fra? Er i gået på tidlig juleferie? ...eller hvad?

Frekvensen af nyheder, er på ingen måde dalet, på nogle af de store Apple-nyhedsrelaterede sites?

I er begyndt at lave samme nummer som Mediamac, som jeg i sin tid ellers forlod, da deres fokus og dedikation blev godt mudret, ved sammensmeltningen af ComOn.dk. I ser ud til at mangle passion/ressourcer for emnet!

Er i ramt af finanskrisen, og har fyret personale... eller har i rent faktisk bare mistet interessen for Apple-produkter???

Dermed ikke sagt at i ikke er dedikerede til Apple-relaterede nyheder, men det virker grangiveligt som om i er sat grundigt på vågeblus, og ikke fanger alle de nyheder, som vi andre ellers nemt og hurtigt finder ved et par minutters surfing? Derved går meningen ligesom lidt af at slå vejen forbi MacNation?!!!
Gravatar #2 - Rasmus064
3. dec. 2009 03:48
Du ved godt du selv kan sende nyheder ind ikke?
De fleste nyheder på Newz(Railgun&MacNation) bliver indsendt af bruger. Hvis du synes der mangler nogen kan du jo bare sende dem ind.

For at sende en nyhed ind trykker på du på "del dine opdagelser" i venstre side, lige under "Indsend nyhed". Resten burde være lige til at finde ud af.
Gravatar #3 - Armadodo
3. dec. 2009 06:16
#2 På trods af at han selv kan indsende nyheder, synes jeg stadig, at han bringer en relevant pointe i sit indlæg! Det er jo ikke meningen at man "ene-mand" skal levere alle nyheder til sitet.
Gravatar #4 - Coney
3. dec. 2009 06:46
#3 Det er heller ikke teamets opgave... Så hvis man mener sitet trænger til en gang hjælp så kan man da lige forsøge at give den før man skyder skylden på finanskrisen!
Gravatar #5 - Rasmus064
3. dec. 2009 06:55
1 siger jo netop at det er en "ene-mand" opgave. Fortæller bare at han har en mulighed for selv at skrive eller indsende nyheder, istedet for at brokker sig over andre ikke gøre det.
Gravatar #6 - cjoey
3. dec. 2009 07:26
Jeg er fuldstændig enig, jeg synes også ofte at nyhederne på MacNation handler om et eller andet der er kommet i en ny version eller at der er kommet en service pack...altså trivielle ting som absolut ingen nyhedsværdi har for en bred brugerskare.

Det er klart at vi alle kan bidrage med forslag, men ejerne af sitet skal vel heller ikke bare læne sig tilbage og lade MacNation køre sig selv ned ligesom f.eks. itzonen.dk?
Gravatar #7 - Coney
3. dec. 2009 08:18
#6 jo sådan set... Hvis ikke brugerne gør noget for at få sitet til at fungere så må det tolkes som at interessen ikke er der... Og derved bør det sådan set bare køres ud på sidelinjen..
Gravatar #8 - johnny_newz
3. dec. 2009 09:10
Først vil gerne gerne lige slå helt fast, så der ikke er nogen tvivl; MacNation har IKKE mistet vores interesse!

- Når det er sagt, så må vi også bare indrømme, at vi kun kører med een enkelt person (cycloneb) som fast skribent, og det kunne selvfølgelig være nemmere for alle parter, hvis vi kunne have 2-3 faste på sitet. Det kan sitet dog ikke bære økonomisk.

Jeg ved, at Cycloneb arbejder så meget han kan på sitet - og vi er rigtig godt tilfredse med hans indsats. Skrivestil/nyhedsstil er selvfølgelig altid grundlag for en debat, og da nyhedsmængden inden for Apple-verdenen kan være lidt begrænset, ja så bliver der selvfølgelig også plads til de "lidt mindre" nyheder.

Der kommer stort set intet indhold fra jer brugere som umiddelbart kan publiceres, og det gør også opgaven større sammenlignet med de andre sites.

Vi ligger iøvrigt p.t. på ca. 40.000 unikke brugere i gns. per måned, og ca. 240.000 sidevisninger, her på MacNation - det har været en pæn stigning siden start.

I skal vide, at vi er opmærksomme på sitet 100%, og gør hvad der kan gøres indenfor de rammer vi har. Vi læner os på ingen måde tilbage som antydet.

Og vil så gerne slutte af med en opfordring til jer om at være mere aktive med at sende nyheder/links ind til redaktionen - det er nødvendigt for et optimalt site.
Gravatar #9 - XorpiZ
3. dec. 2009 09:22
johnny_newz (8) skrev:
Der kommer stort set intet indhold fra jer brugere som umiddelbart kan publiceres, og det gør også opgaven større sammenlignet med de andre sites.

johnny_newz (8) skrev:
Og vil så gerne slutte af med en opfordring til jer om at være mere aktive med at sende nyheder/links ind til redaktionen - det er nødvendigt for et optimalt site.

Er det ikke fair nok at forlange af en fuldtids-ansat, at han selv kan klare at poste nyheder?

I mine øjne, så kan man ikke forvente at brugerne selv sørger for at køre siden (på nyhedsfronten), når man har valgt at overgå til professionel drift med fuldtids-ansatte.
Gravatar #10 - LinguaIgnota
3. dec. 2009 09:36
http://en.wikipedia.org/wiki/Zyklon_B skrev:
Zyklon B (German pronunciation: [tsykloːn ˈbeː]; also spelled Cyclon B or Cyclone B) was the trade name of a cyanide-based pesticide infamous for its use by Nazi Germany against human beings in gas chambers of extermination camps during the Holocaust.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zyklon_B#Use_by_Nazi_Germany skrev:
Zyklon B was used by Nazi Germany to poison prisoners in the gas chambers of their network of extermination camps throughout Europe. Zyklon B was used at Auschwitz Birkenau, Majdanek, Sachsenhausen and one of the Operation Reinhard camps. At the other extermination camps, Carbon monoxide from engine exhaust was used in the gas chambers or mobile gas vans. Most of the victims were Jews and the Zyklon B gas became a central symbol of the Holocaust.

Han lyder rigtig hyggelig, ham der "Cycloneb". Jeg får da i hvert fald voldsomt meget lyst til at hjælpe ham i hans daglige virke.
- Var brugernavnene "H.Himmler" og "KKKillTehJew" optagede?
Gravatar #11 - cycloneb
3. dec. 2009 09:53
Hey all,

Da det delvist er mig det drejer sig lidt om ville jeg også lige give min holdning til kende.

Jeg har ikke mistet hverken fokus eller gejst for MacNation. Men de sidste par måneder har der været personlige årsager der har sat mig ude af stand til at bruge så meget tid på sitet som før. Pernicious har dog prøvet at løfte hvor han har kunnet og de dage hvor jeg har haft tid er der også røget nyheder på fra min hånd.

Jeg håber på meget snart at være tilbage på fuld styrke så vi igen kan få noget mere gang i sitet igen.
Gravatar #12 - hmn
3. dec. 2009 10:06
#9 nu er det jo altså langt fra en fuldtids stilling vi har, og vi skriver jo ikke at vi forventer at brugerne driver sitet, vi opfordrer bare til at skrive nyheder, da det jo giver flere forskellige nyheder.
Gravatar #13 - XorpiZ
3. dec. 2009 10:19
hmn (12) skrev:
#9 nu er det jo altså langt fra en fuldtids stilling vi har, og vi skriver jo ikke at vi forventer at brugerne driver sitet, vi opfordrer bare til at skrive nyheder, da det jo giver flere forskellige nyheder.

Ok, jeg var bare af den opfattelse, at han var fuldtids-ansat. Men jeg synes stadig ikke, at man kan forvente, at folk skal indsende nyheder, når i har ansatte.
Gravatar #14 - Thomas Nielsen
3. dec. 2009 10:34
Det er jo heller ikke nødvendigt at skrive en hel nyhed, så vidt jeg har forstået kan du bare give dem et kilde link så ordner de resten.
Gravatar #15 - Mandalae
3. dec. 2009 10:43
XorpiZ (13) skrev:
Ok, jeg var bare af den opfattelse, at han var fuldtids-ansat. Men jeg synes stadig ikke, at man kan forvente, at folk skal indsende nyheder, når i har ansatte.

hmn (12) skrev:
og vi skriver jo ikke at vi forventer at brugerne driver sitet, vi opfordrer bare til at skrive nyheder, da det jo giver flere forskellige nyheder.

Kan du selv se det? :)
Gravatar #16 - XorpiZ
3. dec. 2009 11:11
hmn (12) skrev:
vi forventer at brugerne driver sitet,

XorpiZ (13) skrev:
forvente, at folk skal indsende nyheder,

Kan DU selv se det? :p

Det er to forskellige ting..

Men min pointe er nu stadig, at når der er folk ansat til at skrive nyheder, så synes jeg ikke man kan forvente af folk, at de skal indsende nyheder for at holde liv i en sub-sektion.
Gravatar #17 - Mandalae
3. dec. 2009 11:52
#16,

Er du sikker på du ikke er dum med vilje nu? :)

Min pointe er at vi ikke forventer noget som helst.. Vi så bare gerne at folk indsender nyheder, men hvis de ikke gør det, er der folk ansat til at fylde hullerne ud.

Din pointe er derfor ligegyldig, fordi det er ikke sådan det hænger sammen. Vi forventer intet af brugerne.
Gravatar #18 - Coney
3. dec. 2009 11:55
#17 Jeg tror pointen manden forsøger at lave er at så længe bruger IKKE sender nyheder ind så virker Macnation død, uanset om der er folk ansat eller ej... Og hvis det er meningen at sitet skal køre uanset hvad så er det vel et reelt problem...
Gravatar #19 - Mandalae
3. dec. 2009 11:57
#18,

Det er jo allerede blevet forklaret i #11 :)
Gravatar #20 - terracide
3. dec. 2009 12:01
Svaret = Mac-brugere....kommer det bag på dig?
Gravatar #21 - XorpiZ
3. dec. 2009 12:06
mandalae (17) skrev:
Er du sikker på du ikke er dum med vilje nu? :)

Jep. I opfordrer til at folk skal sende nyheder ind, og det synes jeg ikke i kan forvente, når der er lønnede ansatte, der skal skrive nyheder.
Gravatar #22 - mbw2001
3. dec. 2009 12:23
Når du lærer at stå op til tiden og ikke lukke for folks DHCP og DNS kan du pive over andre folks arbejdsindsats :)
Gravatar #23 - XorpiZ
3. dec. 2009 13:13
mbw2001 (22) skrev:
Når du lærer at stå op til tiden og ikke lukke for folks DHCP og DNS kan du pive over andre folks arbejdsindsats :)

Touché :p men det er nu ikke mig, der klager over deres arbejdsindsats. Jeg er ligeglad med MacNation - irriterer mig bare, at de nærmest fraskriver sig ansvaret for siden og opfordrer brugerne til at tage over, hvis de mangler nyheder.
Gravatar #24 - trylleklovn
3. dec. 2009 13:16
Jeg er klar over, at i ikke ønsker frivillige staff, fordi det skaber en konflikt over for betalte staff i forhold til aktivitet osv. Men det virker på mig, og det er muligt det bare er noget jeg forestiller mig, at der var hurtigere godkendelse af nyheder dengang, der var en del frivillige staff folk tildelt, som ikke nødvendigvis var aktive hele tiden, men kunne godkende nogle nyheder en uge og måske være helt inaktive en anden.

Jeg hiver lige det gamle forslag frem igen:

Hvad med at lave en undergruppe af nyhedsskribenter og godkendere, som per definition er frivillige og som ikke bliver degraderet fordi de ikke er aktive i en uges tid. Men som udelukkende har adgang til at godkende og skrive nyheder.

Jeg er umiddelbart af den opfattelse at folk bliver lidt mere dedikerede over for opgaven, hvis de bliver lukket ind i en mindre gruppe af personer, der hjælpes ad med nyhedsflowet. Og derfor også skriver flere nyheder.
Gravatar #25 - mbw2001
3. dec. 2009 14:12
Lyder som en god plan. Man har brug for en motivation. Denne behøver ikke nødvendigvis være penge. En udvidet "magt" er ofte rigeligt.
Gravatar #26 - trylleklovn
3. dec. 2009 14:24
Evt. en liste i venstre sidebar, over de 5 mest aktive nyhedssubmittere, inden for den sidste uge. Eksklusiv almindeligt staff.

Man så det på digg, at aktiviteten faldt enormt da de fjernede den liste.
Gravatar #27 - MiniatureZeus
3. dec. 2009 15:46
trylleklovn (24) skrev:
Jeg er klar over, at i ikke ønsker frivillige staff, fordi det skaber en konflikt over for betalte staff i forhold til aktivitet osv. Men det virker på mig, og det er muligt det bare er noget jeg forestiller mig, at der var hurtigere godkendelse af nyheder dengang, der var en del frivillige staff folk tildelt, som ikke nødvendigvis var aktive hele tiden, men kunne godkende nogle nyheder en uge og måske være helt inaktive en anden.

Jeg hiver lige det gamle forslag frem igen:

Hvad med at lave en undergruppe af nyhedsskribenter og godkendere, som per definition er frivillige og som ikke bliver degraderet fordi de ikke er aktive i en uges tid. Men som udelukkende har adgang til at godkende og skrive nyheder.

Jeg er umiddelbart af den opfattelse at folk bliver lidt mere dedikerede over for opgaven, hvis de bliver lukket ind i en mindre gruppe af personer, der hjælpes ad med nyhedsflowet. Og derfor også skriver flere nyheder.

Tror Der ville være en god del folk, inkl. mig selv, som sagtens ville hjælpe til med at skrive og godkende nyheder, lige som i "de gamle dage".. Og ja, pengene behøver ikke være guleroden, men i stedet bare en liste som du selv skriver eller en stjerne ved ens navn eller noget i den retning. Så man blev værdsat af både staff og brugere..

Efter jeg ikke er staff mere gider jeg ikke at indsende nyheder eller links ind, da jeg har samme holdning som XorpiZ, nemlig at andre folk ikke direkte skal "tjener penge" på mit arbejde jeg har gjort frivilligt.
Gravatar #28 - zin
6. dec. 2009 00:52
#24+27: Og i er ikke alene. Jeg skal gerne give en hånd med, når jeg har tid. Det ville heller ikke være første gang jeg melder mig til at hjælpe newz, men det lader til at de er dedikerede til ikke at vælge denne løsning - so be it~~
Gravatar #29 - Windcape
6. dec. 2009 04:11
MiniatureZeus (27) skrev:
Efter jeg ikke er staff mere gider jeg ikke at indsende nyheder eller links ind, da jeg har samme holdning som XorpiZ, nemlig at andre folk ikke direkte skal "tjener penge" på mit arbejde jeg har gjort frivilligt.
Det er et underligt grundlag.

Jeg sender links, og skriver nyheder, fordi at newz.dk er god til diskussion af emnerne. Det er fordi at jeg vil dele nyhedern med de andre daglige brugere, hvor vi så kan diskuttere emnerne.

Nyhederne er for mig often ude af dato, og jeg har læst dem på andre sider, eller også har det ikke min interesse.

Hvis brugerne på MacNation er glade for MacNation, burde de jo netop dele deres oplevelser ved at sende links ind. Jo flere jo bedre, cycloneb kan vel finde ud af at sortere dem.

MiniatureZeus (27) skrev:
Og ja, pengene behøver ikke være guleroden, men i stedet bare en liste som du selv skriver eller en stjerne ved ens navn eller noget i den retning. Så man blev værdsat af både staff og brugere..
2 nyheder om måneden for mig, for at opholde mig karma.

Så kan jeg flame folk hårdt, uden at gå i dårlig karma ;-)
Gravatar #30 - Kisbye
6. dec. 2009 11:00
Nu vi er ved det. hvad sker der entlig for Star gossip?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login