mboost-dp1

Ice Age 3 reklamen

Gå til bund
Gravatar #1 - zin
27. nov. 2009 07:56
... Har en ENORMT belastende BLINKENDE tekst "KLIK HER FOR LYD".
Det er meget informativt, men det virker helt ærligt nærmere som noget en 13-årig har fremstillet.
Vil i ikke nok være rare at gøre noget ved det newz.dk? :-(
Gravatar #2 - XorpiZ
27. nov. 2009 08:37
Oh.. my.. god!

Jeg slog lige min adblocker fra for at se, hvad det handlede om.. og jesus titty-fucking christ!!!
Gravatar #3 - Fjolle
27. nov. 2009 08:43
Nu må i da lige stoppe. Det er sgu da bedre en at lyden starter automatisk!
Gravatar #4 - XorpiZ
27. nov. 2009 08:54
Fjolle (3) skrev:
Nu må i da lige stoppe. Det er sgu da bedre en at lyden starter automatisk!

Sandt - men den blinker jo konstant... flash-reklamer er sgu et sandt helvede
Gravatar #5 - Woller
27. nov. 2009 09:06
det var vidst det rigtige tidspunkt jeg skaffede mig en adblocker dor den er da godt nok voldsom
Gravatar #6 - Fjolle
27. nov. 2009 09:08
#4 Ja. Det kunne være lavet bedre, men alternativet er at lyden starter automatisk ved mouse-over.
Gravatar #7 - zin
27. nov. 2009 09:18
#6: Hellere lyd ved mouse-over end det dér blinkende hvide HELVEDE.
Gravatar #8 - Cyrack
27. nov. 2009 09:19
Fjolle (6) skrev:
#4 Ja. Det kunne være lavet bedre, men alternativet er at lyden starter automatisk ved mouse-over.

Nej, alternativet er en statisk tekst hvor der stå "Klik her for lyd".
Gravatar #9 - kasperd
27. nov. 2009 09:27
Jeg bruger lige nu en browser uden flash support, og der er den reklame ikke lige så slem som I beskriver. Den er godt nok stor, men der ikke lige så irriterende som den der var der før. (Er der i øvrigt nogen, der har downloadet en trial version af hende der Birgitte?)
Gravatar #10 - Mandalae
27. nov. 2009 09:51
Jeg har lige fjernet det ene banner der blinkede, så det skulle være lidt mindre invasive nu :)
Gravatar #11 - zin
27. nov. 2009 09:54
#10: Tak - der er dog stadig en i toppen! :-(
Gravatar #12 - Mandalae
27. nov. 2009 09:55
#11,

Yes, den bliver fjernet om 24 timer :p
Gravatar #13 - zin
27. nov. 2009 11:14
#12: Alrighty!
Gravatar #14 - Bundy
27. nov. 2009 12:03
Hah. Jeg lagde slet ikke mærke til reklamen før jeg så den her tråd - Mental filter ftw :)
Gravatar #15 - jfs
27. nov. 2009 14:22
Behøver vi have reklamer der bruger 20-40% CPU? (Ud af en enkelt kerne.)
Gravatar #16 - Fjolle
27. nov. 2009 14:23
jfs (15) skrev:
Behøver vi have reklamer der bruger 20-40% CPU? (Ud af en enkelt kerne.)

Næh. Behøver du at have en dårlig internetbrowser/version af flash?
Gravatar #17 - myplacedk
27. nov. 2009 14:26
Fjolle (3) skrev:
Det er sgu da bedre en at lyden starter automatisk!

Og lyd der starter automatisk er bedre end at vælte på cykel. Og hvad så?
Gravatar #18 - myplacedk
27. nov. 2009 14:26
Fjolle (16) skrev:
Behøver du at have en dårlig internetbrowser/version af flash?

Ja.
Gravatar #19 - Fjolle
27. nov. 2009 14:33
myplacedk (18) skrev:
Ja.

Det er fair nok, men jeg kan ikke helt se hvorfor man vil klage over det?
Det kører uden problemer for mig med chrome4 og flash10 hvor den max bruger 10% af cpuen.
Gravatar #20 - holmen
27. nov. 2009 14:34
Ja. Hvis jeg var samme slags dyr ville jeg kneppe hende.
Gravatar #21 - myplacedk
27. nov. 2009 14:41
Fjolle (19) skrev:
Det er fair nok, men jeg kan ikke helt se hvorfor man vil klage over det?

Fordi det er unødvendigt. Jeg vil ikke donere CPU-kraft på at blive irriteret. I øvrigt var newz det eneste sted, det reelt var et problem for mig.
Jeg har nu installeret en flash-blokker, problem løst.

Fjolle (19) skrev:
Det kører uden problemer for mig med chrome4 og flash10 hvor den max bruger 10% af cpuen.

Det er forhåbentlig hele Firefox, med alle tabs og plugins inkluderet.

Firefox (alt inklusive) svinger mellem 2% og 5% her, lige nu.
Gravatar #22 - zin
1. dec. 2009 10:12
Bump. Der er stadig en reklame med stærkt irreterende blinkende tekst. :-(
Gravatar #23 - Fjolle
1. dec. 2009 10:15
ZiN (22) skrev:
Bump. Der er stadig en reklame med stærkt irreterende blinkende tekst. :-(

Luk øjnene, så ser du den ikke.
Gravatar #24 - Mandalae
1. dec. 2009 10:20
#22,

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige udover: Tough :)

Jeg kan ikke fjerne den, de har betalt for at få den vist og den overholder vores krav om ingen lyd ved mouseover.
Gravatar #25 - Cyrack
1. dec. 2009 10:56
mandalae (24) skrev:
#22,

Jeg ved ikke hvad jeg skal sige udover: Tough :)

Jeg kan ikke fjerne den, de har betalt for at få den vist og den overholder vores krav om ingen lyd ved mouseover.

Må jeg foreslå et nyt krav? Hvis en reklame suger mere end 10% på en 2 GHz CPU (mærke er irrelevant) så smides de på porten?
Gravatar #26 - Mandalae
1. dec. 2009 11:03
#25,

Hvis du så samtidig dækker vores tab ind er det sikkert fint :)
Gravatar #27 - Fjolle
1. dec. 2009 11:04
Cyrack (25) skrev:
Må jeg foreslå et nyt krav? Hvis en reklame suger mere end 10% på en 2 GHz CPU (mærke er irrelevant) så smides de på porten?

Gør den da det?
Gravatar #28 - myplacedk
1. dec. 2009 11:04
Ide: Indfør nyt krav om at der ikke skal være f*cking annoying blinkeri.

Jeg kan godt forstå at de vil gøre hvad som helst for at tiltrække opmærksomhed. Problemet er at deres mål er direkte modsat mit. Jeg vil se indholdet, ikke reklamerne.

De skal tiltrække opmærksomhed med interessant indhold, ikke lyd, blinkeri, CPU-forbrug eller andre tossestreger.

Det er den slags der for mig til at blokere for flash. Så kommer der statiske billeder i stedet (eller måske ingenting), og de kan næsten ikke genere.
Gravatar #29 - myplacedk
1. dec. 2009 11:06
mandalae (26) skrev:

Den tror jeg også du kan komme med til mig.

Og hvad tabte indtægter fra mine besøg angår: Gerne. Men så skal det handle om ALLE banner-reklamer, ikke bare de mest irriterende.
Gravatar #30 - Cyrack
1. dec. 2009 13:00
mandalae (26) skrev:
#25,

Tja, I får ingen impressions fra mig så længe der bliver brugt flash, men det må I jo selv vurdere hvad der giver mest :-)
Jeg har flere gange luftet idéen om brugerbetaling, så man kan støtte jer, uden at få klasket reklamer i hovedet.
Gravatar #31 - zin
1. dec. 2009 14:22
Flash er OK. Bare så længe det ikke er retarderet blinkende som om det var en 13-årig idiot der havde lavet det.
Gravatar #32 - XorpiZ
1. dec. 2009 14:24
ZiN (31) skrev:
Flash er OK. Bare så længe det ikke er retarderet blinkende som om det var en 13-årig idiot der havde lavet det.

Hey, det skal jo passe til målgruppen herinde!
Gravatar #33 - trylleklovn
1. dec. 2009 14:27
ZiN (31) skrev:

Flash er ikke ok.

Jeg blokerer alle flash reklamer på alle websites. Jeg er ligeglad med statiske billeder. Så hvis reklamefolkene vil have nogen chance for at ramme mig, så må de benytte statiske billeder.
Gravatar #34 - Wassini
1. dec. 2009 14:43
Newz.dk er et af de eneste steder jeg ikke bruger AdBlock, men da jeg benytter FlashBlock - og da Newz.dk efter hånden kun benytter Flash reklamer, så ser jeg stort set ingen reklamer mere :-)

Tak Newz.dk!
Gravatar #35 - XorpiZ
1. dec. 2009 14:54
Jeg bruger også Adblock, af flere grunde:

1. Flash-reklamer sløver min arbejdspc gevaldigt
2. Flash-reklamer skriger nærmest "se mig, jeg surfer og er useriøs"
3. Flash-reklamer afspiller ofte lyd
4. Flash-reklamer fjerner fokus fra det, der er vigtigt - nemlig siden
5. Flash-reklamer gør mig aggressiv

3 af 5 gælder også derhjemme, så der bruger jeg det også :>
Gravatar #36 - trylleklovn
1. dec. 2009 14:55
#35 adblock != flashblock.
Gravatar #37 - Fjolle
1. dec. 2009 14:56
XorpiZ (35) skrev:
1. Flash-reklamer sløver min arbejdspc gevaldigt

Ikke nødvendigvis reklamens skyld
XorpiZ (35) skrev:
2. Flash-reklamer skriger nærmest "se mig, jeg surfer og er useriøs"

Det er du også...
Gravatar #38 - XorpiZ
1. dec. 2009 16:04

Det ved jeg. Men jeg har det også for at blokere for blinkende bannere og andet skrammel.

Fjolle (37) skrev:
Ikke nødvendigvis reklamens skyld

Undskyld, men hvad fanden skulle det ellers være? Jeg ved godt Flash har noget at skulle have sagt her, men det er jo fløjtende ligegyldigt for mig som slutbruger.

Fjolle (37) skrev:
Det er du også...

?
Gravatar #39 - trylleklovn
1. dec. 2009 16:06
Flashblock kan jeg sagtens acceptere at folk har installeret. Men adblock er simpelthen for egoistisk.
Gravatar #40 - Fjolle
1. dec. 2009 16:09
XorpiZ (38) skrev:
Undskyld, men hvad fanden skulle det ellers være? Jeg ved godt Flash har noget at skulle have sagt her, men det er jo fløjtende ligegyldigt for mig som slutbruger.

Det sløver overhovedet ikke min computer. Bruger måske 5% cpu-kraft så det må være noget med din opsætning. (Gammel version af flash/browser).

XorpiZ (38) skrev:
?

Når du sidder inde på newz i arbejdstiden er du vel igang med at surfe og være useriøs.
Gravatar #41 - XorpiZ
1. dec. 2009 16:19
trylleklovn (39) skrev:
Flashblock kan jeg sagtens acceptere at folk har installeret. Men adblock er simpelthen for egoistisk.

Fair deal. Jeg er ikke enig.

Fjolle (40) skrev:
Det sløver overhovedet ikke min computer. Bruger måske 5% cpu-kraft så det må være noget med din opsætning. (Gammel version af flash/browser).

Nu er min arbejdspc ikke noget monster, tværtimod.

Fjolle (40) skrev:
Når du sidder inde på newz i arbejdstiden er du vel igang med at surfe og være useriøs.

Åh ja, den gamle diskussion. Nogen tror på frihed under ansvar og andre tror på pisken. Jeg er af den første skole og tror på, at så længe folk bliver færdige med deres arbejde til tiden, så er det (stort set) underordnet, hvad de ellers laver i arbejdstiden.

Andre går så ind for, at det nærmest er fyringsgrundlag, hvis man laver noget som helst, der ikke er arbejdsrelateret. Jeg er glad for, at jeg ikke er sådan et sted.

Gør det mig useriøs? Det synes jeg ikke, men du er åbenbart uenig.
Gravatar #42 - Fjolle
1. dec. 2009 16:22
Hvis du mener at du gerne må surfe på arbejdet burde du vel ikke være bange for flash-reklamer.

Og min bærbare er sku heller ikke noget monster :)
Gravatar #43 - XorpiZ
1. dec. 2009 16:41

Det kan man mene - men jeg synes ikke der er nogen grund til at have blinkende reklamer for det ene og det andet. Der kommer ofte gæster og kunder igennem vores kontor jo. :)
Gravatar #44 - Slettet Bruger [1177512842]
1. dec. 2009 16:45
myplacedk (21) skrev:
Jeg vil ikke donere CPU-kraft på at...

Terra? er det dig....
Gravatar #45 - zin
1. dec. 2009 23:01
Jeg respekterer jeres meninger om flash m.v., men det gør ikke flash-reklamer decideret forkerte.
Jeg har ikke tænkt mig at blokere for dem, men blinkende animationer kunne jo lige så vel laves i gif eller et eller andet horribelt; Om det er KØB <lorte vare> !! KLIK HER!!! eller "KLIK FOR LYD!" er vel en og samme ting?
Uanset hvad, er det generende.
Gravatar #46 - Cutepuppy
2. dec. 2009 14:13

Det er halvprovokerende at du siger i kun viser reklamerne fordi vi ikke vil dække jeres omkostninger, samtidigt er der ikke sket en hujende fis med vores forslag om brugerbetaling for at slippe for reklamer.

Få nu indført den mulighed så vi kan slippe for det reklame lort, men ok... vi er så vant til at i boller os i røven med jeres "Vi vil aldrig have flash reklamer", "Vi vil aldrig have reklamer med lyd", osv osv.
Gravatar #47 - trylleklovn
2. dec. 2009 14:15
#46 Brugerbetaling lyder fint nok i teorien, men tror du selv folk gider at betale sig fra noget de kan slippe for ved at bruge adblock. Jeg har mine tvivl. Og vil det være nok personer til, at det kan betale sig at indføre et sådan system?
Gravatar #48 - Emil
2. dec. 2009 15:50
#46 > Lige en kommentar til udtalelser omkring, at der aldrig vil komme flash-reklamer, og at der aldrig vil komme reklamer med lyd. Jeg kender ikke umiddelbart kilden til udmeldelserne, men de skal sikkert nok passe.

Under alle omstændigheder har markedet jo ændret sig fra dengang, meldingen må være kommet. Hvis ikke der bringes flash-reklamer på siden, så kan man ligeså godt lade være med at have reklamer, for enten kan man ingen få, eller også får man intet for dem. Så det er ren og skær et spørgsmål om overlevelse.

Jeg tror egentlig heller ikke, at du finder en eneste reklamefinansieret side på FDIMs top 100 liste, der ikke har flashreklamer (mange af dem har nok endda også lyd på i ny og næ) og det er der formentlig en grund til.

Men ja, de er pisse træls - og jeg har svært ved at trække newz.dk på min netbook, som har en 1,33 GHz Atom, der kører noget i stil med 600 MHz, når den er i energisparemode. Men det må jeg ligesom leve med.

Ovenstående udmeldelse er i øvrigt min egen personlige og har intet med newz.dk at gøre :)
Gravatar #49 - myplacedk
2. dec. 2009 18:01
trylleklovn (47) skrev:
men tror du selv folk gider at betale sig fra noget de kan slippe for ved at bruge adblock. Jeg har mine tvivl.

Hvis ellers vi kan blive enige om prisen, vil jeg da gerne betale, selv om jeg allerede nu har flashblock. Jeg har såmen også fjernet kæmpe-mega-plus-banneret foroven, fordi jeg fik nok af at scrolle forbi den.

Dvs. jeg lægger faktisk ikke mærke til reklamerne længere, men jeg vil nu stadig gerne betale, da jeg synes det er en dårlig løsning jeg bruger lige nu. Men det er det, eller droppe newz.dk.
Gravatar #50 - Cutepuppy
2. dec. 2009 22:19

Jeg ved ikke hvad jeg tror, men man kunne jo prøve det og se hvad der sker istedet for at være så pisse pessimistisk.

Og det var Pernicious der sagde det.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login