mboost-dp1
Ice Age 3 reklamen
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Jeg bruger lige nu en browser uden flash support, og der er den reklame ikke lige så slem som I beskriver. Den er godt nok stor, men der ikke lige så irriterende som den der var der før. (Er der i øvrigt nogen, der har downloadet en trial version af hende der Birgitte?)
Fjolle (19) skrev:Det er fair nok, men jeg kan ikke helt se hvorfor man vil klage over det?
Fordi det er unødvendigt. Jeg vil ikke donere CPU-kraft på at blive irriteret. I øvrigt var newz det eneste sted, det reelt var et problem for mig.
Jeg har nu installeret en flash-blokker, problem løst.
Fjolle (19) skrev:Det kører uden problemer for mig med chrome4 og flash10 hvor den max bruger 10% af cpuen.
Det er forhåbentlig hele Firefox, med alle tabs og plugins inkluderet.
Firefox (alt inklusive) svinger mellem 2% og 5% her, lige nu.
mandalae (24) skrev:#22,
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige udover: Tough :)
Jeg kan ikke fjerne den, de har betalt for at få den vist og den overholder vores krav om ingen lyd ved mouseover.
Må jeg foreslå et nyt krav? Hvis en reklame suger mere end 10% på en 2 GHz CPU (mærke er irrelevant) så smides de på porten?
Ide: Indfør nyt krav om at der ikke skal være f*cking annoying blinkeri.
Jeg kan godt forstå at de vil gøre hvad som helst for at tiltrække opmærksomhed. Problemet er at deres mål er direkte modsat mit. Jeg vil se indholdet, ikke reklamerne.
De skal tiltrække opmærksomhed med interessant indhold, ikke lyd, blinkeri, CPU-forbrug eller andre tossestreger.
Det er den slags der for mig til at blokere for flash. Så kommer der statiske billeder i stedet (eller måske ingenting), og de kan næsten ikke genere.
Jeg kan godt forstå at de vil gøre hvad som helst for at tiltrække opmærksomhed. Problemet er at deres mål er direkte modsat mit. Jeg vil se indholdet, ikke reklamerne.
De skal tiltrække opmærksomhed med interessant indhold, ikke lyd, blinkeri, CPU-forbrug eller andre tossestreger.
Det er den slags der for mig til at blokere for flash. Så kommer der statiske billeder i stedet (eller måske ingenting), og de kan næsten ikke genere.
mandalae (26) skrev:#25,
Hvis du så samtidig dækker vores tab ind er det sikkert fint :)
Tja, I får ingen impressions fra mig så længe der bliver brugt flash, men det må I jo selv vurdere hvad der giver mest :-)
Jeg har flere gange luftet idéen om brugerbetaling, så man kan støtte jer, uden at få klasket reklamer i hovedet.
ZiN (31) skrev:Flash er OK. Bare så længe det ikke er retarderet blinkende som om det var en 13-årig idiot der havde lavet det.
Flash er ikke ok.
Jeg blokerer alle flash reklamer på alle websites. Jeg er ligeglad med statiske billeder. Så hvis reklamefolkene vil have nogen chance for at ramme mig, så må de benytte statiske billeder.
Jeg bruger også Adblock, af flere grunde:
1. Flash-reklamer sløver min arbejdspc gevaldigt
2. Flash-reklamer skriger nærmest "se mig, jeg surfer og er useriøs"
3. Flash-reklamer afspiller ofte lyd
4. Flash-reklamer fjerner fokus fra det, der er vigtigt - nemlig siden
5. Flash-reklamer gør mig aggressiv
3 af 5 gælder også derhjemme, så der bruger jeg det også :>
1. Flash-reklamer sløver min arbejdspc gevaldigt
2. Flash-reklamer skriger nærmest "se mig, jeg surfer og er useriøs"
3. Flash-reklamer afspiller ofte lyd
4. Flash-reklamer fjerner fokus fra det, der er vigtigt - nemlig siden
5. Flash-reklamer gør mig aggressiv
3 af 5 gælder også derhjemme, så der bruger jeg det også :>
Det ved jeg. Men jeg har det også for at blokere for blinkende bannere og andet skrammel.
Undskyld, men hvad fanden skulle det ellers være? Jeg ved godt Flash har noget at skulle have sagt her, men det er jo fløjtende ligegyldigt for mig som slutbruger.
?
Det ved jeg. Men jeg har det også for at blokere for blinkende bannere og andet skrammel.
Fjolle (37) skrev:Ikke nødvendigvis reklamens skyld
Undskyld, men hvad fanden skulle det ellers være? Jeg ved godt Flash har noget at skulle have sagt her, men det er jo fløjtende ligegyldigt for mig som slutbruger.
Fjolle (37) skrev:Det er du også...
?
Flashblock kan jeg sagtens acceptere at folk har installeret. Men adblock er simpelthen for egoistisk.
XorpiZ (38) skrev:Undskyld, men hvad fanden skulle det ellers være? Jeg ved godt Flash har noget at skulle have sagt her, men det er jo fløjtende ligegyldigt for mig som slutbruger.
Det sløver overhovedet ikke min computer. Bruger måske 5% cpu-kraft så det må være noget med din opsætning. (Gammel version af flash/browser).
XorpiZ (38) skrev:?
Når du sidder inde på newz i arbejdstiden er du vel igang med at surfe og være useriøs.
trylleklovn (39) skrev:Flashblock kan jeg sagtens acceptere at folk har installeret. Men adblock er simpelthen for egoistisk.
Fair deal. Jeg er ikke enig.
Fjolle (40) skrev:Det sløver overhovedet ikke min computer. Bruger måske 5% cpu-kraft så det må være noget med din opsætning. (Gammel version af flash/browser).
Nu er min arbejdspc ikke noget monster, tværtimod.
Fjolle (40) skrev:Når du sidder inde på newz i arbejdstiden er du vel igang med at surfe og være useriøs.
Åh ja, den gamle diskussion. Nogen tror på frihed under ansvar og andre tror på pisken. Jeg er af den første skole og tror på, at så længe folk bliver færdige med deres arbejde til tiden, så er det (stort set) underordnet, hvad de ellers laver i arbejdstiden.
Andre går så ind for, at det nærmest er fyringsgrundlag, hvis man laver noget som helst, der ikke er arbejdsrelateret. Jeg er glad for, at jeg ikke er sådan et sted.
Gør det mig useriøs? Det synes jeg ikke, men du er åbenbart uenig.
Jeg respekterer jeres meninger om flash m.v., men det gør ikke flash-reklamer decideret forkerte.
Jeg har ikke tænkt mig at blokere for dem, men blinkende animationer kunne jo lige så vel laves i gif eller et eller andet horribelt; Om det er KØB <lorte vare> !! KLIK HER!!! eller "KLIK FOR LYD!" er vel en og samme ting?
Uanset hvad, er det generende.
Jeg har ikke tænkt mig at blokere for dem, men blinkende animationer kunne jo lige så vel laves i gif eller et eller andet horribelt; Om det er KØB <lorte vare> !! KLIK HER!!! eller "KLIK FOR LYD!" er vel en og samme ting?
Uanset hvad, er det generende.
Det er halvprovokerende at du siger i kun viser reklamerne fordi vi ikke vil dække jeres omkostninger, samtidigt er der ikke sket en hujende fis med vores forslag om brugerbetaling for at slippe for reklamer.
Få nu indført den mulighed så vi kan slippe for det reklame lort, men ok... vi er så vant til at i boller os i røven med jeres "Vi vil aldrig have flash reklamer", "Vi vil aldrig have reklamer med lyd", osv osv.
Det er halvprovokerende at du siger i kun viser reklamerne fordi vi ikke vil dække jeres omkostninger, samtidigt er der ikke sket en hujende fis med vores forslag om brugerbetaling for at slippe for reklamer.
Få nu indført den mulighed så vi kan slippe for det reklame lort, men ok... vi er så vant til at i boller os i røven med jeres "Vi vil aldrig have flash reklamer", "Vi vil aldrig have reklamer med lyd", osv osv.
#46 Brugerbetaling lyder fint nok i teorien, men tror du selv folk gider at betale sig fra noget de kan slippe for ved at bruge adblock. Jeg har mine tvivl. Og vil det være nok personer til, at det kan betale sig at indføre et sådan system?
#46 > Lige en kommentar til udtalelser omkring, at der aldrig vil komme flash-reklamer, og at der aldrig vil komme reklamer med lyd. Jeg kender ikke umiddelbart kilden til udmeldelserne, men de skal sikkert nok passe.
Under alle omstændigheder har markedet jo ændret sig fra dengang, meldingen må være kommet. Hvis ikke der bringes flash-reklamer på siden, så kan man ligeså godt lade være med at have reklamer, for enten kan man ingen få, eller også får man intet for dem. Så det er ren og skær et spørgsmål om overlevelse.
Jeg tror egentlig heller ikke, at du finder en eneste reklamefinansieret side på FDIMs top 100 liste, der ikke har flashreklamer (mange af dem har nok endda også lyd på i ny og næ) og det er der formentlig en grund til.
Men ja, de er pisse træls - og jeg har svært ved at trække newz.dk på min netbook, som har en 1,33 GHz Atom, der kører noget i stil med 600 MHz, når den er i energisparemode. Men det må jeg ligesom leve med.
Ovenstående udmeldelse er i øvrigt min egen personlige og har intet med newz.dk at gøre :)
Under alle omstændigheder har markedet jo ændret sig fra dengang, meldingen må være kommet. Hvis ikke der bringes flash-reklamer på siden, så kan man ligeså godt lade være med at have reklamer, for enten kan man ingen få, eller også får man intet for dem. Så det er ren og skær et spørgsmål om overlevelse.
Jeg tror egentlig heller ikke, at du finder en eneste reklamefinansieret side på FDIMs top 100 liste, der ikke har flashreklamer (mange af dem har nok endda også lyd på i ny og næ) og det er der formentlig en grund til.
Men ja, de er pisse træls - og jeg har svært ved at trække newz.dk på min netbook, som har en 1,33 GHz Atom, der kører noget i stil med 600 MHz, når den er i energisparemode. Men det må jeg ligesom leve med.
Ovenstående udmeldelse er i øvrigt min egen personlige og har intet med newz.dk at gøre :)
trylleklovn (47) skrev:men tror du selv folk gider at betale sig fra noget de kan slippe for ved at bruge adblock. Jeg har mine tvivl.
Hvis ellers vi kan blive enige om prisen, vil jeg da gerne betale, selv om jeg allerede nu har flashblock. Jeg har såmen også fjernet kæmpe-mega-plus-banneret foroven, fordi jeg fik nok af at scrolle forbi den.
Dvs. jeg lægger faktisk ikke mærke til reklamerne længere, men jeg vil nu stadig gerne betale, da jeg synes det er en dårlig løsning jeg bruger lige nu. Men det er det, eller droppe newz.dk.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.