mboost-dp1
Kan ikke poste kommentarer
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Jeg prøvede at skrive en opdatering til http://newz.dk/forum/newz-dk/forum-oversigt-bugged... men den dukkede ikke op. Og det er ikke det sædvanlige problem der kan klares med en reload. Det hænger nok nærmere sammen med den to timers forskydning som gør at alting er blevet opdateret nu.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det her indlæg kommer frem, og heller ikke om der bliver arbejdet på dette nyopståede problem.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det her indlæg kommer frem, og heller ikke om der bliver arbejdet på dette nyopståede problem.
I øjeblikket tror jeg fejlen betyder at man ikke kan skrive et indlæg i en tråd, hvor man har skrevet et indlæg indenfor de sidste to timer.
Det kan i den grad sætte hastigheden på debatten ned, hvis man er nødt til at have en to timers roundtrip mellem to personer der debatterer. Men hvis det samtidigt betød at folk brugte en times tid på at overveje deres indlæg kunne det jo sætte kvaliteten i vejret.
Lige efter jeg postede mit indlæg stod der
Hvis den havde været præcist to timer ved siden af ville jeg have tænkt at det var fordi nogle steder brugte UTC og andre brugte CEST, og at der ikke blev omregnet rigtigt.
Men en forskel på ca. to timer er lidt vanskeligere at forklare. Måske er der tale om at en server er blevet konfigureret med forkert tidszone, og fordi tiden er så lang tid ved siden af vil ntpd ikke korrigere den.
ntpd vil ikke korrigere fejl på over 1000 sekunder. Pointen er at hvis fejlen når så langt op er fejlen som regel noget andet end almindelig drift. Og ntpd er beregnet til at korrigere for drift. For at undgå at ntpd begynder at gøre dumme ting når man fejlkonfigurerer sin tidszone er grænsen sat på under en halv time.
Jeg kunne hverken poste nye indlæg eller redigere indlæg jeg havde skrevet. Men jeg prøvede nok ikke at redigere et indlæg indenfor de første 10 minutter. Og måske kunne man stadigvæk kun redigere et indlæg i 10 minutter selvom den påstod at man kunne redigere i 121 minutter.
Jeg vil prøve at redigere dette indlæg med det samme, og jeg vil prøve om jeg kan poste et indlæg mere bagefter.
Den her gang stod der "Ret indlæg (10 min)", og jeg kunne gemme mine ændringer.
Det kan i den grad sætte hastigheden på debatten ned, hvis man er nødt til at have en to timers roundtrip mellem to personer der debatterer. Men hvis det samtidigt betød at folk brugte en times tid på at overveje deres indlæg kunne det jo sætte kvaliteten i vejret.
Lige efter jeg postede mit indlæg stod der
Ret indlæg (121 min)Den plejer at starte ved 9 eller 10 min. Det betyder at den er lidt under to timer ved siden af.
Hvis den havde været præcist to timer ved siden af ville jeg have tænkt at det var fordi nogle steder brugte UTC og andre brugte CEST, og at der ikke blev omregnet rigtigt.
Men en forskel på ca. to timer er lidt vanskeligere at forklare. Måske er der tale om at en server er blevet konfigureret med forkert tidszone, og fordi tiden er så lang tid ved siden af vil ntpd ikke korrigere den.
ntpd vil ikke korrigere fejl på over 1000 sekunder. Pointen er at hvis fejlen når så langt op er fejlen som regel noget andet end almindelig drift. Og ntpd er beregnet til at korrigere for drift. For at undgå at ntpd begynder at gøre dumme ting når man fejlkonfigurerer sin tidszone er grænsen sat på under en halv time.
Jeg kunne hverken poste nye indlæg eller redigere indlæg jeg havde skrevet. Men jeg prøvede nok ikke at redigere et indlæg indenfor de første 10 minutter. Og måske kunne man stadigvæk kun redigere et indlæg i 10 minutter selvom den påstod at man kunne redigere i 121 minutter.
Jeg vil prøve at redigere dette indlæg med det samme, og jeg vil prøve om jeg kan poste et indlæg mere bagefter.
Den her gang stod der "Ret indlæg (10 min)", og jeg kunne gemme mine ændringer.
Og jeg kan sørme også poste et indlæg mindre end to timer efter mit sidste indlæg. Så det ser ud som om fejlen er udbedret.
Vi kommer nok til at skulle leve med at alle indlæg der blev postet i de timer fejlen stod på i al fremtid vil fremstå med forkert tidspunkt på.
Vi kommer nok til at skulle leve med at alle indlæg der blev postet i de timer fejlen stod på i al fremtid vil fremstå med forkert tidspunkt på.
kasperd (5) skrev:I øjeblikket tror jeg fejlen betyder at man ikke kan skrive et indlæg i en tråd, hvor man har skrevet et indlæg indenfor de sidste to timer.
Jeg har netop forsøgt at poste i denne tråd: http://newz.dk/europas-bredbaand-skal-testes
hvor seneste post for mig, i øjeblikket, er #27.
Det virkede ikke, og jeg har aldrig postet i den før. Så det er ikke begrænset til, at man skal have postet i tråden før.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.