mboost-dp1
Karmalog
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
De sidste 2 måneder har jeg ikke været så flittig bruger af newz som vanligt. Har dog ratet nogen indlæg relevant, flamebait og irrelevant. Nu opdager jeg pludselig at min karma nu er "Uheldig" fordi jeg har ratet mere end 50% af mine ratings negative, dvs. flamebait eller irrelevant.
Vi er efterhånden dernede hvor det er bagateller der afgør hvordan man bliver fremstillet her på newz.
Har ratet 6 flamebait og 5 irrelevant - dvs. 11 negative kun.
Har ratet 7 relevant, 2 interessant og 3 sjove - i mine øjne er det 12 positive. Og 11 ud af 23 er jo egentlig ikke over 50%?
Ud fra ovenstående synes jeg ikke helt det fortjener en "uheldig" rating på newz. Specielt når mine samlede ratings (både af andre og egne stemmer) klart er domineret af relevante og itneressante ratings.
Burde den der 50% negative indlæg karma-ting justeres eller er det bare mig?
Vi er efterhånden dernede hvor det er bagateller der afgør hvordan man bliver fremstillet her på newz.
Har ratet 6 flamebait og 5 irrelevant - dvs. 11 negative kun.
Har ratet 7 relevant, 2 interessant og 3 sjove - i mine øjne er det 12 positive. Og 11 ud af 23 er jo egentlig ikke over 50%?
Ud fra ovenstående synes jeg ikke helt det fortjener en "uheldig" rating på newz. Specielt når mine samlede ratings (både af andre og egne stemmer) klart er domineret af relevante og itneressante ratings.
Burde den der 50% negative indlæg karma-ting justeres eller er det bare mig?
"Sjov" er ikke en positiv rating.
Du har heller ikke fået nogen ratings tildelt inden for de sidste to måneder, så du har ikke fortjent et +1.
/thread
Du har heller ikke fået nogen ratings tildelt inden for de sidste to måneder, så du har ikke fortjent et +1.
/thread
Nu er min pointe ikke så meget om jeg har fortjent plusser i karmaloggen, men mere om det ene minus der gør at man får en "uheldig" status og dermed bliver ens indlæg ikke vist som standard for de andre brugere.
Det paradoksale i det hele er at jeg så har uddelt 11 negative ratings og 9 positive (udfra newz' opfattelse) - men har ingen som helst mulighed for pt. at rate et enkelt indlæg positivt så 50% grænsen bliver nået igen og minusset slettet.
Iøvrigt kan jeg slet ikke se hvordan du, Daniel, kan rate mit indlæg som irrelevant? Det ligger under newz.dk kategorien, og er et nytstartet forum-emne som omhandler et forslag til justering af karmaloggen. Hvordan kan dette overhovedet være irrelevant?
Det paradoksale i det hele er at jeg så har uddelt 11 negative ratings og 9 positive (udfra newz' opfattelse) - men har ingen som helst mulighed for pt. at rate et enkelt indlæg positivt så 50% grænsen bliver nået igen og minusset slettet.
Iøvrigt kan jeg slet ikke se hvordan du, Daniel, kan rate mit indlæg som irrelevant? Det ligger under newz.dk kategorien, og er et nytstartet forum-emne som omhandler et forslag til justering af karmaloggen. Hvordan kan dette overhovedet være irrelevant?
caffery (3) skrev:Det paradoksale i det hele er at jeg så har uddelt 11 negative ratings og 9 positive (udfra newz' opfattelse) - men har ingen som helst mulighed for pt. at rate et enkelt indlæg positivt så 50% grænsen bliver nået igen og minusset slettet.
Du HAR kun uddelt ni positive ratings. Du har flere muligheder for at komme af med den negative karma, se FAQ'en. Alternativt kan du vente to måneder.
caffery (3) skrev:Nu er min pointe ikke så meget om jeg har fortjent plusser i karmaloggen, men mere om det ene minus der gør at man får en "uheldig" status og dermed bliver ens indlæg ikke vist som standard for de andre brugere.
Du kender reglerne; Er majoriteten af ens afgivne stemmer negative, får man klø. Dermed undgår vi folk, som spammer negative ratings.
caffery (3) skrev:Iøvrigt kan jeg slet ikke se hvordan du, Daniel, kan rate mit indlæg som irrelevant? Det ligger under newz.dk kategorien, og er et nytstartet forum-emne som omhandler et forslag til justering af karmaloggen. Hvordan kan dette overhovedet være irrelevant?
Du spammer os og admins med dit ligegyldige flæberi.
Jeg kender reglerne men kan ikke se det er ligegyldigt flæberi at foreslå en ændring af karma-systemet. Jeg påpegede blot hvor nemt det er at blive stemplet her på newz for noget som IMO slet ikke minder om dårlig opførsel - men på papiret med en "uheldig" status virker ligeså slemt som dem der troller og sviner helt vildt.
Iøvrigt er der 2 andre der også synes det lyder interessant så du kan næppe tale på andres vegne med din sidste kommentar.
Iøvrigt er der 2 andre der også synes det lyder interessant så du kan næppe tale på andres vegne med din sidste kommentar.
caffery (5) skrev:Iøvrigt er der 2 andre der også synes det lyder interessant så du kan næppe tale på andres vegne med din sidste kommentar.
Better?
Han er da rated flamebait? Er det ikke godt nok?
Han er da rated flamebait? Er det ikke godt nok?
#caffery
Newz.dk vil ikke have for mange negative ratings, så de laver en regel om at flertal af negative ratings giver en dårlig karma.
Hvis du mener at der skal gives flere negative ratings, så giver det rigtigt god mening at foreslå den regel fjernet.
Men hvis du ikke mener det, så kan jeg ikke se hvorfor den regel skal ændres - da den virker som tilsigtet og brugerne er informeret om det.
Newz.dk vil ikke have for mange negative ratings, så de laver en regel om at flertal af negative ratings giver en dårlig karma.
Hvis du mener at der skal gives flere negative ratings, så giver det rigtigt god mening at foreslå den regel fjernet.
Men hvis du ikke mener det, så kan jeg ikke se hvorfor den regel skal ændres - da den virker som tilsigtet og brugerne er informeret om det.
Denne her diskussion er vel irrelevant, da der ikke bliver udviklet på Newz af nogen? (Andet end DD, ofc.)
De kan godt, ja, men sker der noget? Nej.
Kan ikke huske nogle feature adds de sidste par år.(andet end de dumme loginsystem)
Kan ikke huske nogle feature adds de sidste par år.(andet end de dumme loginsystem)
#13, det er præcis det jeg hentyder til med mit eksempel. En lettere inaktiv periode på newz bliver "straffet" hvis man bare rater 2 indlæg irrelevant og kun 1 relevant. Og med mit afsluttende spørgsmål i #0, er det netop en ændring af et IMO forældet system der bliver foreslået.
Jeg var så ikke klar over at konstruktiv kritik tilsyneladende ikke er velkommen her. Det plejer man normalt at tage positivt imod.
Jeg var så ikke klar over at konstruktiv kritik tilsyneladende ikke er velkommen her. Det plejer man normalt at tage positivt imod.
Ratingsystemet er i sig selv ikke et problem.
Problemet er at det bliver misbrugt og der er noget, der rater udfra om de er enig eller uenig med udsagnet, og ikke udfra relevans.
Og derudover oplever jeg at en uenighed i visse tilfælde efterfølges af manglende tolerance resten af tråden.
Problemet er at det bliver misbrugt og der er noget, der rater udfra om de er enig eller uenig med udsagnet, og ikke udfra relevans.
Og derudover oplever jeg at en uenighed i visse tilfælde efterfølges af manglende tolerance resten af tråden.
Altså hvis man vil forsøge at have en fornuftig Karma kan man jo bare nøjes med at "upvote" og så undlade at "downvote" folk. Eller finde en tilfældig tråd og give en masse positive ratings.
På Newz er det, som DD har demonstreret med SNES, nemmere at fucke med systemet end rent faktisk at ændre det. Så det vil jeg foreslå du også gør.
På Newz er det, som DD har demonstreret med SNES, nemmere at fucke med systemet end rent faktisk at ændre det. Så det vil jeg foreslå du også gør.
#23, det løste sig helt af sig selv. De relevante stemmer fra folk i denne tråd var tilsyneladende nok til at man får et + der udlignede det andet. Derefter var det bare at rate 3 indlæg relevante eller interessante så nu er jeg pludselig gået fra -1 til +1.
Så du har ret - systemet kan nemt udnyttes, desværre også på negativ vis.
Så du har ret - systemet kan nemt udnyttes, desværre også på negativ vis.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.