mboost-dp1

Layout af newz forsiden

Gå til bund
Gravatar #1 - Kris
17. feb. 2011 10:09
Lige et par hurtige til den der gider svare.

Jeg har oplevet at selvom jeg har krydset af at jeg vil have nyheder fra alle sektioner så mangler der ind i mellem nyheder fra både MacNation og Railgun på forsiden. Jeg har ikke blacklistet nogen tags eller andet fy bab bab. So what the?

Jeg kunne godt tænke mig at få alle nyheder fra alle sektioner på forsiden når jeg åbner newz.dk og så kunne jeg senere hen godt tænke mig at få kun railgun nyheder når jeg trykker på railgun i menuen, kun macnation når jeg trykker på den knap osv. Kan det lade sig gøre eller er jeg bare voldsomt besværlig nu?

Og hvad sker der helt præcist for alle de millioner af forumkategorier man kan vælge når man vil oprette en ny tråd. Kunne man ikke få ryddet op i dem?

Derudover er der en eller anden form for bug i jeres forum. Lander man på side XXX af en tråd og det første indlæg på den side er skrevet af en bruger med uheldig karma som derved er klappet sammen, men man alligevel gerne vil læse hvad brugeren har skrevet og derved trykker på + tegnet, så spunker hele tråden og alle indlæg forsvinder. Det eneste der er tilbage er sidetallet i toppen. Go fix?

På forhånd tak.
Gravatar #2 - Magten
17. feb. 2011 10:11
Kris (1) skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at få alle nyheder fra alle sektioner på forsiden når jeg åbner newz.dk og så kunne jeg senere hen godt tænke mig at få kun railgun nyheder når jeg trykker på railgun i menuen, kun macnation når jeg trykker på den knap osv. Kan det lade sig gøre eller er jeg bare voldsomt besværlig nu?
+1

Det ville være en dejlig mulighed.. Evt med mulighed for at vælge newz+raid1 til forsiden eller hvordan man nu kunne tænke sig at kombinere det.
Gravatar #3 - Kris
17. feb. 2011 10:17
Magten (2) skrev:
+1

Det ville være en dejlig mulighed.. Evt med mulighed for at vælge newz+raid1 til forsiden eller hvordan man nu kunne tænke sig at kombinere det.

Lidt ligesom det alligevel fungerer med forummet. Når man er inde på railgun og så trykker på forum, så kommer der også kun tråde op som handler om nyhederne på railgun(+ de generelle tråde).
Gravatar #4 - fjols
17. feb. 2011 10:25
Kris (1) skrev:

Derudover er der en eller anden form for bug i jeres forum. Lander man på side XXX af en tråd og det første indlæg på den side er skrevet af en bruger med uheldig karma som derved er klappet sammen, men man alligevel gerne vil læse hvad brugeren har skrevet og derved trykker på + tegnet, så spunker hele tråden og alle indlæg forsvinder. Det eneste der er tilbage er sidetallet i toppen. Go fix?

Dette oplever jeg ikke. Når det sker så åbner den godt nok indlægget som den bør.

Nyeste Chrome på både Windows og Linux.
Gravatar #5 - Kris
17. feb. 2011 10:28
fjols (4) skrev:

Nyeste Chrome på både Windows og Linux.

Jeg har oplevet det på rigtig mange forskellige computeren og styresystemer. Alt fra IE 8 til Firefox på Windows og Linux. Men det er dog ikke altid problemet opstår. Skal se om jeg kan huske at tage et screenshot næste gang jeg falder over problemet.
Gravatar #6 - BlackFalcon
17. feb. 2011 10:41
Kris (1) skrev:

Jeg har oplevet at selvom jeg har krydset af at jeg vil have nyheder fra alle sektioner så mangler der ind i mellem nyheder fra både MacNation og Railgun på forsiden. Jeg har ikke blacklistet nogen tags eller andet fy bab bab. So what the?

Den kan jeg ikke genkende. Jeg har samme indstilling aktiveret og mener da jeg får alt. Tænker på om det har indflydelse hvor mange nyheder du beder om at få vist. Jeg beder om 25.

Kris (1) skrev:

+1

Kris (1) skrev:

Og hvad sker der helt præcist for alle de millioner af forumkategorier man kan vælge når man vil oprette en ny tråd. Kunne man ikke få ryddet op i dem?

+1. Den med "urinvejsinfektion" har længe irriteret mig.
Gravatar #7 - Kris
17. feb. 2011 10:44
BlackFalcon (6) skrev:
Den kan jeg ikke genkende. Jeg har samme indstilling aktiveret og mener da jeg får alt. Tænker på om det har indflydelse hvor mange nyheder du beder om at få vist. Jeg beder om 25.

Beder kun om at få 10 nyheder vist pr side da forsiden ellers er alt for tung at hente ned på arbejdet og jeg ofte ender med at crashe hele browseren. Her må man nemlig ikke installere ting til at fjerne reklamer. :)
Gravatar #8 - fjols
17. feb. 2011 10:45
#5: Mener du sådan her:
- Før
- Efter klik på +

Edit: Hmm, brugeren i dette tilfælde er godt nok ignoreret af mig, men det burde vel give det samme?
Jeg viser nemlig indlæg fra "uheldige". Du kan evt. selv prøve på den side da jeg mener brugeren har uheldig karma. Tråden er "Jeg er ham..."
Gravatar #9 - Kris
17. feb. 2011 10:52
#fjols
Nej, men det var bl.a. der jeg oplevede det tidligere i dag da jeg gik ind i tråden fra forummet. Men jeg kan ikke fremprovokere det igen, skal ikke kunne sige om det evt. kun er første gang man loader siden man oplever det?
Jeg oplever det både ved css-stener(uheldig karma) og ved SlettetBruger(ignoreret).

Men det ser sådan her ud når jeg klikker på + tegnet.
Ren magi
Gravatar #10 - BlackFalcon
17. feb. 2011 11:14
#7+9
Du må ikke installere ting til at fjerne reklamer, men har AdBlock installeret i din browser :) Busted! Du kan i øvrigt bruge den til at lette indlæsningen - se her

Edit, nu ved jeg jo selvfølgelig ikke om dit screenshot er fra arbejdet af :)
Gravatar #11 - Kris
17. feb. 2011 11:17
Det er slet ikke mit screenshot. Det er fjols' som jeg har bearbejdet i paint fordi jeg ikke kunne få newz til at gøre det af sig selv :P
Gravatar #12 - Bllets
17. feb. 2011 11:19
Har faktisk oplevet det samme som Kris, men det er op til flere år siden.

Jeg har intet minimeret på newz.dk mere, så det er nok derfor jeg ikke har set det siden.

Gravatar #13 - BlackFalcon
17. feb. 2011 11:21
Ah sorry! Men hvis du må ændre i hosts-filen kan du stadig gøre det med at lette indlæsningen. Lyder dog til at I har ret strenge krav på din arbejdsplads :).
Gravatar #14 - Kris
17. feb. 2011 11:27
Jeg arbejder for HP så alt hvad vi foretager os hører under amerikansk overvågningshysteria. :)
Gravatar #15 - hmn
17. feb. 2011 13:19
Kris (1) skrev:

Har du nogen specifikke eksempler, for jeg skulle da mene det virker som det skal.

Kris (1) skrev:

Planen er at flytte alle de indstillinger til en my newz agtig side, og så lade de enkelte forsider bibeholde deres normale indstillinger. Jeg ved ikke hvornår jeg får tid til at lave det.

Kris (1) skrev:

Vi skal have nedlagt bruger grupperne, da de ikke fungerer efter hensigten, men det er et lidt større projekt, så det bliver nok sammen med en større forum opdatering.

Kris (1) skrev:

Jeg skal nok bruge noget data for at kunne rette det. Jeg har ikke selv oplevet problemer, så screenshots og eventuelle fejl logs m.m. vil hjælpe en del.
Gravatar #16 - Kris
17. feb. 2011 13:24
#hmn

Skide dejligt med uddybende information! :)

Jeg skal holde øje med hvornår fejlene opstår igen og klaske screenshots op. Men jeg kan nævne at det oftest er nyheder på railgun fra den øverste blikfang flashy firkant som ikke når med ind på min forside på newz.
Gravatar #17 - Alrekr
17. feb. 2011 14:50
Kris (1) skrev:

De par gange jeg har indsendt nyheder har jeg haft mulighed for at vælge overordnet kategori (Newz, Railgun, MacNation) og derefter hvor det ellers har interesse. Jeg gætter på, at hvis en nyhed kun er krydset af til Railgun, så optræder den kun under Railgun, og ikke på forsiden.
Gravatar #18 - BlackFalcon
17. feb. 2011 18:05
Ligegyldigt hvis man vælger at få alle slags/kategorier af nyheder i sin oversigt. :)
#0 skrev:
selvom jeg har krydset af at jeg vil have nyheder fra alle sektioner
Gravatar #19 - Kris
25. feb. 2011 10:39
Update:

Så skete det fis med forsvindende tråde igen. Og jeg fik taget screenshot den her gang!

Det her er hvad der sker når jeg trykker på krydset ud fra SlettetBruger for at læse hans sammenklappet indlæg(fordi jeg har ham blokeret) Wrong!

Og det her (med den røde plet) er det indlæg jeg trykkede på for at udfolde.

Det sker ufattelig tit for mig når jeg udfolder indlæg og det er på alle maskiner, alle browsere og i alle tråde. Måske gør jeg det bare forkert?

Og så var det ikke engang særlig spændende læsning, der var i det indlæg.
Gravatar #20 - Kris
25. feb. 2011 10:41
Update 2:
Vedrørende det faktum at ikke alle nyheder dukker op på min forside så handler det om stort set halvdelen af alle RAID1 indlæg. Specifikt nyheden om at I havde oprettet sektionen og hvad den gik ud på måtte jeg ind i forummet og finde frem til.

Igen, måske gør jeg det bare forkert?
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login