mboost-dp1
Malware/exploit på newz.dk?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Er jeg den eneste der er begyndt at få advarsler når jeg navigere rundt på newz.dk?
Jeg får følgende advarsel:
Et forsøg på indtrængen fra cache.fablecloud.com blev blokeret.
Type:
Web Attack: Exploit Toolkit Website 4
Angribende url:
openx.newzmedia.dk/delivery/spc.php?zones=9|10|11|12|23|37|60&source=&r=45128772&blockcampaign=0&charset=UTF-8&loc=http://newz.dk/forum&referer=http://newz.dk/"
Angribende computer:
cache.fablecloud.com (193.169.74.10, 80)
Nogen andre der har problemer med dette?
Vil lige tilføje til info:
fablecloud.com er Newzmedia's newletter projekt, og burde derfor umiddelbart være troværdigt, men man ved jo aldrig hvad der kan ske af code injections og lign.
Men der er nok højst sandsynligvis tale om en falsk positiv, men det vil være rart at høre feedback fra andre.
Jeg får følgende advarsel:
Et forsøg på indtrængen fra cache.fablecloud.com blev blokeret.
Type:
Web Attack: Exploit Toolkit Website 4
Angribende url:
openx.newzmedia.dk/delivery/spc.php?zones=9|10|11|12|23|37|60&source=&r=45128772&blockcampaign=0&charset=UTF-8&loc=http://newz.dk/forum&referer=http://newz.dk/"
Angribende computer:
cache.fablecloud.com (193.169.74.10, 80)
Nogen andre der har problemer med dette?
Vil lige tilføje til info:
fablecloud.com er Newzmedia's newletter projekt, og burde derfor umiddelbart være troværdigt, men man ved jo aldrig hvad der kan ske af code injections og lign.
Men der er nok højst sandsynligvis tale om en falsk positiv, men det vil være rart at høre feedback fra andre.
#2 Gør jeg også.
Både på pc'en og på telefonen.
Køre Win8 med IE10 og WP7.5 med IE9
Link til billede. ImageShack
Både på pc'en og på telefonen.
Køre Win8 med IE10 og WP7.5 med IE9
Link til billede. ImageShack
Magten (2) skrev:Jeg får en eller anden lille box mit på siden med et kryds, det er alt.
Har ikke lige undersøgt det nærmere dog ^^
efter hvad jeg kan se så er det et java script som failer(ved mig) en reklame som udnytter den kendte bug?? til at smide virus/malware ??
uanset hvad så røg newz.dk også lige på blocking liste ved java
Je har også boksen, øverste venstre hjørne (fylder NEW-delen af NEWZ)
iOS6, Opera 7.0.4
Kan dog ikke gøre andet med den end at trykke på krydset o_O
Gogo NIS - Newz Investigation Squad :P
iOS6, Opera 7.0.4
Kan dog ikke gøre andet med den end at trykke på krydset o_O
Gogo NIS - Newz Investigation Squad :P
Scavenger (19) skrev:Jeg får stadig samme advarsel.. ser ud som om at man bliver nødt til at have adblock på newz.dk for at undgå det.
Lidt en skam når man gerne under newz.dk de fuldskærms reklamekroner.
FYP
Net_Srak (21) skrev:Har ikke lige rendt ind i det selv (bruger Chrome) efter en række refresh, men vi undersøger sagen. Oplevede i det ved et specifik banner eller er det helt tilfældigt hvilken reklame der blev vist?
Jeg oplever det på stort set alle sider, hvis ikke det er på alle sider.
Den er vistnok også væk igen nu - jeg har kun oplevet det her i forgårs?
Den er vistnok også væk igen nu - jeg har kun oplevet det her i forgårs?
Jeg havde problemet det meste af arbejdsdagen i går, hvor Symantec Endpoint Protection konsekvent blokerede trafik til mine browsere, hvis jeg forsøgte at tilgå Newz og Filmz med årsagden: Web Attack: Exploit Toolkit Website 4 detected.
Ved 14-tiden i går stoppede det og i dag er der ingen problemer.
Ved 14-tiden i går stoppede det og i dag er der ingen problemer.
Ja, men jeg så godt debatten tidligere, og heller ikke de sidste par dage har jeg kunnet få øje på en lille hvid boks (som beskrevet i #3).
Så vidt jeg kunne skimme mig frem til, så virker det til at Opera har fået lov at slippe (der er i hvert fald ikke andre der har nævnt noget - det kan også bare repræsentere at meget få bruger Opera), samt folk med div. blokkeringstilbehør.
Jeg kan naturligvis også have fanget det, med Opera's content blocker. Siden fuldside reklamerne har jeg tilføjet lidt af newz' ting til listen.
Nu hvor jeg kigger på min liste kan jeg dog ikke lige få øje på newz, zfour eller hvad de ellers hed.
Fandt lige "openximages.newzmedia.dk/images/" i block listen.
Ja, men jeg så godt debatten tidligere, og heller ikke de sidste par dage har jeg kunnet få øje på en lille hvid boks (som beskrevet i #3).
Så vidt jeg kunne skimme mig frem til, så virker det til at Opera har fået lov at slippe (der er i hvert fald ikke andre der har nævnt noget - det kan også bare repræsentere at meget få bruger Opera), samt folk med div. blokkeringstilbehør.
Jeg kan naturligvis også have fanget det, med Opera's content blocker. Siden fuldside reklamerne har jeg tilføjet lidt af newz' ting til listen.
Nu hvor jeg kigger på min liste kan jeg dog ikke lige få øje på newz, zfour eller hvad de ellers hed.
Fandt lige "openximages.newzmedia.dk/images/" i block listen.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.