mboost-dp1

Miste tekst ved indsend.

Gå til bund
Gravatar #1 - røvskæg
9. feb. 2010 18:55
Jeg har flere gange været udefor at man har skrevet et langt indlæg, og trykker send, teksten forsvinder og så sker der ikke mere. Fejlen skyldes måske internetforbindelsen el. andet og er acceptabel. Men teksten er væk.

Man kan jo ikke gå tilbage eller lignende for at få sin tekst igen. Jeg er begyndt på at lave Ctrl + a + c inden jeg trykker indsend, men det er ikke aldtid jeg husker det.

Jeg vil gå udfra at teksten bliver fjernet fra tekstfeltet inden det bliver sendt ind for at undgå at der bliver dobeltpostet, men det har altså en dårlig bivirkning.

Kunne man ikke istedet lave det således :
I det man trykker send bliver tekstfeltet disabled og grayed out, og indsend knappen ligeledes bliver disabled. Og når så konfirmationen på at indlæget er kommet igennem kommer tilbage så kan teksten forsvinde. Og så evt en besked hvis indlæget ikke kommer igennem.

På den måde har man chancen for at kopiere sin tekst efter indsend er gået galt. I stedet for bare at sidde og skrige FUCK FUCK og så ikke gidde at skrive indlæget igen.

Jeg kan ikke tro dette vil være særligt vanskeligt at ændre.
Gravatar #2 - Mandalae
9. feb. 2010 22:24
Jeg ser lige på hvordan det er skruet sammen og finder på en løsning på dit problem, en af dagene :)
Gravatar #3 - Qw_freak
10. feb. 2010 08:01
En anden ting som der desværre nok ikke er en løsning på, men jeg håber, er at hvis man skriver et indlæg med et link i, og previewer det inden man poster, og prøver sit link af, så mister man al texten når man går tilbage!

Kan det ikke laves sådan at link der ligger i posts(både preview og i selve tråden), automatisk åbner i et nyt vindue? eller er det en dum ide??
Gravatar #4 - røvskæg
10. feb. 2010 08:10
eller sådan at når man "går back" at teksten stadig står der.
Gravatar #5 - LinguaIgnota
10. feb. 2010 08:16
qw_freak (3) skrev:
En anden ting som der desværre nok ikke er en løsning på, men jeg håber, er at hvis man skriver et indlæg med et link i, og previewer det inden man poster, og prøver sit link af, så mister man al texten når man går tilbage!

Kan det ikke laves sådan at link der ligger i posts(både preview og i selve tråden), automatisk åbner i et nyt vindue? eller er det en dum ide??

Vis profil > Indstillinger > Åbn links i nyt vindue?
Gravatar #6 - Qw_freak
10. feb. 2010 08:18
tak lingu, din indsigt er stor!
Gravatar #7 - Emil
10. feb. 2010 08:30
qw_freak (3) skrev:

Fordi du bruger Firefox eller en anden browser, der ikke fatter at huske tekstbokse, når man går frem og tilbage. Må jeg anbefale Opera? :D
Gravatar #8 - Daniel-Dane
10. feb. 2010 16:49
Hvorfor kan folk ikke bare bruge M3?
Gravatar #9 - markjensen
10. feb. 2010 16:53
Form Recovery

Kan I måske bruge denne tilføjelse? Jeg har ikke selv prøvet den
Gravatar #10 - trylleklovn
10. feb. 2010 17:05
røvskæg (1) skrev:
I det man trykker send bliver tekstfeltet disabled og grayed out, og indsend knappen ligeledes bliver disabled. Og når så konfirmationen på at indlæget er kommet igennem kommer tilbage så kan teksten forsvinde. Og så evt en besked hvis indlæget ikke kommer igennem.

Hvordan vil du kopieret teksten, hvis feltet er grayet out?
Gravatar #11 - Daniel-Dane
10. feb. 2010 17:06
markjensen (9) skrev:
Form Recovery

Kan I måske bruge denne tilføjelse? Jeg har ikke selv prøvet den
Nu skal vi ikke glemme Chrome!
Gravatar #12 - røvskæg
10. feb. 2010 18:48
trylleklovn (10) skrev:
Hvordan vil du kopieret teksten, hvis feltet er grayet out?

Disabled / editable / grå tekst. Jeg tror de fleste forstår hvad jeg mener.
Gravatar #13 - røvskæg
10. feb. 2010 18:55
Det kan da godt være man kan omgås de uheldige situationer på forskellige måder. Jeg nævner selv at man bare kan huske at lave en 'Ctlr'+'a'+'c' inden man fortsætter med noget, men sitet har vil da ikke blive dårlige hvis man nu kan eliminere de uheldige stiuationer.

Hvor er det bare kontra konstruktivt, at istedet for at bakke op om forbedringerne, så komme med de der : nåå.. du kan da bare .... fjols.

Hvis det en gang er gået galt for mig og jeg har mistet et indlæg, så er det sikkert også sket for andre.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login