mboost-dp1
#new
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Der er noget galt.
De sidste par dage, har det været som om, når jeg er gået ind i en tråd, jeg har set før, hvor der er kommet nye indlæg, så tager det ufatteligt lang tid, hvis jeg i det hele taget kommer ind/igennem.
Når jeg reloader linket, der ender på #new, kommer jeg så hurtigt ind, men er så kommet til det sidste indlæg.
Alt i alt, det virker som om, når der er nye indlæg efter sidste besøg går staller siden/tråden.
De sidste par dage, har det været som om, når jeg er gået ind i en tråd, jeg har set før, hvor der er kommet nye indlæg, så tager det ufatteligt lang tid, hvis jeg i det hele taget kommer ind/igennem.
Når jeg reloader linket, der ender på #new, kommer jeg så hurtigt ind, men er så kommet til det sidste indlæg.
Alt i alt, det virker som om, når der er nye indlæg efter sidste besøg går staller siden/tråden.
Jeg synes det blev værre og værre, og der var ikke længere noget system i hvornår det kørte langsomt.
Men nu har jeg tilsyneladende fixet det.
Har tilføj "127.0.0.1 openx.newz.dk" til min hosts fil og nu kører sitet 10 gange så hurtigt.
Synes bare i skulle vide det.
Men nu har jeg tilsyneladende fixet det.
Har tilføj "127.0.0.1 openx.newz.dk" til min hosts fil og nu kører sitet 10 gange så hurtigt.
Synes bare i skulle vide det.
Jeg har godt lagt mærke til at den bruger lang tid til at hente alle elementerne hvis der er mange posts i tråden. Men dte har ikke været så slemt, synes jeg.
Det er lidt af et hack du har lavet :D
Det er lidt af et hack du har lavet :D
onetreehell (5) skrev:Det er lidt af et hack du har lavet :D
Ja det er helt vildt !
Giv det lige et forsøg, og se om det ikke kører meget hurtigere.
Jeg mener der er kæmpe forskel.
Jo, det ser rigtigt nok ud til at være hurtigere. Openx er vist deres ad-server. Så jeg tror jeg har fjernet alle ads (lol).
EDIT:
Jeg sidder og lytter på port 80, og jeg får ingen requests. Så jeg ved ikke om det faktisk gjorde nogen forskel...
EDIT:
Jeg sidder og lytter på port 80, og jeg får ingen requests. Så jeg ved ikke om det faktisk gjorde nogen forskel...
Nu har jeg udkommenteret det og der er stor forskel.
Chrome siger "Waiting for openx.newz.dk..." i mega lang tid, hvis ikke den går helt i stå.
Chrome siger "Waiting for openx.newz.dk..." i mega lang tid, hvis ikke den går helt i stå.
SlettetBruger (13) skrev:dig der er noget galt med ^^ har aldrig oplevet det :p
Du må være for langsom til at bemærke det.
Jeg får godt nok en request når jeg går ind på newz.dk i chrome.
ps.
Underlig User-Agent chrome har:
"Jeg tror lige jeg lader som om jeg er mozilla... nej, webkit! nej, konqueror! Nej, chrome!, nej safari!!"
Nåja, jeg bruger opera normalt. Den gider åbenbart ikke at sende reqs til openx.newz.dk
ps.
Underlig User-Agent chrome har:
Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US) AppleWebKit/533.2 (KHTML, like Gecko) Chrome/5.0.342.9 Safari/533.2
"Jeg tror lige jeg lader som om jeg er mozilla... nej, webkit! nej, konqueror! Nej, chrome!, nej safari!!"
Nåja, jeg bruger opera normalt. Den gider åbenbart ikke at sende reqs til openx.newz.dk
Nogle browsere venter længere tid end andre, førend de renderer siden. Det er bl.a. derfor jeg har skiftet tilbage til Firefox (fra Chrome v5), da det hænder, at man skal vente længere, som I også fortæller. I stedet for at blokere for deres ads, kan du da bare skifte browser. :P
Prøv lige et par browsere, og rapportér, hvordan den står til.
Prøv lige et par browsere, og rapportér, hvordan den står til.
Alle ved at beta betyder noget andet for google end for resten af it-verden. :)
Alle ved at beta betyder noget andet for google end for resten af it-verden. :)
røvskæg (10) skrev:#9
Kører du firefox+adblock ?
Jeg kører chrome+adblock, jeg tror den henter ads'ne og så skjuler dem, jeg kunne godt tro firefox slet ikke henter dem.
...
Det er nemlig sådan det hænger sammen, hvilket også gør at adblockeren i chrome ikke er andet end kosmetisk.
Bruger selv Chrome uden nogen addons på Win7 64 bit, uden at have oplevet dit problem, men jeg vil da lige teste din løsning alligevel når jeg kommer hjem og se om den giver nogen hastighedsforbedring.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.