mboost-dp1

newz.dk husker ikke mobil-login

Gå til bund
Gravatar #1 - holmen
15. sep. 2009 09:56
Når jeg har været logget på newz med min mobil (nyeste opera mini) og lukker browseren og går ind på newz senere, husker den ikke mit login.
Jeg har klikket "husk mig" af. Mit login bliver husket på bl.a. hotmail og facebook (skammer mig). Jeg vil næsten sige at jeg besøger newz fra min mobil sjældnere, fordi jeg skal logge ind hver gang.
Er det newz der har en mangel, eller er det min browser den er gal med?
Gravatar #2 - chreddy
15. sep. 2009 10:00
Jeg har samme problem.. Jeg bruger også Opera Mini på min telefon..
Jeg har endda prøvet før, at den slet ikke ville logge mig ind, uanset hvad jeg gjorde.. OGSÅ selvom jeg skrev alt rigtigt.. :S
Gravatar #3 - Mandalae
15. sep. 2009 10:09
Når du benytter nettet på en telefon får du ny IP hver eneste gang, derfor skal du logge ind på newz hver eneste gang du genstarter din browser.
Gravatar #4 - holmen
15. sep. 2009 11:23
Jeg troede newz lagde en småkage på telefonen som i det mindste huskede brugernavn og kode, så man bare skulle trykke ok. Cookies er sat til socket (?) Alternativt kan jeg vælge http.
Gravatar #5 - Mandalae
15. sep. 2009 11:25
#4,

Så vidt jeg ved bliver der ikke lagt en cookie med det info, det er browseren selv der husker det. Jeg skal ikke kunne svare på om din mobilbrowser kan gøre det også :)
Gravatar #6 - Emil
15. sep. 2009 11:30
Jeg har samme problem, og det er røv træls!
Gravatar #7 - Mandalae
15. sep. 2009 11:37
#6,

Også på din mobil?
Gravatar #8 - MiniatureZeus
15. sep. 2009 13:14
Samme problem her.. på iPhone med Safari...
Gravatar #9 - trylleklovn
15. sep. 2009 13:23
#8 Du kan bare sætte den til at auto-udfylde brugernavn og pass. gør det lidt lettere.
Gravatar #10 - Mort
15. sep. 2009 13:28
Newz har en sikkerhedsfunktion der gør at hvis man har skiftet IP addresse et antal gange, så skal man logge ind på ny. Jeg ved godt det er et sikkerhedstiltag, spørgsmålet er om der virkelig er behov for det eller om det generer mere end det gavner ?
Gravatar #11 - Emil
15. sep. 2009 14:23
#7 > ja, på min mobil med Opera Mini
Gravatar #12 - Mandalae
15. sep. 2009 15:01
Der er ikke rigtig noget jeg kan gøre ved det. IP checket bliver ikke fjernet og hvis din browser ikke selv husker brugernavn og login gør vi ikke noget yderligere.

Jeg vil foreslå at I går til Opera med problemet. Det må næsten være en fejl at de ikke har muligheden for at huske passwords.
Gravatar #13 - Chewy
16. sep. 2009 00:33
@1

Det har været et problem lige siden at Newz skiftede til den nye version.
Holdningen dengang og som det ser ud stadigvæk, er at der ikke bliver rettet på det.
Det jeg har gjort er at droppe Newz på min telefon, og nøjes med at tjekke nyheder og diskussioner herfra når jeg sidder foran min computer.
Tilgengæld bruger jeg så RSS hub, og har et butt load af feeds både danske og udenlandske. Det er ikke optimalt, men sådan bliver det så nødt til at være...

@12
Problemet er ikke så meget at browseren ikke kan huske brugernavn og adgangskode. Men at hele siden skal loades førend at brugernavn og kode bliver udfyldt.
Og der mener jeg ALT på siden, inkl. reklamer.
Hvilket godt kan tage et stykke tid. Oftest bliver de sider jeg besøger aldrig fuldt loaded førend jeg har læst hvad jeg skulle.
Dvs. at man selv med HI3Gs relativ hurtige forbindelse skal vente op til 2 minutter (ekstremt tilfælde) før at brugernavn og kode automatisk bliver udfyldt. Og så derefter skal til at loade siden igen..
Som du ved er nørder langt fra tålmodige mennesker (bare se på hvordan nogle nørder går op i ms når det kommer til loadtider). Og det tager simpelthen for langtid til at man (eller måske rettere jeg) gider at vente. Specielt når jeg på den samme tid kan nå at få et overblik over de første 30 nyheder via RSS Hub.

Så der er ikke tale om en decideret fejl i hverken Newz.dk, PIE eller Opera Mobile (Jeg kan ikke udtale mig om Safari til iphone, da den er crashet samtlige af de gange jeg har prøvet Newz.dk i den). Men nærmere om nogle detaljer der sammenlagt gør det uoverskueligt at benytte siden på mobilen...
Gravatar #14 - terracide
16. sep. 2009 05:10
Det samme sker, hvis i hopper fra DSL til 3G bredbånd...newz.dk husker ikke login....eller fra 3G til DSL...
Gravatar #15 - Mandalae
16. sep. 2009 08:01
#13,

Der ligger en mobilversion i pipeline, der er dog stadig ingen deadline på så jeg vil ikke love hvornår den er færdig.

Vi kommer til at skulle bruge nogle betatestere, da jeg selv kun har en iPhone, men der skal nok komme mere om det når vi har noget at vise frem.

Det må vel være løsningen på de problemer du beskriver.
Gravatar #16 - Emil
16. sep. 2009 10:34
Jeg kan informere om, at den nye Opera Mini 5 Beta stadig ikke forbliver logget ind, når man går ud og ind af programmet. Til gengæld kan denne nye udgave huske passwords, så det eneste man skal, er at trykke på "Log in" knappen :)

http://newz.dk/opera-klar-med-beta-af-opera-mini-5
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login