mboost-dp1
newz.dk's udvikling
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Det her er egentligt mest en henvendt til folkene bag newz, men det kan være nogle af brugerne også kan svare, eller har flere spørgsmål i samme stil.
Jeg vil gerne høre hvad planerne for newz er? Da jeg i sin tid kom med var det "nyheder af brugerene til brugerne" som bar det hele, nu er det så blevet lidt mere seriøst og der skal tjenes penge, hvilket også er forståeligt nok, men det er stadigvæk brugerne som er kilden til pengene.
Der er de sidste par år kommet en række opdateringer til newz, bl.a. det nye design som tillader en del ting, men som mange i sin tid var utilfredse med, personligt har jeg vænnet mig til det, men det er stadig ikke en favorit, senest så en opdatering af loginsystemet, en ting som jeg slet ikke kan forstå der er brugt tid på at lave, når brugerne har givet udtryk for så mange andre ting som de hellere vil have, bl.a. en mobil version af sitet, betaling for reklame frihed og andre ting(se evt. den uservoice liste som det er meldt ud ikke vil blive brugt alligevel)
Det er dog ikke fordi der ikke er kommet gode ting, bl.a. railgun ser jeg som en god sektion selvom jeg ikke bruger den selv.
Men generelt så føler jeg det ikke som at newz tager sine brugere så seriøst længere som det virkede til de blev gjort engang, og jeg har taget konsekvensen nu og har bedt Adblock fjerne reklamerne fra siden, newz.dk er det eneste nyhedssite jeg kommer på hvor jeg ikke kan læse en eneste nyhed uden at scrolle og det mener jeg ikke er acceptabelt.
Ja jeg kan sagtens finde et andet site at bruge hvis jeg er utilfreds, men jeg kan faktisk godt lide brugerne på sitet og også nyhederne som bliver postet på sitet, men udviklingen af sitet kan jeg ikke lide.
TL,DR: Tud tud tud, hvad er folkene bag newz's plan med sitet?
Jeg vil gerne høre hvad planerne for newz er? Da jeg i sin tid kom med var det "nyheder af brugerene til brugerne" som bar det hele, nu er det så blevet lidt mere seriøst og der skal tjenes penge, hvilket også er forståeligt nok, men det er stadigvæk brugerne som er kilden til pengene.
Der er de sidste par år kommet en række opdateringer til newz, bl.a. det nye design som tillader en del ting, men som mange i sin tid var utilfredse med, personligt har jeg vænnet mig til det, men det er stadig ikke en favorit, senest så en opdatering af loginsystemet, en ting som jeg slet ikke kan forstå der er brugt tid på at lave, når brugerne har givet udtryk for så mange andre ting som de hellere vil have, bl.a. en mobil version af sitet, betaling for reklame frihed og andre ting(se evt. den uservoice liste som det er meldt ud ikke vil blive brugt alligevel)
Det er dog ikke fordi der ikke er kommet gode ting, bl.a. railgun ser jeg som en god sektion selvom jeg ikke bruger den selv.
Men generelt så føler jeg det ikke som at newz tager sine brugere så seriøst længere som det virkede til de blev gjort engang, og jeg har taget konsekvensen nu og har bedt Adblock fjerne reklamerne fra siden, newz.dk er det eneste nyhedssite jeg kommer på hvor jeg ikke kan læse en eneste nyhed uden at scrolle og det mener jeg ikke er acceptabelt.
Ja jeg kan sagtens finde et andet site at bruge hvis jeg er utilfreds, men jeg kan faktisk godt lide brugerne på sitet og også nyhederne som bliver postet på sitet, men udviklingen af sitet kan jeg ikke lide.
TL,DR: Tud tud tud, hvad er folkene bag newz's plan med sitet?
Generelt er jeg enig i mange af dine synspunkter. Det virker umiddelbart som en meget skæv prioritering af udviklingsområder. Jeg har svært ved at forestille mig at nogen klagede eller havde problemer med det gamle loginsystem?
Som du påpeger er en mobilversion af siden meget efterspurgt, så det bør klart være det der fokuseres på imo.
Angående reklamer på sitet tog jeg konsekvensen ved den sidste "lyd ved mouseover" reklame. Jeg har nu også AdBlock til at fri mig for de rædsler fremover. Synd og skam ....
Som du påpeger er en mobilversion af siden meget efterspurgt, så det bør klart være det der fokuseres på imo.
Angående reklamer på sitet tog jeg konsekvensen ved den sidste "lyd ved mouseover" reklame. Jeg har nu også AdBlock til at fri mig for de rædsler fremover. Synd og skam ....
Colapusheren (2) skrev:Jeg har svært ved at forestille mig at nogen klagede eller havde problemer med det gamle loginsystem?
Nu taler jeg lige som almindelig bruger. Jo, der var en del problemer med login-systemet, bl.a. ip-checket, der ofte gjorde det umuligt at logge på fra forbindelser som skifter ip med jævne mellemrum, bl.a. Arrivas internet i togene.
Dertil kommer, at det jo er smart at være på forkant med tingene. Lad os nu sige, at newz Media vil udvide med en ny sektion omkring tastaturer, lad os kalde den keyboardz.dk, så har man i princippet allerede adskillige tusinde brugere til siden - lidt i samme dur som Google har fælles login til Gmail, YouTube, Blogger osv :)
PS: I øvrigt har jeg da spottet en del ønsker omkring nye muligheder i forbindelse med profilsystemet, så jeg kunne velsagtens forestille mig, at dette er første skridt i retningen af et mere avanceret profilstyringssystem, måske med et andet karmasystem?
Du glemte "*hint* *hint* *GG* smiler", etc.Emil (6) skrev:[...] så jeg kunne velsagtens forestille mig, at dette er første skridt i retningen af et mere avanceret profilstyringssystem, måske med et andet karmasystem?
Mit syn på dine punkter..
Loginsystemet:
Som jeg ser det er det en god ting for newz på længere sigt, men lige nu og her skaber det selvfølgelig nogle problemer for brugerne. Det er acceptabelt synes jeg.
Udover det så har der, som #6 nævner, efterhånden været mange efterspørgsler på at få ip checket væk.
Prioritering:
En mobil løsning havde jeg også hellere set end loginsystemet, men omvendt så kan det kun gøre mobil oplevelsen bedre at der nu er et fælles login. Både nu og i fremtiden.
Det samme med brugerbetaling istedet for reklamer.. Det kan nu gøres ens for brugeren over hele linjen, dvs inkl. filmz.
På mit gamle arbejde kørte vi i 2 år et projekt der gjorde os i stand til at være klar med en ny lokation i løbet af meget kort tid.. Jeg kunne forestille mig det er noget ala det samme newz er igang med, og ikke mindst for at få samling på tingene.
Læsbart materialet:
Udenfor arbejdstid bruger jeg kun min 13" med 1280x800 skærmopløsning og jeg kan som regel læse hele den første nyhed, og det synes jeg egentlig er fint nok.. Det tager alligevel ikke mere end et splitsekund at trykke space eller scrolle ned.
Udover det så er sitet nød til at have nogle reklamer (jer/os der har lyst til at betale kan jo kun håbe der kommer en mulighed for det snart) og med 2-3 reklamer per side og så mange krav fra brugerne til reklamerne, så synes jeg ikke det kan gøres meget anderledes når der samtidig skal tjenes penge.
Alt i alt:
Jeg er rimelig tilfreds, men der er selvfølgelig altid plads til ændringer.. :)
Loginsystemet:
Som jeg ser det er det en god ting for newz på længere sigt, men lige nu og her skaber det selvfølgelig nogle problemer for brugerne. Det er acceptabelt synes jeg.
Udover det så har der, som #6 nævner, efterhånden været mange efterspørgsler på at få ip checket væk.
Prioritering:
En mobil løsning havde jeg også hellere set end loginsystemet, men omvendt så kan det kun gøre mobil oplevelsen bedre at der nu er et fælles login. Både nu og i fremtiden.
Det samme med brugerbetaling istedet for reklamer.. Det kan nu gøres ens for brugeren over hele linjen, dvs inkl. filmz.
På mit gamle arbejde kørte vi i 2 år et projekt der gjorde os i stand til at være klar med en ny lokation i løbet af meget kort tid.. Jeg kunne forestille mig det er noget ala det samme newz er igang med, og ikke mindst for at få samling på tingene.
Læsbart materialet:
Udenfor arbejdstid bruger jeg kun min 13" med 1280x800 skærmopløsning og jeg kan som regel læse hele den første nyhed, og det synes jeg egentlig er fint nok.. Det tager alligevel ikke mere end et splitsekund at trykke space eller scrolle ned.
Udover det så er sitet nød til at have nogle reklamer (jer/os der har lyst til at betale kan jo kun håbe der kommer en mulighed for det snart) og med 2-3 reklamer per side og så mange krav fra brugerne til reklamerne, så synes jeg ikke det kan gøres meget anderledes når der samtidig skal tjenes penge.
Alt i alt:
Magten (8) skrev:Mit syn på dine punkter..
Loginsystemet:
Prioritering:
Læsbart materialet:Udenfor arbejdstid bruger jeg kun min 13" med 1280x800 skærmopløsning og jeg kan som regel læse hele den første nyhed, og det synes jeg egentlig er fint nok.. Det tager alligevel ikke mere end et splitsekund at trykke space eller scrolle ned.
Alt i alt:
+1, dog lige med undtagelse af gravatar som er noget juks, hvis man ikke har det i forvejen.
Desuden, ang. reklamer så synes jeg newz.dk er meget moderat. Både med antallet af reklamer (2 der lige springer op og så den nederste som man sjældent lægger mærke til)
Derudover så er 50 % af reklamerne, stilfærdige reklamer for søstersiderne, som faktisk er rigtig rare (Det er stort set altid via de "reklamer" at jeg kommer på filmz og railgun) og meget stille og roligt.
Desuden, resten af reklamerne (hvor 80 % er fra Microsoft?) er da også meget stilfærdige, uden det vilde bling bling eller sindsyge ting og sager.
Faktisk så er det da næsten ekstremt hvor langt newz.dk gør, for at gøre folk tilfredse hvis der f.eks. er lyd på reklamen..
Ser dog frem til, at de der vil kan få lov til at betale sig fra reklamerne, så er man da fri for at høre på brokken ; )
Daniel-Dane (7) skrev:Du glemte "*hint* *hint* *GG* smiler", etc.
Jeg har ikke været inddraget i grundlaget for et nyt loginsystem, ikke mere end jeg har tilkendegivet min utilfredshed med at skulle logge ind, hver gang jeg skifter ip, samt at jeg ikke kan logge ind fra toget af, så jeg ved ikke mere end andre :)
Men når det så er sagt, så er det allerede blevet udtalt, at beslutningen om at indføre reklamefri side mod betaling er taget og blot venter på at blive indført. Fra en sådan beslutning bliver taget plejer der ikke at gå alt for lang tid.
Men angående mobilside kan jeg kun sige +1. Jeg skal dog ikke kunne sige, om det rent økonomisk er forsvarligt, altså om reklamerne til mobiltelefoner giver så lidt, at det er der, problemet ligger.
Men som sagt, jeg udtaler mig som bruger af newz.dk, for jeg har ingen nævneværdig insiderviden omkring ovenstående.
plazm (1) skrev:(...) senest så en opdatering af loginsystemet, en ting som jeg slet ikke kan forstå der er brugt tid på at lave, når brugerne har givet udtryk for så mange andre ting som de hellere vil have, bl.a. en mobil version af sitet, betaling for reklame frihed og andre ting(se evt. den uservoice liste som det er meldt ud ikke vil blive brugt alligevel)
Jeg forestiller mig, at det var en nødvendig ændring ift. den fortsatte udvikling af både newz.dk og newz Media.
Ikke at der var nogle, der efterspurgte den, som du også nævner (udover IP-delen), men jeg har intet imod, at crewet bag newz.dk tænker så langt frem, at de implementerer en feature, før det bliver bidende nødvendigt.
At de så har lavet den så hamrende amatøragtigt, hvis jeg må være så ærlig, det er en anden snak. Umiddelbart er jeg derfor positiv over for tiltaget, men jeg mener, at designet er helt, heeeelt forkert.
Daniel-Dane (11) skrev:Du går stille og rolig uden om "måske med et andet karmasystem". Nu tolker jeg lige...
Du tolker skam bare løs, men i så fald overfortolker du :) Jeg giver mit bud ud fra mine efterhånden mange år på newz.dk som bruger og min utrættelige læsen enhver tråd igennem, der har noget med siden og dens udvikling at gøre.
Hehe, det minder mig om, at jeg læste en artikel i Politiken for nyligt, hvor en række politikere mener, at de politiske kommentatorer overfortolker alting (især spin). De har til dels ret, men det fænger (hmm, nok ikke det rette ord... men jeg kan godt lide tanken) mig alligevel lidt, at du nu lyder som en politiker.
Jeg og vandfarve står ved; Der er en karmarevolution under oprejsning. (10hi f9z oprejsning.)
Jeg og vandfarve står ved; Der er en karmarevolution under oprejsning. (10hi f9z oprejsning.)
Det vil jeg da også mere end gerne, men mine forudsigelser skal nok vise sig at være sande.vandfarve (17) skrev:Jeg vil gerne beholde det gamle system.
Vedrørende vores prioritering omkring loginsystemet, så var det blandt vore tanker, at her har vi et projekt, hvor det set ude fra, ikke er meget der bliver ændret. Især ikke, når man tænker på, at der er langt flere læsere end brugere.
Der har været tale om et ret stort projekt, hvor de største ændringer er sket "under overfladen". Omkring selve designet har vi i første omgang valgt, at det skulle være simpelt. Ingen tvivl om det nok kan laves mere lækkert, og det er også på vores liste over hvad vi skal have lavet.
Årsagen til at lave et nyt system i første omgang, er dog som et par stykker har gættet sig til, at vi har ønsket at tænke lidt fremad og gøre det nemmere for os selv, hvis vi ønsker at lave et nyt site. Dertil kommer, at der rent faktisk var nogle problemer med den gamle løsning.
Vi kiggede på nogle af de ting vi forudser, der skal laves på vore eksisterende sites, og kunne se, at den nuværende platform manglede en større ensartethed, hvilket vi gerne vil lave om, så det i fremtiden er nemmere at vedligeholde dem. Udgangspunktet er at lave et godt grundlag, heriblandt tæller et fælles loginsystem.
Der skal sikkert pudses lidt af på systemet de kommende dage, men med projektet færdiggjort, er det tid til at komme videre. Hvad det næste større projekt bliver, er lidt for tidligt at komme ind på, men jeg kan love jer, at vi konstant lytter til hvad brugerne har på hjertet.
Der har været tale om et ret stort projekt, hvor de største ændringer er sket "under overfladen". Omkring selve designet har vi i første omgang valgt, at det skulle være simpelt. Ingen tvivl om det nok kan laves mere lækkert, og det er også på vores liste over hvad vi skal have lavet.
Årsagen til at lave et nyt system i første omgang, er dog som et par stykker har gættet sig til, at vi har ønsket at tænke lidt fremad og gøre det nemmere for os selv, hvis vi ønsker at lave et nyt site. Dertil kommer, at der rent faktisk var nogle problemer med den gamle løsning.
Vi kiggede på nogle af de ting vi forudser, der skal laves på vore eksisterende sites, og kunne se, at den nuværende platform manglede en større ensartethed, hvilket vi gerne vil lave om, så det i fremtiden er nemmere at vedligeholde dem. Udgangspunktet er at lave et godt grundlag, heriblandt tæller et fælles loginsystem.
Der skal sikkert pudses lidt af på systemet de kommende dage, men med projektet færdiggjort, er det tid til at komme videre. Hvad det næste større projekt bliver, er lidt for tidligt at komme ind på, men jeg kan love jer, at vi konstant lytter til hvad brugerne har på hjertet.
Men angående mobilside kan jeg kun sige +1. Jeg skal dog ikke kunne sige, om det rent økonomisk er forsvarligt, altså om reklamerne til mobiltelefoner giver så lidt, at det er der, problemet ligger.Man kunne så evt. tilbyde mobilsiden, som en mulighed for dem der alligevel har valgt at slippe for reklamerne, når den tid kommer.
Lidt "custom CSS" kan nemt skjule reklamerne uden at det mindsker antal visninger.
Jeg formoder det er yderst begrænset hvor mange der klikker på de reklamer (jeg gjorde ihvertfald ikke da jeg havde dem synlige)
Jeg formoder det er yderst begrænset hvor mange der klikker på de reklamer (jeg gjorde ihvertfald ikke da jeg havde dem synlige)
Emil (10) skrev:Men angående mobilside kan jeg kun sige +1. Jeg skal dog ikke kunne sige, om det rent økonomisk er forsvarligt, altså om reklamerne til mobiltelefoner giver så lidt, at det er der, problemet ligger.
På hvilken måde adskiller økonomien sig fra RSS feed'et?
gnarfsan (25) skrev:På hvilken måde adskiller økonomien sig fra RSS feed'et?
Jeg tror sgu heller ikke at RSS-feed med fuld nyhedsvisning er nogen økonomisk god forretning, men der er også forskel på at sætte et simpelt RSS-feed op og det at skulle udvikle en helt ny udgave af newz.dk, evt. med applikationer til iOS og Android. Sidstnævnte koster udviklingsressourcer, som p.t. er meget knappe på siden.
Jeg tvivler ikke på, at der på et tidspunkt kommer en mobil udgave af siderne under newz Media, men listen over planlagte forbedringer og nytiltag er, så vidt jeg er informeret, lang. Så at lave en mobiludgave vil bare betyde, at andre ting bliver skubbet bagud.
Dertil kommer, at det vel ikke kan være så svært at installere en RSS-reader på ens mobiltelefon og smide newz.dk's feed ind i den?
#26:
Hvis det er et stort arbejde at lave en ny template der viser nyhederne på en mobil-venlig måde, ja, så er der vist nogen der ikke tænkte sig om dengang newz v.4 blev til.
(MVC, anyone? For det er vel ikke bare php indlejret i html på kryds og tværs ;) )
Hvis det er et stort arbejde at lave en ny template der viser nyhederne på en mobil-venlig måde, ja, så er der vist nogen der ikke tænkte sig om dengang newz v.4 blev til.
(MVC, anyone? For det er vel ikke bare php indlejret i html på kryds og tværs ;) )
Emil (6) skrev:Google har fælles login til Gmail, YouTube, Blogger osv :)
Grunden til det er Win ved Google er at det er transparent og alligevel føltes som en del af det site man var på. Her føltes løsningen som om login'et foregår eksternt.
Behold de gamle loginbokse. men synkroniser brugernavn og passwords over sites i baggrunden. ?
ja, så er der vist nogen der ikke tænkte sig om dengang newz v.4 blev til.Øhh, var/er du i tvivl om dét?
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.