mboost-dp1

newz.dk teknik serie?

Gå til bund
Gravatar #1 - hmn
25. jun. 2010 15:17
Hej

Vi har i den seneste månedes tid skiftet vores servere ud med en vps løsning, og i den forbindelse har jeg overvejet at skrive nogle artikler om teknikken bag newz.dk

Er det noget i vil være interreserede i, og hvor teknisk skal det i så fald være?

Jeg har overvejet at beskrive de enkelte komponenter vi bruger, samt includere conf filer og indstillinger, så i kan se præcist hvad det er vi benytter.

Så kom med noget feedback, er det noget jeg skal bruge tid på?
Gravatar #2 - arne_v
25. jun. 2010 15:23

Umiddelbart lyder det meget interessant.

Jeg vil foretrække det rimeligt teknisk.

Men ingen garanti for at jeg er typisk.
Gravatar #3 - freesoft
25. jun. 2010 15:32
Ja gerne! Så teknisk som mulig tak :-)
Gravatar #4 - qed
25. jun. 2010 15:45
Jeg synes, det lyder meget interessant. Og jeg synes heller ikke, der er nogen grund til at skrive til laveste fællesnævner. Jeg tilslutter mig de foregående. Hvis folk ikke umiddelbart kan følge med, får de en mulighed for at lære noget nyt :)
Gravatar #5 - squad2nd
25. jun. 2010 15:48

En skide god ide. Som arne_v siger, så ville det være det bedste hvis det var så teknisk som overhovedet muligt. Det kunne jo være der var et kvikt hoved herinde som kunne se evt. fejl-indstillinger etc etc. (teoretisk).
Gravatar #6 - MiniatureZeus
25. jun. 2010 20:21
Lyder yderst interessant, og ja, gerne teknisk :)
Gravatar #7 - gnаrfsan
25. jun. 2010 20:29
Spændende. Gerne meget teknisk. Forstår folk det ikke (inklusiv mig), må man Google/spørge. Jeg står selv overfor noget virtualisering, og det ville være spændende at høre om jeres erfaringer.
Gravatar #8 - Jace
25. jun. 2010 23:30
Meget spændende!

Der er jo sket en masse på sitet de sidste år, så det kunne også være spændende at læse lidt om koden bag sitet, herunder hvor I styrer versioneringer af sitet og udrulning af ny kode fra development-serveren til live-serveren.

Også lidt om hvordan det er at sikre at sitets performance er i orden, mens mængden af data stiger. Et site som f.eks. hol.dk har i hvert fald haft store problemer med at sikre hurtige svartider igennem tiden, men newz.dk er altid super hurtigt. Hvordan dælen gør I det? :)
Gravatar #9 - Windcape
26. jun. 2010 03:39
Det lyder bestemt som en rigtig god ide. Generelt så er mere teknisk indhold på newz altid godt!
Gravatar #10 - Makey
26. jun. 2010 03:57
Nu er der ikke lige noget sted man kan stemme, så må en post jo kunne gøre det: GO FOR IT!

Og gerne med illustrationer, ved ikke hvorfor, men det er som regel sjovt at sidde og glo billeder af servere samtidigt med at man læser om dem.

His det ikke er for meget at bede om, en historisk redegørelse ville også være rigtig lækkert, har ikke været med i så mange år endnu, men så får alle oldfags'ne noget de kan sidde og sukke "de gode gamle dage ja..." over.
Gravatar #11 - Jace
26. jun. 2010 11:05
Makeybussines (10) skrev:
His det ikke er for meget at bede om, en historisk redegørelse ville også være rigtig lækkert, har ikke været med i så mange år endnu, men så får alle oldfags'ne noget de kan sidde og sukke "de gode gamle dage ja..." over.

Her kan du læse lidt om historien: http://web.archive.org/web/20040402183650/www.newz...

Denne info findes vist slet ikke på det nuværende site...
Gravatar #12 - Windcape
26. jun. 2010 14:44

Og se det lækre gamle layout, fra dengang hvor man kunne læse mindst 3 nyheder uden at skulle scrolle.

Ikke som i dag, hvor man kan læse en halv nyhed pga. sindsyge banner-reklamer.
Gravatar #13 - fresch
26. jun. 2010 14:50
Ville elske hvis Newz benyttede Xserv med tilhørende Snow Leopard Server.

Så kunne Apple haters ellers rigtig komme igang ;)
Gravatar #14 - illishar
28. jun. 2010 07:48
Det kan kun blive for lidt teknisk... Omend jeg nu foretrækker sammenhængende tekst. PUSH, POP, NOP-artiklerne kan være lidt drøje at komme igennem.
Gravatar #15 - D_V
28. jun. 2010 08:26
Helt sikkert, og som så mange tidligere har nævnt så teknisk dybdegående som muligt..
Gravatar #16 - inckie
28. jun. 2010 08:42
jada og kildenkoden til newz.dk så kan vi rigtig finde sikkerhedshuller.

Det gælder jeg mig til.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login