mboost-dp1
Newz køre ustabilt
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
jeg har 5-10 gange ikke kunnet poste eller redigere eller direkte mistet hvad jeg har skrevet fordi det ikke blev gemt
wtf !?
wtf !?
Måske skulle du prøveshIT Storm istedet ^_^
Jokes aside, det virker til at være et problem med tiden (hence, Caek skrev kl 17:36 / -49 minutter siden - selvom klokken er 16:48 nu)
Måske skulle du prøve
Jokes aside, det virker til at være et problem med tiden (hence, Caek skrev kl 17:36 / -49 minutter siden - selvom klokken er 16:48 nu)
Har også lagt mærke til at tråde står som om de har nye indlæg, på trods af at der intet nyt er kommet.
...passer fint med at folk poster i fremtiden :)
...passer fint med at folk poster i fremtiden :)
kasperd (7) skrev:Ved nærmere eftertanke, fejlen vender den anden vej. Måske er newz bare skiftet til sommertid lidt før os andre.
Gad vide om deres servere er leveret af Apple o_O
Vi har p.t. lidt problemer med vores forum. Nogle tråde markeres hele tiden som helt nye i tidsstemplet, selv om indlæggene er ældre, og der skulle også være problemer for nogle med at poste et indlæg.
Vi er opmærksomme på det, og håber at fejlen snart er rettet. Beklager meget!
johnny_newz (9) skrev:Vi har p.t. lidt problemer med vores forum. Nogle tråde markeres hele tiden som helt nye i tidsstemplet, selv om indlæggene er ældre, og der skulle også være problemer for nogle med at poste et indlæg.
johnny_newz (9) skrev:
Vi har p.t. lidt problemer med vores forum.
johnny_newz (9) skrev:
lidt
o_O
#10 Vi har prøvet en fællesbøn via Skype, håber det går og at nogen hører os deroppe. Er det bedste man kan gøre når det ligger i skyen alligevel :o)
jeg har hørt fra en af mine venner at mange danske sites bliver DDOS'et lige for tiden... kunne det tænkes at nogen har angrebet jeres servere ?
Det lader til, at fællesbønnen har hjulpet og vi er ovre problemet igen - er der nogle herinde der oplever de nævnte fejl stadig?
Lad os se. Klokken er 16:07, hvis serveren har styr på klokken igen skulle den gerne markere dette indlæg med 16:07.johnny_newz (15) skrev:er der nogle herinde der oplever de nævnte fejl stadig?
Denne gang blev tråden ikke markeret som ulæst med det samme. Det er et godt tegn. Og der står at jeg har 8 minutter mere til at rette mit indlæg. Det er også et godt tegn. Klokken er nu 16:09, og det tror jeg godt serveren er klar over.
Der var heller ikke noget problem med at gemme en ændring på min kommentar. Så jeg tror at problemet er løst. Det er ikke første gang problemet er opstået. Jeg erindrer en tidligere situation hvor newz led under en lignende fejl. Alle symptomer jeg har set peger på at problemet skyldes forkert tid på serveren.
I bør sørge for at bruge en udbyder der holder tiden synkroniseret med NTP. Og så kan I også gøre jeres egen kode lidt mindre følsom overfor spring i tiden. Klokken er nu 16:15, så det må være den sidste rettelse jeg kan nå at lave på denne kommentar.
kasperd (16) skrev:Det er ikke første gang problemet er opstået. Jeg erindrer en tidligere situation hvor newz led under en lignende fejl. Alle symptomer jeg har set peger på at problemet skyldes forkert tid på serveren.
Det er vist ca. en gang om året. Har det da været siden jeg kom på newz.
Nej, Kasper. Nej. Du har dit eget firma at bekymre dig om. Du har alt for mange overspringshandlinger.
kasperd (18) skrev:Hvis nogen tilfældigvis kan finde frem til trådene fra de tidligere gange, så ville det da være interessant at se om der var noget system i hvornår på året det sker.Clauzii (17) skrev:Det er vist ca. en gang om året.
Med den elendige søgefunktion newz er i besiddelse af. vil det tage exorbitante mængder af tid, tror jeg.
Kan kun sige at SNES gik off, og måtte linkes igen, så et eller andet er blevet resettet med det rigtige klokkeslet igen.
Nej, SNES forsvandt ikke hos mig. Andre har også før oplevet, at SNES pludseligt forsvandt. Folk glemmer sikkert bare, at de ikke må ændre i indstillingerne.
Brug desuden Google med "site:newz.dk søgeord", hvis man ønsker at finde noget på newz.dk.
Brug desuden Google med "site:newz.dk søgeord", hvis man ønsker at finde noget på newz.dk.
Nå ja. Den er ved at tage en interessant drejning. Detaljer vil være at finde på siden på et senere tidspunkt.Daniel-Dane (19) skrev:Du har dit eget firma at bekymre dig om.
Det har jeg også tit brugt. Jeg ved dog ikke om Google har indekseret samtlige indlæg på newz. Men der er stadigvæk større chance for at finde det man søger ved at bruge Google. Det samme gælder mange andre sites. Det er få sites som har en søgefunktion som er bedre end blot Google med "site:". Og når det endeligt sker er det som regel fordi de har præsteret at lave et site, som ikke er til at crawle.Daniel-Dane (21) skrev:Brug desuden Google med "site:newz.dk søgeord", hvis man ønsker at finde noget på newz.dk.
kasperd (23) skrev:Det har jeg også tit brugt. Jeg ved dog ikke om Google har indekseret samtlige indlæg på newz.
Hele Newz kan crawles. Alle sider med indlæg kan tilgås gennem Forum. Newz crawles ofte pga. hyppige opdateringer. Jeg ville være overrasket hvis man ikke, med en smule forsinkelse, kan finde samtlige indlæg på Newz.dk.
har ikke oplevet noget på min pc.
dog har min mobil været lidt ustabil(forummet) men tror bare det er nettet på den(går nogle gange i områder med dårlig dækning) og til nyheder bruger jeg min hjemmeside til at se(her har der ikke været den store forskel) da det går hurtigere selvom den ikke er helt perfect(grafisk del).
dog har min mobil været lidt ustabil(forummet) men tror bare det er nettet på den(går nogle gange i områder med dårlig dækning) og til nyheder bruger jeg min hjemmeside til at se(her har der ikke været den store forskel) da det går hurtigere selvom den ikke er helt perfect(grafisk del).
er det ikke noget med at der kan gå op til 24 timer før google har opdateret deres database?
er det ikke noget med at der kan gå op til 24 timer før google har opdateret deres database?
Det afhænger af hvor vigtige Google har vurderet at siderne er. Og hvor nemme de er at crawle. En sitemap der kan vise hvilke sider der er grund til at crawle igen betyder at Google ikke behøver bruge så mange resurser på sider som ikke er ændret og dermed hurtigere kan crawle dem som er ændret.csstener (28) skrev:er det ikke noget med at der kan gå op til 24 timer før google har opdateret deres database?
Derudover vil sider med højere pagerank blive crawlet oftere end sider med lav pagerank.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.