mboost-dp1
Newz Vista?
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
På det seneste er det godt nok begyndt at tage lang tid at loade siden ind - det minder om startup tiden her på min Vista maskine.
Førhen kunne jeg scrolle ned over en ½færdig loadet side og læse headlines'ne, nu hænger siden bare urokkeligt fast, mens div. facebook plugins loades.
Newz har altid været en af mine absolut foretrukne sider, nu orker jeg næsten ikke at gå efter et hurtigt fix længere.
Andre der oplever det samme?
Nogen forbedringer på vej?
Førhen kunne jeg scrolle ned over en ½færdig loadet side og læse headlines'ne, nu hænger siden bare urokkeligt fast, mens div. facebook plugins loades.
Newz har altid været en af mine absolut foretrukne sider, nu orker jeg næsten ikke at gå efter et hurtigt fix længere.
Andre der oplever det samme?
Nogen forbedringer på vej?
Forsiden er tung at danse med nu (især når man har 50 nyheder på den). Der er en lille stump kode til adblocker, som en eller anden har brugt. Den skulle virke godt. Someone post it.
Det var vist også det, han hentydede til. I hvert fald i performance.Hubert (5) skrev:Da jeg så overskriften troede jeg at op mente den nye version af newz svarede til vista.
Om formiddagen er der pludselig flere nyheder, end listen kan rumme.
Om formiddagen er der pludselig flere nyheder, end listen kan rumme.
Problemmet med at bruge hosts filen...
addthis.com, den er sgu fin nok... ud med det lort...
platform.twitter.com, kunne forestille mig den også bliver brugt af twitter selv... Så den derfor vil ødelægge oplevelsen på twitter...
facebook.com, så kan du ikke lege mere på fjæsbog...
Så denne i adblock, som eksistere til firefox, og vist nok også chrome..
Der eksistere vist også noget adblock værk til IE, men mener de koster penge... Så det er rimlig pointless...
Problemmet med at bruge hosts filen...
addthis.com, den er sgu fin nok... ud med det lort...
platform.twitter.com, kunne forestille mig den også bliver brugt af twitter selv... Så den derfor vil ødelægge oplevelsen på twitter...
facebook.com, så kan du ikke lege mere på fjæsbog...
Så denne i adblock, som eksistere til firefox, og vist nok også chrome..
||addthis.com
||facebook.com/plugins/like.php*
||platform.twitter.com/widgets.js
Der eksistere vist også noget adblock værk til IE, men mener de koster penge... Så det er rimlig pointless...
CeriX
Prøv at indsætte følgende i hosts filen..
127.0.0.1 s7.addthis.com
127.0.0.1 platform.twitter.com
127.0.0.1 www.facebook.com
Det burde give en effekt..
Prøv at indsætte følgende i hosts filen..
127.0.0.1 s7.addthis.com
127.0.0.1 platform.twitter.com
127.0.0.1 www.facebook.com
Det burde give en effekt..
http://adblockplus.org/en/
det er et plugin...
Det er så fordi nu vil IE vise en fejl side i den iframe som facebook prøver at loade... pointless...
http://adblockplus.org/en/
det er et plugin...
Det er så fordi nu vil IE vise en fejl side i den iframe som facebook prøver at loade... pointless...
Er det bare mig eller er det CDN newz bruger ikke også periodisk ekstremt sløvt? Her tænker jeg på ting der hentes fra *.zfour.dk ..
Det er jo nok et spørgsmål om DNS og cache. Men overordnet så gør i jo også siden meget meget tung.
En enkelt nyhed, i "kommentar" visning, har 1.6mb grafik, 2 eksterne flash reklamer og 22 eksterne javascript filer der skal loades ind.
Det er altså tæt på i bryder hver eneste uskreven regel om høj client-side performance på websider.
Det er jo nok et spørgsmål om DNS og cache. Men overordnet så gør i jo også siden meget meget tung.
En enkelt nyhed, i "kommentar" visning, har 1.6mb grafik, 2 eksterne flash reklamer og 22 eksterne javascript filer der skal loades ind.
Det er altså tæt på i bryder hver eneste uskreven regel om høj client-side performance på websider.
Til sammenligning bruger dr.dk (forsiden) også omkring 130 requests, men henter kun indhold fra 3 forskellige domæner, og 90% af det er cached.
Samt at billederne som skifter , først bliver loadet ind når der bliver skiftet til dem, og ikke sammen med resten af siden -- modsat newz.dk som henter alting med det samme.
Altså vi kan pege på følgende forbedringer:
- (Meget) mere cache!
- Færre forskellige domæner at hente indhold fra
- Færre eksterne javascripts
- Bedre late-load af billeder.
dr.dk er bygget på ASP.NET og JQuery, og har de samme Facebook/Twitter etc. knapper som på newz.dk, men undersiderne hvor de bruges på, er langt fra ligeså tunge som newz.dk (81 requests, kun 20 af dem eksterne), og de bliver først loadet til sidst (som hmn har ændret newz.dk til at gøre nu).
Nå ja, og så er 97% af dr.dk cached!
Samt at billederne som skifter , først bliver loadet ind når der bliver skiftet til dem, og ikke sammen med resten af siden -- modsat newz.dk som henter alting med det samme.
Altså vi kan pege på følgende forbedringer:
- (Meget) mere cache!
- Færre forskellige domæner at hente indhold fra
- Færre eksterne javascripts
- Bedre late-load af billeder.
dr.dk er bygget på ASP.NET og JQuery, og har de samme Facebook/Twitter etc. knapper som på newz.dk, men undersiderne hvor de bruges på, er langt fra ligeså tunge som newz.dk (81 requests, kun 20 af dem eksterne), og de bliver først loadet til sidst (som hmn har ændret newz.dk til at gøre nu).
Nå ja, og så er 97% af dr.dk cached!
#29: Nu når i nægter at lave en mobil udgave af siden er det nok ikke på sin plads at i samtidigt sætter krav til at brugere har 100Mbit for at bruge siden. Point being at når der ikke kommer en mobil side så er det måske på sin plads at gøre det muligt at loade newz.dk på en su-venlig 2Mbit på under et halvt minut så den måske også er brugbar på en mobil..
#27: Mens siden skiftede loginsystem (og man blev præsenteret for en midlertidig side) var newzmedia-billede væk det halve af tiden her - og så vist jeg husker fra zfour.dk
Så jo, ustabilt og sløvt.
Om det er TDC eller akamai der har problemer er jo sådan set lige meget for mig, det lyder ikke til det ændrer noget at skifte ISP. Så er der jo kun en ting tilbage der kan skiftes..
Så jo, ustabilt og sløvt.
Om det er TDC eller akamai der har problemer er jo sådan set lige meget for mig, det lyder ikke til det ændrer noget at skifte ISP. Så er der jo kun en ting tilbage der kan skiftes..
Windows XP 32bit SP3
Chrome 8
Canal Digital 25/1
E8500 @ 3.16 GHZ
Der er intet på newz.dk som er langsomt for mig at loade overhovedet. Det tager omkring:
1.6sec at loade den totale forside med 20 nyheder.
Det tager omkring 0.36sec at loade twitter/facebook/etc. knapperne.
Så hvor det specifikt går galt for jer andre skal jeg ikke kunne sige.
Chrome 8
Canal Digital 25/1
E8500 @ 3.16 GHZ
Der er intet på newz.dk som er langsomt for mig at loade overhovedet. Det tager omkring:
1.6sec at loade den totale forside med 20 nyheder.
Det tager omkring 0.36sec at loade twitter/facebook/etc. knapperne.
Så hvor det specifikt går galt for jer andre skal jeg ikke kunne sige.
inb4 "network stuff is simple, hvis det virker på min pc er det jer andres maskiner det er galt med".. (ja, det var møntet på #39..)
Jeg har oplevet samme problem, og jeg har testet med Chrome 8, Firefox 3.6 samt Opera 11. Alle tre er langsomme til at loade siden, men det er kun i Chrome, at det decideret påvirker ens navigeringsmuligheder, da de andre fint tillader, at man bruger siden, mens de sidste ting loades færdigt.
I øvrigt testet på en Q6600 @ 2,2 GHz på Windows 7 64 bit
I øvrigt testet på en Q6600 @ 2,2 GHz på Windows 7 64 bit
Min pointe var nu ikke at det er jeres maskiner eller opsætning der er galt med, men mere en besked om at det faktisk virker som det var meningen på specifikke setups.
Lidt off-topic: Min netværks opsætning er monster røv, men kan aldrig få mig selv taget sammen til at sætte det ordentligt op >.<
Min pointe var nu ikke at det er jeres maskiner eller opsætning der er galt med, men mere en besked om at det faktisk virker som det var meningen på specifikke setups.
Lidt off-topic: Min netværks opsætning er monster røv, men kan aldrig få mig selv taget sammen til at sætte det ordentligt op >.<
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.