mboost-dp1

Nyheder - hvor gamle må de være?

Gå til bund
Gravatar #1 - Magten
9. jun. 2011 18:55
Et kort spørgsmål: Hvor gamle må nyheder være for at de kan blive godkendt (eller skrevet af en fra crewet)?

Jeg spørger fordi der på Informations siden står følgende:
Nyhedsværdien af de indsendte nyheder bør ikke være ældre end 3 dage.

Men jeg har flere gang nu fået begrundelsen på nyheder der er 1-2 dage gammel.

Så crew, hjælp os lige så vi ikke spilder vores tid på at finde artikler i ikke gider skrive, tak.
Gravatar #2 - arne_v
9. jun. 2011 19:00

Var det linket eller nyheden som var 1-2 dage gammel?
Gravatar #3 - Slettet Bruger [436078532]
9. jun. 2011 19:00
Der er nogen nyheder der er mere afhængig af tid en andre.

"X fejre Y år idag" fx

Gravatar #4 - Magten
9. jun. 2011 19:08
Både nyheden og linket var 1 dag (arh, 30-31 timer så vidt jeg husker) gammelt sidste gang.

Tja, det var senest i forbindelse med det fejlede Digital Flytning projekt som man har skrevet om 2 gange tidligere:
Igen problemer med offentligt it-projekt

CSC overtager forsinket offentligt it-projekt

Og som nu er færdigt: http://www.version2.dk/artikel/19350-ny-digital-flytteloesning-lynudviklet-og-lanceret-paa-2-maaneder

Jeg ville mene det var ret relevant at følge op.. Men så igen, succes'er sælger ikke lige så godt som skandaler :)
Gravatar #5 - Alrekr
9. jun. 2011 20:37
Magten (4) skrev:
Men så igen, succes'er sælger ikke lige så godt som skandaler :)

Det er da netop en skandale - Prosa kunne ikke holde CSC fra at færdiggøre et projekt (og så endda før tid). Det var nok de satans skruebrækkere..!
Gravatar #6 - arne_v
9. jun. 2011 20:45

Nu udgør PROSA vel kun en del af CSC's ansatte. Noget i størrelsesordenen 1/5.

Så det kan jo sagtens være leveret af en afdeling ude PROSA medlemmer.
Gravatar #7 - onetreehell
9. jun. 2011 22:48
Jeg synes højest de skal være 12 år. Ellers er de for gamle!
Gravatar #8 - LinguaIgnota
9. jun. 2011 22:50
onetreehell (7) skrev:
Jeg synes højest de skal være 12 år. Ellers er de for gamle!

Jeg er helt enig. Men nu taler vi om nyheder, ikke pigebørn.
Gravatar #9 - Wraith
9. jun. 2011 23:06
LinguaIgnota (8) skrev:
Jeg er helt enig. Men nu taler vi om nyheder, ikke pigebørn.

Pigebørn kun??? jeg synes godt nok du er snæversynet!!.. I den alder er der INGEN forskel på kønnene!
Gravatar #10 - Alrekr
9. jun. 2011 23:11
newz-Wraith (9) skrev:
Pigebørn kun??? jeg synes godt nok du er snæversynet!!.. I den alder er der INGEN forskel på kønnene!

Meh... Der begynder at være en forskel efter 6 uger i livmoderen. Jeg ved ikke hvor lille du er, men 18 mm er altså for småt til min tillertrold. Men også kun lige.
Gravatar #11 - Windcape
10. jun. 2011 00:03

Det plejer at være fordi de ikke selv når at skrive dem, og så afviser dem fordi de har stået i kø i dagevis, hvor de så er forældet.

Visse nyheder bliver også hurtigere forældet, end andre. Jeg tror specielt de er kritiske når det er fra de danske medier.
Gravatar #12 - Emil
11. jun. 2011 14:11
Tommelfingerreglen er 2-3 dage, men dermed ikke sagt, at det er noget, vi holder os til fast. F.eks. kan en nyhed fra torsdag aften sagtens komme på mandag formiddag.

Desuden kan der rykkes lidt på grænsen, hvis det vurderes, at nyheden er exceptionel interessant.

Dertil kommer, at hvis en bruger har indsendt en rigtig god, relevant og velformuleret nyhed, som måske er 1-2 dage over grænsen, så kan den sagtens finde vej alligevel. Ingen grund til at kassere godt arbejde, hvis det kan glæde andre.

Og som Windcape også skriver, så forsøger vi at være lidt strengere med nyheder fra danske medier om danske emner, da disse som regel spreder sig til læserne gennem andre kanaler ret hurtigt og derfor sjældent er relevante flere dage efter.

Når der ofte opstår tvivl om begrundelsen for sletning, så hænger det sammen med, at kilden til den indsendte nyhed tit er skrevet flere dage efter den oprindelige kilde til nyheden. Det ses f.eks. tit at danske medier som Comon, FPN og lignende kan finde på at skrive om ting der er op til 2-3 uger gamle. Hvis nyheden så indsendes med henvisning til dette, og vi kan se, at det var 2 uger siden, at f.eks. Reuters første gang berettede om det, ja så gider vi ikke bruge krudt på det.

Alternativt kan forældede men stadig interessante nyheder komme på som WNZ :) Så indsend I bare løs, hvis I mener, I har en nyhed, der ikke er så super afhængig af, at den bliver læst lige nu her - det kan f.eks. være nye gennembrud inden for teknologi eller lignende.
Gravatar #13 - Magten
11. jun. 2011 16:46
Fint fint, det vil jeg have i baghovedet så :)

Og så vil jeg gå ud fra at nyheden nævnt tidligere højst sandynligt var gået igennem på en god dag:D
Gravatar #14 - Chewy
12. jun. 2011 16:22
Ville der være nogen ide i at lave et subforum til alle kasserede nyheder, med dertilhørende debat?
Selvom det er gammel/dårligt formuleret/etc så kan der stadig have interesse for nogen. Og hvis man selv skal "grave" sig frem til forummet og dermed de kasserede nyheder, så kan man ikke rigtigt tillade sig at brokke sig over kvaliteten eller alderen. Men interessante debatter kan stadig opstå.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
12. jun. 2011 16:39
Genialt. Vi laver da bare en bot, som henter alle nyhederne fra listen over de slettede for derefter at lave en tråd i vores eget subforum.
Gravatar #16 - apkat
12. jun. 2011 16:46
Daniel-Dane (15) skrev:
Genialt. Vi laver da bare en bot, som henter alle nyhederne fra listen over de slettede for derefter at lave en tråd i vores eget subforum.

rejectednewz.dk
Gravatar #17 - Alrekr
12. jun. 2011 16:48
apkat (16) skrev:
rejectednewz.dk

rejected.knowyournewz.dk?
Gravatar #18 - Chewy
12. jun. 2011 16:51
@17

Tror du at kynz kan trække det i længden?
Gravatar #19 - apkat
12. jun. 2011 16:52
Alrekr (17) skrev:

rejected.newz.dk?
Gravatar #20 - Chewy
12. jun. 2011 16:54
@19

Jeg tænkte mere noget ala newz.dk/forum/afviste/
Ellers bliver det for "centralt", og bliver sidestillet med railgun/macnation/Raid1 hvilket ikke er tanken...
Gravatar #21 - apkat
12. jun. 2011 16:57
#20, skal railgun/macnation/... så også have sin egen underkategori der er afviste, eller skal de have en samlet der er afviste. Kunne man ikke også bare adde et tag der hedder afvist når man smider dem ud, og kun vise dem på en underside eller lign.
Gravatar #22 - Chewy
12. jun. 2011 17:02
@21
Jeg tænkte noget ala dette:
http://peecee.dk/upload/view/311801
Gravatar #23 - Chewy
12. jun. 2011 17:07
Og så saml alt under det samme subforum...
Gravatar #24 - Daniel-Dane
12. jun. 2011 17:25
Der er dog også en del duplicates.
Gravatar #25 - Mnc
14. jun. 2011 08:32
#17,18,19
Hva faen har i gang i???
Gravatar #26 - Alrekr
14. jun. 2011 10:01
Hvad har du gang i?
Gravatar #27 - Mnc
14. jun. 2011 10:19
Alrekr (26) skrev:
?
?
Gravatar #28 - Alrekr
14. jun. 2011 10:26
Mnc (27) skrev:
Alrekr (26) skrev:
?
?

Igen med de spørgsmålstegn!
Gravatar #29 - Mnc
14. jun. 2011 10:36
Alrekr (28) skrev:

Mnc (27) skrev:

Alrekr (26) skrev:

?

?

Igen med de spørgsmålstegn?

?
Gravatar #30 - onetreehell
14. jun. 2011 10:45

?

?

?

?

?

?

?

?

?

?

Nested quotes R BORKEN!
Gravatar #31 - Systran
14. jun. 2011 11:05
You [all] must be new here...
Gravatar #32 - Chewy
14. jun. 2011 15:45
@25
#17,18,19
Hva faen har i gang i???

Ingen grund til at kassere godt arbejde, hvis det kan glæde andre.

Ville der være nogen ide i at lave et subforum til alle kasserede nyheder, med dertilhørende debat?
Selvom det er gammel/dårligt formuleret/etc så kan der stadig have interesse for nogen. Og hvis man selv skal "grave" sig frem til forummet og dermed de kasserede nyheder, så kan man ikke rigtigt tillade sig at brokke sig over kvaliteten eller alderen. Men interessante debatter kan stadig opstå.

rejectednewz.dk

Tror du at kynz kan trække det i længden?

rejected.newz.dk?

Jeg tænkte mere noget ala newz.dk/forum/afviste/
Ellers bliver det for "centralt", og bliver sidestillet med railgun/macnation/Raid1 hvilket ikke er tanken...

#20, skal railgun/macnation/... så også have sin egen underkategori der er afviste, eller skal de have en samlet der er afviste. Kunne man ikke også bare adde et tag der hedder afvist når man smider dem ud, og kun vise dem på en underside eller lign

Jeg tænkte noget ala dette:
http://peecee.dk/upload/view/311801

Og så saml alt under det samme subforum...

Der er dog også en del duplicates.

Og så burde du være up-to-date...
Gravatar #33 - Mnc
14. jun. 2011 16:54
Alrekr (17) skrev:
[...] ?

Chewy (18) skrev:
@17
[...] ?

apkat (19) skrev:
[...] ?

Skiderik. :(
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login