mboost-dp1
Nyheder med video/billeder
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Kunne være rart, hvis nyheder med video/billeder som standard havde "collapsed" video/billede (gerne som en profilindstilling), til os som ser newz via RDP, så er det relativt tungt med alle de billeder.
Dog et stort plus, at videoer som standard ikke begynder at afspille.
Dog et stort plus, at videoer som standard ikke begynder at afspille.
Desuden, så fylder billederne praktisk talt intet, så hvis du oplever problemer pga. overbelastet båndbredde, så skyldes det højst sandsynligt den ene eller begge af to ting:
1) (Flash-)film
2) (Flash-)reklamer
Begge ting kan fjernes via Fx og Chrome med Flashblock. Chrome er desuden noget lettere, så jeg vil anbefale dig at bruge det først.
1) (Flash-)film
2) (Flash-)reklamer
Begge ting kan fjernes via Fx og Chrome med Flashblock. Chrome er desuden noget lettere, så jeg vil anbefale dig at bruge det først.
DiZaster (4) skrev:Har oplevet nogle videolinks hvor man ikke kunne pre-loade videoen (Ved at trykke pause og lade videoen loade en fornuftig buffer).
Det er vel afspillerens funktions fejl og ikke newz'. Afspillerne varierer jo alt efter hvilken kilde, newz henter nyheden og videoen fra.
#2 RSS har ikke kommentarer med, medmindre jeg skal tage dem ét af gangen?
#3 Tvivler på båndbredden er problemet - billeder (og især bevægelige ting) er bare sløvt over RDP, især når man kører mod en aldrende XP'er.
Og lidt voldsomt at skifte browser bare for det, og var rart, at jeg kunne se dem, når jeg ikke kører RDP, derfor det var nemmere lige med en "folde ud"-knap ligesom kommentarer med dårlig karma. (afhængig af sine indstillinger)
#3 Tvivler på båndbredden er problemet - billeder (og især bevægelige ting) er bare sløvt over RDP, især når man kører mod en aldrende XP'er.
Og lidt voldsomt at skifte browser bare for det, og var rart, at jeg kunne se dem, når jeg ikke kører RDP, derfor det var nemmere lige med en "folde ud"-knap ligesom kommentarer med dårlig karma. (afhængig af sine indstillinger)
TheAvatar (8) skrev:Og lidt voldsomt at skifte browser bare for det, og var rart, at jeg kunne se dem, når jeg ikke kører RDP, derfor det var nemmere lige med en "folde ud"-knap ligesom kommentarer med dårlig karma. (afhængig af sine indstillinger)
Du vil ikke skifte browser, men du mener ikke det er voldsomt at udvikle en ny feature til en bruger, fordi han/hun læser newz over RDP?
Jeg tror der er gode chancer for at der er under 10 brugere på newz der benytter RDP til at læse nyheder, så jeg vil til enhver tid mene at det er nemmere at de få skifter browser end at vi skal bruge tid på at udvikle en ny feature.
Dermed ikke sagt at jeg ikke vil lave det hvis det bliver bestemt at det er en god idé, det var bare et sjovt argument.
Altså - mener det er voldsomt, at jeg skal skifte browser bare for det, hvis det var en feature andre også synes var interessant (hvilket det så ikke ser ud til).
Og lyder næsten utroligt, at ud af så mange nørder, at jeg er den eneste, som bruger en remote teknologi (værende RDP, Citrix, VNC whatever).
Jeg klarer mig, men foreslog det i håb om, at mange andre ville have samme problemstilling - derfor et browserskifte for mit vedkommende er i overkanten - og har allerede to browsere installeret - skal jeg nu pludselig have 3? Og det skal jo ikke bare være noget "blocker", fordi jeg jo normalt godt vil se videoer og sådanne - bare ikke når jeg kører RDP.
Og lyder næsten utroligt, at ud af så mange nørder, at jeg er den eneste, som bruger en remote teknologi (værende RDP, Citrix, VNC whatever).
Jeg klarer mig, men foreslog det i håb om, at mange andre ville have samme problemstilling - derfor et browserskifte for mit vedkommende er i overkanten - og har allerede to browsere installeret - skal jeg nu pludselig have 3? Og det skal jo ikke bare være noget "blocker", fordi jeg jo normalt godt vil se videoer og sådanne - bare ikke når jeg kører RDP.
#10: Jeg kan ikke forstå hvordan du kan brokke dig over billeder i fht. de flash animationer (reklamerne) over RDP. Det er dem der trækker tænder - og for at få dem væk skal du enten fuske med hosts-filen eller skifte browser (eller knalde sikkerhedsindstillingerne voldsomt højt op...).
Ellers: http://newz.dk/feeds Jebuz.
Ellers: http://newz.dk/feeds Jebuz.
#11 Fordi min hjemmemaskine, som jeg altid har en session til, også altid har en fane med Newz åben - så det er sådan set bare nemhedsgrunde - og så holder jeg alt privat for sig, og arbejde for sig. Og så kan jeg læse videre når jeg er hjemme igen, og nogle gange åbner jeg også eksterne links herfra, og eksterne links kan være potentielt skadelige, og har derfor intet at gøre på min arbejdsmaskine. Newz er for mig i "sjov og spas"-afdelingen - dermed ikke sagt, at jeg ikke kan og må læse Newz i arbejdstiden.
#12 Jeg er firmaets IT-admin.
#13 Hosts-filen må jeg indrømme, så jeg er en af de tarveligt Newzbrugere... Netop af samme grund.
Og feedsoversigten har ikke kommentarer med, og på 9/10 nyheder, læser jeg også en stor del af kommentarerne.
#12 Jeg er firmaets IT-admin.
#13 Hosts-filen må jeg indrømme, så jeg er en af de tarveligt Newzbrugere... Netop af samme grund.
Og feedsoversigten har ikke kommentarer med, og på 9/10 nyheder, læser jeg også en stor del af kommentarerne.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.