mboost-dp1

Potentiel udvidelse: Generel nyhedsside?

Gå til bund
Gravatar #1 - krainert
6. nov. 2010 13:31
Greetings,

De tre hovedgrunde til at jeg benytter newz og dets søstersider er følgende:
- Godt nyhedsflow (næsten) uden nyheder irrelevante for emnets aktuelle udvikling
- God teknik, generent velfungerende system, glimrende muligheder for brugerdeltagelse, ...
- En god brugerbase med engagerede og ofte seriøse brugere

Ovenstående er svært til umuligt at finde på generelle nyhedssider. Derfor tænker jeg, at det måske ville være interessant for newz.dk at udvide med en side til generelle nyheder, evt. fungerende som newz.dk/Railgun/etc. med brugerbidrag og korte sammenfatninger baseret på andre siders nyheder som kilder. Som jeg ser det, er den brugerorienterede tilgang en af newz' største forcer.

Any thoughts?
Gravatar #2 - Systran
6. nov. 2010 14:55
Tror du netop ikke, at der kommer en masse skufler på siden, hvis den blev til en generel nyhedsside?

Jeg synes, det er fedt, at newz er bibeholdt til et niche-publikum.
Gravatar #3 - Chewy
6. nov. 2010 19:17
Er overbevist om at det vil give problemer med sammenslutningen af aviser (kan ikke huske hvad de kalder sig lige pt), der får dem som newz.dk allerede har været igennem til at ligne vand.. Så tror ikke at du skal regne med det..
Gravatar #4 - zin
8. nov. 2010 07:57
Så længe jeg får lov til at beholde mit newz.dk og ikke skal til at igennem flere sære indstillinger eller opsætning for at holde på det som det nogenlunde er nu (uden nyheder om f.eks. politik eller lign.) så ser jeg, som så, ingen grund til ikke at "udvide" platformen nyhedssmæssigt.
Teknologien er god, ideen er god, og der er ganske muligt også et marked.
Gravatar #5 - mfriis
8. nov. 2010 09:28
Det er ikke noget tilfælde at kun EkstraBladet (næsten) altid har åben for kommentarer på deres nyheder. Så snart der kommer politik eller følelser ind i en debat så bliver den lynhurtigt meget grim. Det er de færreste medier der vil associeres med radikale og yderliggående holdninger og det betyder man er nød til at moderere ret kraftigt.

Hvis Newz.dk begynder at debatere politiske, krimi og lign. nyheder så kommer der lynhurtigt nogle "idioter" der afsporer den ellers oftest pæne debat vi har herinde.

Hvis der kommer en generel nyhedsside så håber jeg det bliver en særskilt side som filmz.dk og ikke integreret i newz.dk som vi har set med Railgun, Macnation og nu IT-Dialog.
Gravatar #6 - zin
8. nov. 2010 09:47
#5: Vi har dog også vores små særlinge her (terracide...).
Gravatar #7 - Daniel-Dane
8. nov. 2010 10:25
ZiN (6) skrev:
#5: Vi har dog også vores små særlinge her (D9 / DeeDee / DooDoo / Daniel-Dane / DD / DanielDane / pusser...).
Fixed.
Gravatar #8 - zin
8. nov. 2010 11:30
#7: Du er sgu ikke nogen særling. :-P
Gravatar #9 - Daniel-Dane
8. nov. 2010 11:40
Jo, jeg er! Jeg er unik ligesom alle andre! Men jeg er godt nok ikke lille.
Gravatar #10 - krainert
9. nov. 2010 13:19
Uhm, right.
I har måske ret i, at den gode ånd ikke kan overføres direkte til generelle nyheder, men jeg tror alligevel, at det er muligt - at dømme efter den nuværende succes med både brugergruppe og ratingsystem. Personligt ville jeg elske en nyhedsside, hvor brugerdebatørerne faktisk havde noget at sige, som det oftest ses her :)
Gravatar #11 - Daniel-Dane
9. nov. 2010 13:24
krainert (10) skrev:
[...] nuværende succes med [...] ratingsystem.
Ikke den helt store succes.
Gravatar #12 - zin
9. nov. 2010 13:25
#11: Uenig. Jeg synes faktisk systemet fungerer fint. Prøv evt. at fjerne den lave karmakrav og set det op på "God". Der er meget, der bliver fjernet... :-)
Gravatar #13 - Daniel-Dane
9. nov. 2010 13:30
Problemet er bare, at der alt for ofte rates efter, om man er enig eller ej. Man skal have lov til at komme med en dum udtalelse, men så skal den altså heller ikke rates irrelevant, når den netop er meget relevant. Eller de tonsvis af tråde, hvor folk rater alle indlæg som informativ.

Især tøzzerne er slemme til det.
Gravatar #14 - krainert
9. nov. 2010 14:06
Subjektiviteten er givetvis et problem, men hvis der gives udtryk for en meget ekstrem holdning, har vi jo "Flamebait", og hvis ikke, må folk nu engang selv have fornuft nok til at være uenig i stilhed eller give udtryk for det i et velovervejet indlæg i stedet for at misbruge systemet. Jeg vil sige, at det er et lille problem med et ellers glimrende koncept.
Gravatar #15 - Adagio
9. nov. 2010 14:21
krainert (1) skrev:
Ovenstående er svært til umuligt at finde på generelle nyhedssider. Derfor tænker jeg, at det måske ville være interessant for newz.dk at udvide med en side til generelle nyheder, evt. fungerende som newz.dk/Railgun/etc. med brugerbidrag og korte sammenfatninger baseret på andre siders nyheder som kilder. Som jeg ser det, er den brugerorienterede tilgang en af newz' største forcer.

På den ene side er jeg enig i at det kunne blive nice, men på den anden side kan det godt gå hen og give store problemer

Jeg elsker den måde Newz er lavet på og ville ønske andre nyheds-sites gjorde det samme. Bruger-diskussionerne er mindst lige så vigtige som nyheden*, kommentarer til nyheder er simple og uden underlige regler**, filter til selv at bestemme hvad du ønsker at se på forsiden*** er bare nogle af de ting jeg savner på andre nyheds-sites

* Altid dejligt at komme i dialog om nyheden og høre andre folks meninger
** Ikke noget med 500 tegn maximum og ikke noget med at man bliver banned for life for at skrive ens mening
*** Så slipper man for alle de irriterende nyheder man ikke gider se. Hvis jeg helt kunne slippe for at se nyheder om de irriterende kongelige hver gang jeg åbner en nyhedsside, så ville det være meget meget meget bedre

---

Hvis newz åbnede op for lidt mere generelle nyheder, så skulle der selvfølgelig være en regel for hvilke "generelle" nyheder der skal vises. Sættes der ikke en grænse, så vil newz jo blive overdynget med generelle nyheder (for ikke at sige at newz staff for endnu mere travlt end de allerede er)

Jeg vil dog personligt mene at de skulle starte med at smide de andre søster-sider herind før man begynder at lave en ny side. Jeg gad godt se filmz siden blive bygget sammen med newz, da jeg ikke bryder mig som meget om filmz siden og savner de funktioner herfra
Gravatar #16 - Pernicious
11. nov. 2010 09:54
Kan godt røbe at et site med generelle nyheder ikke lige er i støbeskeen, langt fra. Der er allerede nævnt en god grund til ikke at bevæge sig ind på det område, den meget usaglige debat, der ofte følger i kølvandet. Bevares, der er også afsporede debatter her på siden :) men forestil dig Nation umodereret, det vil gå helt galt.

Dertil kommer det økonomiske aspekt. Annoncemæssigt vil man henvende sig til en meget bred gruppe af personer og ikke en snæver fokusgruppe. Dermed bliver det meget svært at få en god pris for en annoncevisning, hvilket omvendt vil kræve, at man skal have rigtig rigtig mange visninger, førend et sådan site løber rundt.
Gravatar #17 - Magten
11. nov. 2010 10:02
Daniel-Dane (13) skrev:
Især tøzzerne er slemme til det.
Det er fordi de vil have vores spæde drengekroppe.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login