mboost-dp1
Rant af MS-reklame
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Nu kører den skide sol igen i Microsofts reklamer. Jeg kan knapt nok rulle på siden, når den er der.
/rant
inb4 "skift til Chrome" - Jeg skifter ikke til Chrome.
/rant
inb4 "skift til Chrome" - Jeg skifter ikke til Chrome.
Jeg tror ikke chrome hjælper på dårlig flash.
Sidst jeg havde (seriøse) problemer med flash tog for mange ressourser, var det også en reklame for Microsoft hvori de lige havde puttet en fysiksimulator ind (så ser det nemlig meget federe ud lol). Mon de gør det med vilje?
Hvilken browser bruger du? Du kan prøve at se om der findes noget fornuftigtadflash-block til den.
lynx kan ikke afvikle javascript, hvilket er rimeligt nice på newz.dk, synes jeg. Desuden er w3m bedre.
Sidst jeg havde (seriøse) problemer med flash tog for mange ressourser, var det også en reklame for Microsoft hvori de lige havde puttet en fysiksimulator ind (så ser det nemlig meget federe ud lol). Mon de gør det med vilje?
Hvilken browser bruger du? Du kan prøve at se om der findes noget fornuftigt
lynx kan ikke afvikle javascript, hvilket er rimeligt nice på newz.dk, synes jeg. Desuden er w3m bedre.
"I don't have to change myself to fit it. It fits me."
Jeg bruger Firefox, men jeg ønsker ikke at bruge flashblock, og jeg har allerede whitelistet Newz i adblock.
Jeg bruger Firefox, men jeg ønsker ikke at bruge flashblock, og jeg har allerede whitelistet Newz i adblock.
Har du windows? Flash er nogenlunde implementeret på windows, på alle andre platforme er det bare überskod.
Har du windows? Flash er nogenlunde implementeret på windows, på alle andre platforme er det bare überskod.
Cutepuppy (6) skrev:Den er altså ret vild den reklame, den æder en hel kerne på min Quad-Core processor.
Newz kom nu ind i kampen med de reklamer, lad os betale for at slippe for lortet.
I kan godt regne med at antallet af (nye) brugere vil falde drastisk hvis newz gøres til betaingssite!
qw_freak (9) skrev:Cutepuppy (6) skrev:Den er altså ret vild den reklame, den æder en hel kerne på min Quad-Core processor.
Newz kom nu ind i kampen med de reklamer, lad os betale for at slippe for lortet.
I kan godt regne med at antallet af (nye) brugere vil falde drastisk hvis newz gøres til betaingssite!
Det er ikke planen. Ideen er, at man kan betale X antal kroner om året for at slippe for reklamerne.
Muligvis ikke. Men selv på computere uden flash kan newz være ret tung. Tilsyneladende på grund af den måde det bruger javascript på.onetreehell (3) skrev:Jeg tror ikke chrome hjælper på dårlig flash.
lynx kan ikke afvikle javascript, hvilket er rimeligt nice på newz.dk, synes jeg. Desuden er w3m bedre.Jeg kender ikke w3m, men den må jeg da prøve en dag. Understøtter den javascript?
Jeg har ikke problemer med flash på newz.dk fordi den computer jeg primært bruger til newz.dk slet ikke har flash installeret.Comicom (7) skrev:Er jeg bare den eneste der aldrig nogensinde har haft problemer med newz, lige meget hvilken reklame og computer jeg har været på :s
Til gengæld har jeg lidt problemer med det javascript newz.dk bruger, så det kan godt tænkes at du er den eneste.
Der bliver jo ikke lagt op til tvungen betaling. Man skulle stadigvæk kunne bruge sitet som i dag med eller uden login uden at betale for det, og så få reklamer som man gør det nu. Men hvis man opretter et login kunne der så et sted på sitet være mulighed for at man helt friviligt kunne betale, og når man har betalt forsvinder reklamerne.qw_freak (9) skrev:I kan godt regne med at antallet AF (nye)vbrugere vil falde drastisk hvis newz gøres til betaingssite!
kasperd (12) skrev:Der bliver jo ikke lagt op til tvungen betaling. Man skulle stadigvæk kunne bruge sitet som i dag med eller uden login uden at betale for det, og så få reklamer som man gør det nu. Men hvis man opretter et login kunne der så et sted på sitet være mulighed for at man helt friviligt kunne betale, og når man har betalt forsvinder reklamerne.
Men tror du så firmaerne vil betale for reklameplads når brugerne betaler for at få dem fjernet?
qw_freak (13) skrev:Men tror du så firmaerne vil betale for reklameplads når brugerne betaler for at få dem fjernet?
De vil vel gerne forsætte med at betale, men bare betale mindre - hvilket så bliver opvejet af indtægterne fra de medlemmer, der betaler. Medlemsskab med betaling for at slippe for reklamer er da set virke før.
Nej, w3m kan vist ikke afvikle javascript, men jeg synes generelt at den er bedre til at rendere (lol) siderne så de ser rigtige ud. Og så KAN man også slå billeder til, hvis man har alt installeret. Det er nice nok at kunne se billeder i terminalen.
Nej, w3m kan vist ikke afvikle javascript, men jeg synes generelt at den er bedre til at rendere (lol) siderne så de ser rigtige ud. Og så KAN man også slå billeder til, hvis man har alt installeret. Det er nice nok at kunne se billeder i terminalen.
Kræver det en speciel terminal for at kunne se billederne, eller laver den dem om til ascii art?onetreehell (16) skrev:Nej, w3m kan vist ikke afvikle javascript, men jeg synes generelt at den er bedre til at rendere (lol) siderne så de ser rigtige ud. Og så KAN man også slå billeder til, hvis man har alt installeret. Det er nice nok at kunne se billeder i terminalen.
Jeg prøvede at køre apt-get install w3m på min Ubuntu maskine, men den fandt intet.
Pakken hedder w3m. Jeg kan se den, men jeg tror den plejer at være installeret. Du kan også installere w3m-img. Den virker i alle terminaler, hvilket er lidt uhyggeligt ^^ (nok ikke terminaler gennem ssh, men ellers).
Pakken hedder w3m. Jeg kan se den, men jeg tror den plejer at være installeret. Du kan også installere w3m-img. Den virker i alle terminaler, hvilket er lidt uhyggeligt ^^ (nok ikke terminaler gennem ssh, men ellers).
Jeg har googlet lidt, men ikke kommet frem til noget endegyldigt. Det ser dog ud til at den bruger framebufferen.
Jeg har googlet lidt, men ikke kommet frem til noget endegyldigt. Det ser dog ud til at den bruger framebufferen.
Den virkede af en eller anden grund ikke i gnome terminal på min computer.onetreehell (18) skrev:Pakken hedder w3m. Jeg kan se den, men jeg tror den plejer at være installeret. Du kan også installere w3m-img. Den virker i alle terminaler, hvilket er lidt uhyggeligt ^^ (nok ikke terminaler gennem ssh, men ellers).
Til gengæld virker det over ssh. Det kræver at man har slået X-forwarding til. Desuden er der den lille hage, at ssh ikke fører WINDOWID med over, så man er nødt til at selv se hvad den er sat til og så sætte den på den anden server.
Den bruger WINDOWID environment variablen der sættes af f.eks. xterm. Jeg prøvede at starte to xterm vinduer op. I det ene fandt jeg så ud af hvad WINDOWID var sat til. I den anden xterm kørte jeg så w3m men ændrede først WINDOWID til det fra den anden xterm, og resultatet var at billederne blev vist i et andet vindue end browseren. På den måde kan man sikkert få billederne op i et vilkårligt vindue.onetreehell (20) skrev:Jeg har googlet lidt, men ikke kommet frem til noget endegyldigt. Det ser dog ud til at den bruger framebufferen.
Af en eller anden grund kunne jeg ikke få den til at virke i gnome terminalen selvom den terminal også sætter WINDOWID.
Tak for informationen.mazing (21) skrev:Jeg synes du skal ætse den her kommando ind i hukommelsen:
apt-cache search <pakkenavn>
Den har i hvert fald sparet mig en del tid
Jeg er mest vant til Fedora. Men da jeg for nyligt købte en ny computer der havde Ubuntu preinstalleret syntes jeg lige det var på tide at give det en chance.
Det viste sig så, at w3m allerede var installeret på min computer. Nu kan jeg så overhovedet ikke forstå hvad der gik galt sidst jeg prøvede, og må så ærge mig over at jeg ikke gemte outputet. Måske var det bare fordi der var et udfald på netforbindelsen.
#9 og #10
Nej det var sgu da ikke en joke, og newz skal jo ikke kun være for dem der betaler, man skal bare betale for at slippe for de skide reklamer.
Om jeg skal betale pengene til DONG for den strøm som lortet tager eller til newz er jo lige fedt.
Den har iøvrigt stået på uservoice som planned lige så længe jeg husker, sker der snart noget newz ?
Nej det var sgu da ikke en joke, og newz skal jo ikke kun være for dem der betaler, man skal bare betale for at slippe for de skide reklamer.
Om jeg skal betale pengene til DONG for den strøm som lortet tager eller til newz er jo lige fedt.
Den har iøvrigt stået på uservoice som planned lige så længe jeg husker, sker der snart noget newz ?
qw_freak (9) skrev:I kan godt regne med at antallet af (nye) brugere vil falde drastisk hvis newz gøres til betaingssite!
Som andre har nævnt, så drejer det sig altså ikke kun om enten eller. Man kan hurtigt lave newz om til en side hvor dem der besøger siden gratis får smidt reklamer i nakken og dem der betaler de slipper for reklamer
Jeg har selv i årevis været bruger på forumet Apolyton, hvor de har kørt samme princip. De betalene brugere slipper for reklamer, har større mailbox, har mulighed for at bruge større avatarer og har højere prioritet hvis serveren er belastet
Har selv glædeligt betalt for det, da jeg godt vil støtte siden og vil gerne slippe for reklamer
Det er selvfølgelig kun en lille del af brugerne der er interesseret i at betale for det. Det vil gå ned i antallet af klik på annoncer, men indtægterne ved dette vil nok dække tabet
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.