mboost-dp1
Rate mulighed: spam
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Var det ikke snart på tide vi fik en ny rate mulighed
"Spam"
Når så en post (typisk #1) var blevet ratet, lad os sige, med 10 spam, blev tråden låst, og sendt til vurdering hos en admin?
For at undgå misbrug af denne rate "spam", skulle det kun gælde post #1 ?
Idé efter bla, følgende tråd: http://newz.dk/forum/hardware/foreslaa-mig-god-pc-...
"Spam"
Når så en post (typisk #1) var blevet ratet, lad os sige, med 10 spam, blev tråden låst, og sendt til vurdering hos en admin?
For at undgå misbrug af denne rate "spam", skulle det kun gælde post #1 ?
Idé efter bla, følgende tråd: http://newz.dk/forum/hardware/foreslaa-mig-god-pc-...
Rigtig god ide.
Synes dog ikke det skal begrænses til #1
Hvis en person får X antal Spam ratings fra Y antal personer, så skulle admins overveje om personen skulle blokeres.
Synes dog ikke det skal begrænses til #1
Hvis en person får X antal Spam ratings fra Y antal personer, så skulle admins overveje om personen skulle blokeres.
Joo, man kunne vel faktisk godt lave det således at at hvis første post fik >10 "spam" blev tråden låst og sendt til vurdering.
Hvis en bruger generelt får X antal "spam" blev vedkommende også låst, jeg frygter bare lidt at specielt sidste del ikke vil gå igennem af frygt for misbrug(?)
Joo, man kunne vel faktisk godt lave det således at at hvis første post fik >10 "spam" blev tråden låst og sendt til vurdering.
Hvis en bruger generelt får X antal "spam" blev vedkommende også låst, jeg frygter bare lidt at specielt sidste del ikke vil gå igennem af frygt for misbrug(?)
Det dur ikke at blokere en bruger. Bare i førstnævnte tråd har personen angiveligt oprettet tre brugere.
hmm, at admin skulle vurdere alle brugere der får x antal spam bemærkninger vil nok give admin for meget arbejde.
en spamrating kan også lidt for nemt misbruges, ville Terracide fx eksistere som brugernavn hvis denne ratingmulighed havde været der de sidste par år, simpelthen forde folk blir sure på ham?
en mulighed var at alle nye brugere skulle lave mindst 10 positivt ratede indlæg før de kunne oprette nye tråde!
(Jeg kan sagtens se ulempen ved dette også, men det er min bedste ide!)
en spamrating kan også lidt for nemt misbruges, ville Terracide fx eksistere som brugernavn hvis denne ratingmulighed havde været der de sidste par år, simpelthen forde folk blir sure på ham?
en mulighed var at alle nye brugere skulle lave mindst 10 positivt ratede indlæg før de kunne oprette nye tråde!
(Jeg kan sagtens se ulempen ved dette også, men det er min bedste ide!)
Det bør være en tråd, man anmelder i stedet for en bruger..
Mener desuden ikke, at spam er et specielt stort problem herinde.. Er forholdsvis sjældent..
Mener desuden ikke, at spam er et specielt stort problem herinde.. Er forholdsvis sjældent..
#6 der ligger i øjeblikket 3 spam tråde under forumoversigten på forsiden.
Foreslå mig god PC
Problem med PS3 Wireless Controller DUALSHOCK
Hvordan kan jeg installere E-bog-læser på E66i
Personligt synes jeg det er røv irriterende med disse tråde som udelukkende er spam. Dog har #5 ret når han siger at spam ratingen ville kunne misbruges.
Men, omvendt kan jeg ikke mindes at der har været spam-indlæg midt i en tråd, som ikke er blevet startet af en spammer. Det er altid spammere der starter tråden med spam, hvorfor jeg synes at man burde kunne "anmelde" en tråd for spam.
Så må en admin eller en bruger specielt udnævnt som spamfighter, tage stilling til om tråden virkelig er spam, eller om man bare er uenig/sur på trådens starter. Og som jeg ser det, er det ikke specielt svært at skelne mellem om et indlæg er decideret spam eller ej. Og hvis man er i tvivl om en tråd er spam, så lader man den selvfølgelig stå indtil man ikke er i tvivl længere, f.eks. når trådens starter skriver igen.
Foreslå mig god PC
Problem med PS3 Wireless Controller DUALSHOCK
Hvordan kan jeg installere E-bog-læser på E66i
Personligt synes jeg det er røv irriterende med disse tråde som udelukkende er spam. Dog har #5 ret når han siger at spam ratingen ville kunne misbruges.
Men, omvendt kan jeg ikke mindes at der har været spam-indlæg midt i en tråd, som ikke er blevet startet af en spammer. Det er altid spammere der starter tråden med spam, hvorfor jeg synes at man burde kunne "anmelde" en tråd for spam.
Så må en admin eller en bruger specielt udnævnt som spamfighter, tage stilling til om tråden virkelig er spam, eller om man bare er uenig/sur på trådens starter. Og som jeg ser det, er det ikke specielt svært at skelne mellem om et indlæg er decideret spam eller ej. Og hvis man er i tvivl om en tråd er spam, så lader man den selvfølgelig stå indtil man ikke er i tvivl længere, f.eks. når trådens starter skriver igen.
Det burde ikke være en rating, da folk bare rater en post spam når de ikke kan lide den.
Så hellere en ekstra knap til rapportering.
Så hellere en ekstra knap til rapportering.
Har slettet links i alle indlæg fra de nævnte personer, samt slettet brugerne Malinda og Nicole.
Skulle der komme mere, så send evt. en PM til mig, eller en mail.
Skulle der komme mere, så send evt. en PM til mig, eller en mail.
#topic
Jeg tror ikke at admin/crew er så interesseret i noget der giver en masse anmeldelser, en masse vurderinger og en masse blokeringer.
Det er en masse arbejde for noget som vel ikke er noget stort problem.
Og det er vel heller ikke i newz.dk's ånd med moderering.
Og langt hen af vejen regulerer det jo sig selv. Selv WoW account sælgerne plejer efter de første 50 indlæg at forstå, at de ikke er så populære.
I de meget grove tilfælde må vi jo bare spamme admin/crew inbox og så laver de et lille indgreb, som det er sket her.
Og hvis spammerne kunne sagsøges og dømmes til at betale for oprydning efter deres link spam, så burde man også gøre det. Men desværre.
Jeg tror ikke at admin/crew er så interesseret i noget der giver en masse anmeldelser, en masse vurderinger og en masse blokeringer.
Det er en masse arbejde for noget som vel ikke er noget stort problem.
Og det er vel heller ikke i newz.dk's ånd med moderering.
Og langt hen af vejen regulerer det jo sig selv. Selv WoW account sælgerne plejer efter de første 50 indlæg at forstå, at de ikke er så populære.
I de meget grove tilfælde må vi jo bare spamme admin/crew inbox og så laver de et lille indgreb, som det er sket her.
Og hvis spammerne kunne sagsøges og dømmes til at betale for oprydning efter deres link spam, så burde man også gøre det. Men desværre.
I har nok ret...
Men: Kunne man ikke indføre "spam" alligevel?
Om ikke andet for poster kunne se de var busted!
..Ja og måske så naive brugere ikke lod sig snyde?
Men: Kunne man ikke indføre "spam" alligevel?
Om ikke andet for poster kunne se de var busted!
..Ja og måske så naive brugere ikke lod sig snyde?
#12 I så fald kunne man lave en spam report knap, som hvis nok personer rapporterer en post, kunne udløse en warning i toppen af posten, som fortæller at denne post altså er markeret af spam af en del brugeren og man derfor nok lige skal være på dupperne.
#13 Yes!
Tænkte bare det nok var lettere at tilføje en "spam" i rating
Tænkte bare det nok var lettere at tilføje en "spam" i rating
#14 Nu jeg tænker over det er det måske bare at duplikere funktionalitet, hvis en post får flamebait rating af nok personer nu, så bliver den jo automatisk foldet sammen. Hvis man altså ikke har slået det fra som mig.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.