mboost-dp1

Steams salgstal i julen

Gå til bund
Gravatar #1 - Manthraxx
3. jan. 2010 19:01
Er jeg den eneste der VIRKELIG gerne vil se Steams omsætningstal under "Holiday sale" i forhold til de 12 forgående dage?... dén oplysning kunne jo faktisk bruges som bevis mod de folk som påstår at spilindustrien lider under piratkopiering i modsætning til for høje priser..

Hvis altså omsætningen er højere end normalt
Gravatar #2 - Zeales
3. jan. 2010 19:09
... Jeg vil helst ikke tænke på hvor meget jeg har brugt på spil igennem den her tilbudsperiode.
Gravatar #3 - Jakob Jakobsen
3. jan. 2010 19:14
Det kom i hvert fald til at koste mig omkring 800Kr for omkring 55 spil.
Kun 1-2 af dem ville jeg hav købt selv om de ikke havde været sat ned, så i længden tror jeg at det giver overskud hos Steam.
Gravatar #4 - vandfarve
3. jan. 2010 19:21
Jakob Jakobsen (3) skrev:
Det kom i hvert fald til at koste mig omkring 800Kr for omkring 55 spil.
Kun 1-2 af dem ville jeg hav købt selv om de ikke havde været sat ned, så i længden tror jeg at det giver overskud hos Steam.

1) QFT!

2) Dernæst, WTF?! 55 spil?
Gravatar #5 - Tage
3. jan. 2010 19:27
Jeg har tænkt præcis det samme. Jeg er overbevist om, at Valve har tjent meget mere i denne her tilbudsperiode, end de ville have gjort ved blot at sætte priserne en anelse ned, til trods for den markant mindre fortjeneste per solgte enhed.

Jeg fik købt for ca. 45€ i perioden og 29 spil. Heraf en del i samlinger. Jeg ville som #3 med stor sandsynlighed ikke have købt dem, havde det ikke været for deres sale.

Jeg håber virkelig at de kommer med detaljerede salgstal bare for at kunne bruge dem i kopieringsdebatten. Normalt kommer firmaer ikke ud med specifikke overskud og omsætninger, men jeg håber at de gør en undtagelse denne gang.
Har under alle omstændigheder tænkt mig at skamrose Valve lidt på steampowered, og prøve at lokke en reaktion frem.
Gravatar #6 - Daniel-Dane
3. jan. 2010 19:35
Jeg købte Bioshock, da den stod til €5. Da jeg ikke har penge i overskud, blev det altså ikke til mere.
Gravatar #7 - Nerq
4. jan. 2010 00:31
Jeg brugte selv 60€ på 3 spil, da jeg syntes deres priser var mere fair i forhold til de normale priser.
Gravatar #8 - silan
4. jan. 2010 01:58
Afaik oplyser Valve aldrig salgstal på steam, det nærmeste har været noget ala "vi har solgt dobbelt så meget som vi plejer" agtigt.
Gravatar #9 - Niklas H
4. jan. 2010 07:24
De har tidligere, efter en tilbuds-periode, oplyst i procent hvor meget salget steg. Men tror ikke de er kommet med nogle konkrete tal.
Gravatar #10 - fidomuh
4. jan. 2010 07:29
Meh, Steam har ret stor interesse i at holde industrien glade, saa jeg tvivler staerkt paa at Valve stikker hovedet ud og siger "Hey, hele gaming industrien er nogle klaphatte, se, beviser!" ... :)

Men det kunne vaere laekkert med bare nogle faa tal eller ord om, at det var en success med juleudsalget.

Tvivler dog paa at 75% rabat, er en god profit loesning :)
Gravatar #11 - Fjolle
4. jan. 2010 09:04
Tror at de eneste numre der er kommet ud er fra garrys mod.
Gravatar #12 - Manthraxx
4. jan. 2010 22:19
#10 Jeg tror faktisk at 75% er tæt på at kunne svare sig... hvor skræmmende det end lyder... jeg tvivler i hvert fald STÆRKT på at de har kørt med tab
Gravatar #13 - fidomuh
5. jan. 2010 00:58

Well, det er jo ikke steam der saetter priserne og en "upload" over steam koster jo reelt taet paa 0 kr for Valve.

Alt hvad de saelger til 3-5kr vil jo potentielt vaere profit ;)

Spoergsmaalet er, om det ville kunne svaere sig i stor skala?
Mit bud er ja, selvfoelgelig.

Hvor meget har MW2 solgt herhjemme?
I UK kostede det, paa steam, 20£ ved launch.

Det kostede, til sammenligning, over det dobbelte herhjemme.
JEg koebte det fra UK af den aarsag.
Gravatar #14 - Dr.pikkuk
5. jan. 2010 07:27
Det er jo egentlig en fantastisk måde at sælge software på. Man holder jo i den grad produktionsomkostningerne nede ved at spare på fysiske medier, emballage og lign.

Regner med at LAANGT de fleste af mine spil indkøb fortsat skal foregå over steam, jeg synes forøvrigt også at det er pragtfuld at jeg ikke behøver at bøvle med cd'er og updates.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login