mboost-dp1

Tid til en ny konkurrence ?

Gå til bund
Gravatar #1 - Montago.NET
26. apr. 2012 12:27
Som forventet er aktiviteten på Newz faldet ned på samme niveau som før konkurrencen om en Lenovo bærbar...

Hvis nu i holdt en konkurrence HVER måned ville i jo få en billig arbejdskraft som holder liv i sitet...

Inden konkurrencen overvejede jeg helt at holde op med at kigge forbi fordi der var så sløvt - og fordi nyhederne oftest kan læses på andre sites og medier inden de dukker op herinde... :-/
Gravatar #2 - Mnc
26. apr. 2012 14:01
Det kræver vel at der opbygges en bestemt mængde overskud - eller indgåes 'fastere' aftaler med sponsorere - så der er overskud til præmierne.
Ingen præmier, ingen konkurrencer.

Dog er jeg enig, der var et meget bedre nyhedsflow da man kunne vinde et styk laptop (sjovt nok). :)

Men en aftale med Lenovo er nok heller ikke den eneste rute newzmedia(?) kan vælge at gå. Der er nok også noget Intel Danmark, Microsoft Danmark, og så videre, osv. :P
Newz.dk har i forvejen ret mange MS reklamer (i hvert fald for tiden), så det kan jo være at MS.dk er til at snakke med.
Gravatar #3 - Montago.NET
26. apr. 2012 14:04
Hvis ikke der er penge nok til præmier, hvad fuck skal der så være alle de reklamer for ?
Gravatar #4 - Alrekr
26. apr. 2012 14:07
Uden penge kan serveren ikke driftes.
Gravatar #5 - Montago.NET
26. apr. 2012 14:12

comon mand... det koster 300 kr om året at have et Webhotel + Domæne... jeg gætter på at reklamer og sponsor intægter er mere end 300kr

men ok... hvis der skal betales for udvikling så forsvinder ethvert beløb jo hurtigt.

Pengene er dog dårligt givet ud hvis ikke de sørger for indhold på sitet -- uden indhold => ingen gæster => ingen reklameindtægt
Gravatar #6 - Mnc
26. apr. 2012 14:15
Trafik koster oftest også penge. I hvert fald på et site i denne størrelse.
Gravatar #7 - Cutepuppy
26. apr. 2012 14:23
Nu er der dog som bekendt ingen udvikling på newz.dk mere
Gravatar #8 - Brugernavn
26. apr. 2012 14:24
Og så er der ansatte. De skal også have løn.
Gravatar #9 - Alrekr
26. apr. 2012 14:24
Montago (5) skrev:
comon mand... det koster 300 kr om året at have et Webhotel + Domæne... jeg gætter på at reklamer og sponsor intægter er mere end 300kr

Newz.dk har over 2 mio. sidevisninger pr. måned (med Railgun og MacNation næsten 3 mio.). For 300 kr. om året får du ikke lov til så mange sidevisninger.
Gravatar #10 - Montago.NET
26. apr. 2012 14:35
Alrekr (9) skrev:
Newz.dk har over 2 mio. sidevisninger pr. måned (med Railgun og MacNation næsten 3 mio.). For 300 kr. om året får du ikke lov til så mange sidevisninger.

Unoeuro har da ikke nogen begrænsninger i den retning !?
Gravatar #11 - Manofsciencemanoffaith
26. apr. 2012 14:37
Alrekr (4) skrev:

Hvor vil du drifte den hen? Lidt længere nordpå?

Skriv nu "drives" i stedet for et selvopfundet ikke-ord.

Ja undskyld, men det er altså en af mine yndlingsaversioner sammen med "statestik" og "vækste".
Gravatar #12 - Montago.NET
26. apr. 2012 14:39

Vi bruger ordet "drifte" hele tiden, også når vi taler med kunder..

at drifte en server, betyder jo bare at holde øje med den og sørge for at den kører.
Gravatar #13 - Brugernavn
26. apr. 2012 14:45
Montago (10) skrev:
Unoeuro

http://www.unoeuro.com/conditions.php skrev:
Fri trafik

Hos UNOEURO er der normalt fri trafik og fri båndbredde for alle webhoteller, dog kan en grov udnyttelse af dette medføre eksklusion fra UNOEURO's servere eller begrænsning af båndbredde. Grov udnyttelse kan eksempelvis være overtrædelse af reglerne om websidens indhold.

Hvis vi siger at siden normalt fylder 890 KB per visning (jf. firebug), så snakker vi over 1½ terrabyte data om måneden. Mon ikke det ville blive betragtet som grov ydnyttelse.
Gravatar #14 - Zombie Steve Jobs
26. apr. 2012 14:50
Montago (12) skrev:

Vi bruger ordet "drifte" hele tiden, også når vi taler med kunder..

at drifte en server, betyder jo bare at holde øje med den og sørge for at den kører.

drift sb., -en, -er, i sms. drifts-, fx driftschef, driftsliv, dog drift- el. drifts- i drift(s)sikker og drift(s)sikring (jf. driftmæssig el. driftsmæssig).

driftig adj., -t.

driftmæssig (el. driftsmæssig) adj., -t.

driftsbudget sb., -tet, -ter.

driftsikker (el. driftssikker) adj., -t, driftsikre.

driftsikring (el. driftssikring) sb., -en, -er.

driftsingeniør sb., -en, -er.

driftskapital sb., -en, -er.

driftsleder sb., -en, -e, bf. pl. driftslederne.

driftsmæssig (el. driftmæssig) adj., -t.
Gravatar #15 - Daniel-Dane
26. apr. 2012 14:58
~1 MB før cached og ~100 KB efter cached, men det svinger en del. Desuden er der rigtig meget plads at hente; En omgang minify og gzip ville gøre underværker.
Gravatar #16 - Brugernavn
26. apr. 2012 15:00
Daniel-Dane (15) skrev:
~1 MB før cached og ~100 KB efter cached, men det svinger en del. Desuden er der rigtig meget plads at hente; En omgang minify og gzip ville gøre underværker.

Jeg tror stadig ikke på at de ville sælge 200 GB til den pris.
Gravatar #17 - Daniel-Dane
26. apr. 2012 15:05
Nu kan man få discount-hosts på 200 GB til håndører.
Gravatar #18 - Brugernavn
26. apr. 2012 15:06
Daniel-Dane (17) skrev:
Nu kan man få discount-hosts på 200 GB til håndører.

200GB data om måneden og performance, der kan klare et site med så mange samtidige brugere?

Link plx. Det kunne jeg godt bruge :-)
Gravatar #19 - Daniel-Dane
26. apr. 2012 15:07
Nu driller du mig. Jeg er sikker på, at newz.dk har været markedet igennem og fundet det bedste til prisen.
Gravatar #20 - Brugernavn
26. apr. 2012 15:08
Daniel-Dane (19) skrev:
Nu driller du mig. Jeg er sikker på, at newz.dk har været markedet igennem og fundet det bedste til prisen.

Det siger jeg ikke, men jeg tvivler på at den løsning, der skal til ikke ville kræve enten dyre eller dedikerede servere. Derudover har de stadig ansatte, der skal have løn.
Gravatar #21 - Brugernavn
26. apr. 2012 15:13
Gravatar #22 - Montago.NET
26. apr. 2012 16:31
Brugernavn (16) skrev:
Jeg tror stadig ikke på at de ville sælge 200 GB til den pris.

Unoeuro skriver jo selv at de har UBEGRÆNSET trafik... efter lidt hjernegymnastik, vil jeg mene at 200GB < uendeligt

Deres internet forbindelse fejler ingenting og deres servere er vidst helt ok.

3 mio besøgende svarer jo til 100.000 pr dag - spørgsmålet er så hvor mange gange der laves JS Async polls og hvad der ellers foregår i baggrunden.

Brugernavn (21) skrev:
Anyways, lidt om økonomien.
http://www.proff.dk/regnskab/newz.dk-aps/vamdrup/-...

Shit det er mange penge - i forhold til hvad jeg regnede med...

Men så der jo masser af penge til at lave konkurrencer, så vi kan få nogle flere nyheder !...

hvad venter i på i grådige sataner !?
Gravatar #23 - Alrekr
26. apr. 2012 17:08
Manofsciencemanoffaith (11) skrev:
Alrekr (4) skrev:

Hvor vil du drifte den hen? Lidt længere nordpå?

Skriv nu "drives" i stedet for et selvopfundet ikke-ord.

Ja undskyld, men det er altså en af mine yndlingsaversioner sammen med "statestik" og "vækste".

At drifte noget er at man holder øje med det, at man sørger for at det kører, at man opgraderer, vedligeholder. En række kilder som har ordet 'drifte':

Ordnet siger: "sørge for at noget er i drift og fungerer"
Kombit siger: "Længere forbindelser mellem it-løsninger, der driftes forskellige steder"
KMD siger: "KMD sørger for at drifte, opdatere
og vedligeholde it-løsningen i vores moderne og sikre datacentre. "
Ingeniøren har det også med: "Danmarks største offentlige it-system skal driftes"

At du ikke kender til fagtermer kan ikke, og er ikke, mit problem. I øvrigt, når vi taler aversioner, så er jeg ikke glad for at se når folk staver statistik forkert.
Gravatar #24 - Nerq
26. apr. 2012 17:22
Egenkapital -581k

No really all that good.
Gravatar #25 - johnny_newz
26. apr. 2012 20:05
For lige at gå tilbage til udgangspunktet i denne tråd - så arbejder vi på at få arrangeret løbende konkurrencer, for det giver uden tvivl en øget og mere afvekslende nyhedsstrøm. Vi håber på, at vi kan komme op med nogle præmier til både 1., 2. og 3. pladsen - og nogle konkurrencer måske endda mere flere, mindre, præmier. Gerne op til 10 eller lign.

Præmierne kommer fra nogle af vore faste samarbejdspartnere, og 1. pladsen skal være på "et vist niveau", så der virkelig er noget at gå efter. Vi tilbyder dem så bannere/promovering og lign. som modydelse.

Vi satser på at være i gang med den næste omgang om kort tid.
Gravatar #26 - Brugernavn
26. apr. 2012 20:17
Montago (22) skrev:
hvad venter i på i grådige sataner !?

Nerq (24) skrev:
Egenkapital -581k

Afbetaling ville være et godt bud.
Gravatar #27 - Magten
26. apr. 2012 20:33
Det mest positive ved alle de nyheder der var under sidste konkurrence, var at man fik testet sit filter. Der var godt nok mange ligegyldige nyheder..

Jeg har intet andet end min egen fornemmelse til at underbygge det, men jeg synes også aktiviteten i kommentarerne dalede drastisk. Og hvad er newz uden kommentarer og diskussioner? For mig, intet.
Gravatar #28 - TheAvatar
26. apr. 2012 21:40
Medmindre UnoEuro har ændret deres betingelser, så vil Newz på INGEN måde kunne hostes hos dem.
Jeg har fået smidt hoteller ud fra dem pga. de brugte for meget (og de brugte ikke ret meget)

Hvis ikke du (I) har den mindste erfaring med at hoste et lidt større website, så hold jer fra den del af diskussionen, I fatter tydeligvis ikke en skid af hvad det kræver.
Gravatar #29 - Montago.NET
27. apr. 2012 07:45
Brugernavn (26) skrev:
betaling ville være et godt bud.

Tallene er fra 2010... og hvis kurven med fortjeneste har fortsat opad, burde underskuddet have vendt allerede i 2011...
Gravatar #30 - XorpiZ
27. apr. 2012 07:47
Men derfor kan der jo stadig godt være negativ egenkapital.

I øvrigt kan du jo selv sponsorere en præmie, hvis du er så glad for konkurrencer.
Gravatar #31 - Alrekr
27. apr. 2012 07:57
Montago (29) skrev:
Brugernavn (26) skrev:
betaling ville være et godt bud.

Tallene er fra 2010... og hvis kurven med fortjeneste har fortsat opad, burde underskuddet have vendt allerede i 2011...

Du tager vel ikke og laver en fremskrivning baseret på to, for dig, gunstige punkter?

År 1: -342 i egenkapital
År 2: -870 i egenkapital
År 3: -581 i egenkapital

Ud fra de tre informationer kan man ikke lave nogen form for fremskrivning. Den samme tendens gælder for nettoresultatet.
Gravatar #32 - PHP-Ekspert Thoroughbreed
27. apr. 2012 08:01
Wait ... Siger I at Newz går konkurs?...

Hvor skal jeg så få mit daglige Terra-troll-fix? O_o
Gravatar #33 - Alrekr
27. apr. 2012 08:03
Fortjenesten før skat er nem til at få lokket investorer ind. Samtidig, som Montago er inde på, er tallene fra 2010. Der kan være sket meget siden. Men det er ikke til at sige.

I øvrigt lader det til at regnskaberne for Newz.dk ApS først fremlægges i juni/juli (jf. cvr.dk).
Gravatar #34 - XorpiZ
27. apr. 2012 08:09

Negativ egenkapital er naturligvis sjældent en god ting, men det behøver absolut ikke betyde en konkurs.
Gravatar #35 - Daniel-Dane
27. apr. 2012 08:40
Nu giver mine 10 % i newz.dk snart noget tilbage. Yay.
Gravatar #36 - Brugernavn
27. apr. 2012 10:26
XorpiZ (34) skrev:
Negativ egenkapital er naturligvis sjældent en god ting, men det behøver absolut ikke betyde en konkurs.

Nej, det betyder sandsynligvis at de har optaget et lån til udvikling. Kan ikke huske hvornår de lavede sidste revision af siden, men det kan måske godt passe med tidspunktet.
Gå til top

Opret dig som bruger i dag

Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.

Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.

Opret Bruger Login