mboost-dp1
videovideo snigpræmiere
- Forside
- ⟨
- Forum
- ⟨
- newz.dk
Vores nye fælles video platform for alle newz media sites er ved at være klar, og i den forbindelse vil jeg gerne have lidt feedback inden vi fuldt ud begynder at bruge den på sitet.
Playeren er stadig i beta, men den prøver flash først og html5 bagefter, på sigt vil det nok blive byttet om, men det er vi ikke helt klar til endnu.
Til at starte med vil vi nok ikke komme til at bruge den så meget på newz, men derfor vil jeg da gerne have jeres mening.
Hvad siger i, virker det som det skal?
Playeren er stadig i beta, men den prøver flash først og html5 bagefter, på sigt vil det nok blive byttet om, men det er vi ikke helt klar til endnu.
Til at starte med vil vi nok ikke komme til at bruge den så meget på newz, men derfor vil jeg da gerne have jeres mening.
Hvad siger i, virker det som det skal?
Øv: http://img691.imageshack.us/img691/6882/skrmbilled...
Ellers ser det skide godt ud!
EDIT:
Hmm, kom til at åbne det i flere browsere og samme resultat, så derefter ville jeg navigere frem til videoen manuelt (kunne ikke passe det ikke virkede). og http://videovideo.dk/episode/filmz-tv/26-resident-... virker fint, så det eneste der manglede var et lille "26-".
Nu virker det fint i Chrome/Safari/FireFox på MacOS X
Ellers ser det skide godt ud!
EDIT:
Hmm, kom til at åbne det i flere browsere og samme resultat, så derefter ville jeg navigere frem til videoen manuelt (kunne ikke passe det ikke virkede). og http://videovideo.dk/episode/filmz-tv/26-resident-... virker fint, så det eneste der manglede var et lille "26-".
Nu virker det fint i Chrome/Safari/FireFox på MacOS X
Firefox 3.6.10 på Ubuntu 10.04.
Ser også godt ud herfra.
Samtidigt med at sitet IKKE er blokeret af corporate firewall.... så, det må være mit nyeste yndlings videosite.
Så.... hvor kan man uploade videoer af kattekillinger, for der er for få videoer med kattekillinger på det site? :)
Ser også godt ud herfra.
Samtidigt med at sitet IKKE er blokeret af corporate firewall.... så, det må være mit nyeste yndlings videosite.
Så.... hvor kan man uploade videoer af kattekillinger, for der er for få videoer med kattekillinger på det site? :)
Får denne fejl nogle gange: http://img214.imageshack.us/img214/6882/skrmbilled...
Dukker op, når hover også shows og går ned
- Mulighed for at dele via email, fb (ikke kun synes godt om) etc.
- Jeg kan ikke hoppe frem i en flash-video som ikke er fuldt loadet (altså hoppe til et sted, der ikke er loadet)
- Kunne være neat hvis man under tidslinje kunne klikke på det relevante link og videoen automatisk hoppede frem til det tidspunkt i filmen.
- At man manuelt kan vælge HTML5 frem for flash (og omvendt) og der blev placeret en cookie for fremtiden.
- En nyheds-ticker eller de fancy nyheds-popups (som nu er blevet mindre, dejligt!)
Mht designet, så er det ikke ligefrem revolutionerende (ligner lidt et iWeb template), men fungere jo fint. Kan dog godt lide logoet, både det statiske (i toppen af siden) og flash-udgaven (i videoerne)
Til sidst: Er det meningen at man skal kunne uploade videoer selv? Eller er det bare til at kunne samle alle newz-videoer?
Sidder på Mac OS X 10.6.4, i safari 5.0.2
- Mulighed for at dele via email, fb (ikke kun synes godt om) etc.
- Jeg kan ikke hoppe frem i en flash-video som ikke er fuldt loadet (altså hoppe til et sted, der ikke er loadet)
- Kunne være neat hvis man under tidslinje kunne klikke på det relevante link og videoen automatisk hoppede frem til det tidspunkt i filmen.
- At man manuelt kan vælge HTML5 frem for flash (og omvendt) og der blev placeret en cookie for fremtiden.
- En nyheds-ticker eller de fancy nyheds-popups (som nu er blevet mindre, dejligt!)
Mht designet, så er det ikke ligefrem revolutionerende (ligner lidt et iWeb template), men fungere jo fint. Kan dog godt lide logoet, både det statiske (i toppen af siden) og flash-udgaven (i videoerne)
Til sidst: Er det meningen at man skal kunne uploade videoer selv? Eller er det bare til at kunne samle alle newz-videoer?
Sidder på Mac OS X 10.6.4, i safari 5.0.2
MiniatureZeus (7) skrev:Får denne fejl nogle gange: http://img214.imageshack.us/img214/6882/skrmbilled...
Ja den oplever jeg også, har dog ikke kunnet finde fejlen i menu systemet, men har lidt på fornemmelsen at det er fordi der er et flash komponent
MiniatureZeus (7) skrev:- Mulighed for at dele via email, fb (ikke kun synes godt om) etc.
er skrevet på todo listen
MiniatureZeus (7) skrev:- Jeg kan ikke hoppe frem i en flash-video som ikke er fuldt loadet (altså hoppe til et sted, der ikke er loadet)
Vi bruger amazon cloudfront til at distribuere videone med, og efter hvad jeg kan se så understøtter de ikke flash pseudo streaming, så lige nu kan jeg ikke fikse det, forhåbentlig finder jeg en løsning der vil virke både med flash og html5
MiniatureZeus (7) skrev:- Kunne være neat hvis man under tidslinje kunne klikke på det relevante link og videoen automatisk hoppede frem til det tidspunkt i filmen.
Det er planen på sigt at lave det, men da jeg ikke er 100% sikker på hvad player komponent jeg skal bruge, så har jeg ventet lidt med denne del
MiniatureZeus (7) skrev:- At man manuelt kan vælge HTML5 frem for flash (og omvendt) og der blev placeret en cookie for fremtiden.
God ide, det er røget øverst på todo listen
MiniatureZeus (7) skrev:- En nyheds-ticker eller de fancy nyheds-popups (som nu er blevet mindre, dejligt!)
Den skal du nok lige uddybe?
MiniatureZeus (7) skrev:Til sidst: Er det meningen at man skal kunne uploade videoer selv? Eller er det bare til at kunne samle alle newz-videoer?
Det er kun til newz Media
Det er ikke rigtigt meningen siden skal bruges direkte vildt meget, da vi vil embedde videoerne ude på de enkelte sider.
hmn (8) skrev:
Den skal du nok lige uddybe?
Disse fætre: http://awesomescreenshot.com/0201vvb16
Men når siden ikke skal bruges direkte, så er det nok lige meget.
Og kan også se de ikke er blevet mindre, men bare skifter mellem siderne (hvilket er lidt irriterende, da det var meget dejligt at MacNation altid var der, hvilket den ikke altid er nu.
Når man holder musen over hjemmeikonet så rykker det sig 1 pixel til venstre.
De runde prikker under videovinduet, der bruges til at skifte imellem forskellige billeder, burde nok være centreret vertikalt også.
Hvis man ikke udfylder nogle felter, og trykker send i kontaktboksen, så står fejlene på engelsk.
De runde prikker under videovinduet, der bruges til at skifte imellem forskellige billeder, burde nok være centreret vertikalt også.
Hvis man ikke udfylder nogle felter, og trykker send i kontaktboksen, så står fejlene på engelsk.
trylleklovn (11) skrev:Når man holder musen over hjemmeikonet så rykker det sig 1 pixel til venstre.
Er du sikker på det ikke er en optisk illusion, for jeg syntes ikke at kunne finde fejlen, og hvis jeg zoomer helt ind så bliver ikonet stående samme sted
knapperne bliver rettet i løbet af dagen
trylleklovn (11) skrev:Når man holder musen over hjemmeikonet så rykker det sig 1 pixel til venstre.
Heh jeg troede det var fordi de ønskede effekten af at knappen blev trykket ned :-)
Andre småting.
- klikker man på et af de to yderste navigerings ikoner under billederne, kunne man ønske overgangen var mere flydende, fremfor det hak der opstår nu.
EDIT: Det hak sker kun for mig i Chrome. I IE9 virker det som det skal.
- Muligheden for at skippe i videoen uden at skulle vente på at hele videoen er loadet ind. F.eks. ligesom de gør det hos YouTube.
- Lav jeres tidslinie clickable. Så man ved at klikke på et emne i tidslinien, springer direkte til dette i videoen. Som MZ også siger :)
hmn (13) skrev:Er du sikker på det ikke er en optisk illusion, for jeg syntes ikke at kunne finde fejlen, og hvis jeg zoomer helt ind så bliver ikonet stående samme sted
Aha, testede lige i Safari og Firefox også, her er problemet ikke.
Så det er altså Chrome only.
edit: kan se at cirklerne som jeg referede til også kun fejler i chrome.
Jeg må erkende at det irriterer mig en smule, at man skal scrolle ned for at se hele forsiden.
Jeg kører 1680x1050, så det er ikke fordi, det er en unormal opløsning af nogen art.
Nu har jeg lige kigget lidt rundt, og det er åbenbart på alle sider, at man skal scrolle ned for at se bunden. Om det er med vilje eller ej, ved jeg af gode grunde ikke, men jeg synes det er skidt.
Ellers ser det ud til at fungere fint. HTML5-versionen kører ikke i min Firefox 3.6.10, men det er sikkert Firefox der bugger.
Jeg kører 1680x1050, så det er ikke fordi, det er en unormal opløsning af nogen art.
Nu har jeg lige kigget lidt rundt, og det er åbenbart på alle sider, at man skal scrolle ned for at se bunden. Om det er med vilje eller ej, ved jeg af gode grunde ikke, men jeg synes det er skidt.
Ellers ser det ud til at fungere fint. HTML5-versionen kører ikke i min Firefox 3.6.10, men det er sikkert Firefox der bugger.
Opret dig som bruger i dag
Det er gratis, og du binder dig ikke til noget.
Når du er oprettet som bruger, får du adgang til en lang række af sidens andre muligheder, såsom at udforme siden efter eget ønske og deltage i diskussionerne.